Skrevet av Emne: Ripped med TABATA !  (Lest 1505 ganger)

Utlogget Tabata

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Ripped med TABATA !
« : 27. desember 2012, 12:07 »
Tabata

Hvis du ikke allerede vet hva Tabata intervall er, så er det en høyintensitets intervall trening, opprinnelig laget av den japanske forskeren Dr. Izumi Tabata.
Hver Tabata intervall består av 20 sek av høyintensitets trening, for så å hvile i 10 sek. Dette blir repetert for 8 runder, dvs. totalt 4 min.

Treningsprogram tirs,tors og søn

Redcord rygghev 1,3,5 og 7 intervallrunde - dobblesitups 2,4,6 og 8 intervallrunde
Pushups 1,3,5 og 7 intervallrunde - mountainclimbers 2,4,6 og 8 intervallrunde
Ettbeins knebøy
Dips 1,4 og 7 intervallrunde intervallrunde - chins 2,5 og 8 intervallrunde - cleanpress 3 og 6 intervallrunde


Utlogget GunnarP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Ripped med TABATA !
« #1 : 27. desember 2012, 20:22 »
Ver forsiktig med dette. Tabata selv døde av hjerte attakk. Og de mener de har sammenheng med vekst av hjertet og høy intensitet.

Bare for å si fra.

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: Ripped med TABATA !
« #2 : 27. desember 2012, 20:50 »
Tabata lever!!!!!!!


Det som dog må sies er at Tabata sin treningsprotokoll ikke bare består av intervaller! Hans treningsprogram består også av over en time med lavintensitetstrening i løpet av en uke! Du bør derfor følge hele Tabata-protokollen hvis du først skal bruke den! Hvis ikke blir det nok litt lite trening for å brenne nok kalorier for fettforbrenning!
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget Tabata

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Ripped med TABATA !
« #3 : 28. desember 2012, 12:18 »
http://www.iform.no/pub/art.php?id=2302

Unleash the inner demon and you shall be rewarded!

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: Ripped med TABATA !
« #4 : 28. desember 2012, 12:26 »
http://www.iform.no/pub/art.php?id=2302

Unleash the inner demon and you shall be rewarded!


Det der er bare nok en artikkel som ikke har lest protokollen!! Les selve studien!! Da ser man at Tabata ikke BARE er intervaller, det er også noe! (ikke mye, men noe - ca 70 min i uka!) med rolig kondisjonstrening! Folk mistfrostår Tabata! De jkører heller ikke intervallene harde nok! Dårlige regnekunnskaper!

At noen gjentar en løgn ofte nok betyr ikke at det er sant fordiomatte! Les selve studien!
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget Tabata

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Ripped med TABATA !
« #5 : 28. desember 2012, 12:35 »
Det der er bare nok en artikkel som ikke har lest protokollen!! Les selve studien!! Da ser man at Tabata ikke BARE er intervaller, det er også noe! (ikke mye, men noe - ca 70 min i uka!) med rolig kondisjonstrening! Folk mistfrostår Tabata! De jkører heller ikke intervallene harde nok! Dårlige regnekunnskaper!

At noen gjentar en løgn ofte nok betyr ikke at det er sant fordiomatte! Les selve studien!

Har du en link, hadde satt prispå det, finner ikke noe selv :/

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: Ripped med TABATA !
« #6 : 28. desember 2012, 12:44 »
Har du en link, hadde satt prispå det, finner ikke noe selv :/

Har du lagt sjelen din i en treningsmetode uten å lese studien bak først?? (nybeginnerfeil!)

Studiet har jeg bare i papirform (gammeldags!) og til nett finner jeg det bare til salgs! F.eks her er abstactet med en link (litt over!) til hvor du kan skjøpe det! http://journals.lww.com/acsm-msse/pages/articleviewer.aspx?year=1996&issue=10000&article=00018&type=abstract

Istedetfor kan du lese en artikkel fra en som virkelig har lest hele studiet her! (anbefales om du vil spare penger!)

http://robertsontrainingsystems.com/blog/the-tabata-myth/
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget Tabata

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Ripped med TABATA !
« #7 : 28. desember 2012, 12:50 »
Takker.
Trening er det iallefall, det heter bare ikke "tabata" Smiley

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: Ripped med TABATA !
« #8 : 28. desember 2012, 12:59 »
Bare hyggerlig! Lykke til og oppdater hjerne!
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!