Skrevet av Emne: Treningsprogram og eventuelle endringer  (Lest 948 ganger)

Utlogget markhas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Treningsprogram og eventuelle endringer
« : 25. april 2013, 11:05 »
Hei,

jeg er en gutt på 16 år som har begynt ordentlig med styrketrening (fitness). Jeg trener styrke tre ganger i uken og en eventuell sprintøvelse, fotball og generell aktivitet. Jeg spiser ganske mye (mer enn de fleste mannfolk jeg vet om) og tar vitaminer, tran, spiser sunt og prøver å få i meg nok proteiner og karbs. Er veldig dårlig på å ta proteinshake, bortsett fra etter trening.

Har vokst litt, fått større muskler og gått opp 8kg, men jeg har trent i 3-4mnd nå og kunne ønske jeg var større. Blir fortsatt kalt liten (ettersom jeg er 186cm og veier rundt 70kg) og lurer på hva jeg kunne endret. Treningsprogrammet mitt fikk jeg av personlig trener, men har en del greie på øvelser og fant ut at det var et ganske simpelt program, og hadde mindre base- og skadeforebyggende øvelser enn jeg ønsket.

Jeg tar ganske lite i benk, under min egen kroppsvekt faktisk, og tar kanskje rundt vekta mi i markløft (til vanlig). Kunne gjerne tenkt meg å bli større, økt vekt i de fleste øvelser samt. fått større rygg, da lats er noe jeg ikke eier.

Noen tips til treningsprogram for mine behov? Takk på forhånd for svar, hjelper enormt.

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Treningsprogram og eventuelle endringer
« #1 : 29. april 2013, 11:43 »
hei du:) du skriver at du spiser sunt...du bør beregne kaloribehovet ditt. Treningsprogram vil aldri gi deg de resultatene du gjerne vil ha dersom du spiser for lite. Sats på å få i deg gode fettstoffer også(raps, oliven, fet fisk, makrell i tomat, avocado, nøtter...). Kjør baseøvelser(knebøy(flere ulike varianter), markløft, nedtrekk, benkpress, stangroing,  + øvelser som gir deg en god opplevelse av treningen. Viktig å trene det du liker:))
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!