Skrevet av Emne: Motbevise og forklare noen enkle treningsteorier  (Lest 773 ganger)

Utlogget MAdude

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Hei alle sammen.

Jeg og en kompis diskuterer litt trening.
Jeg har fått det med trening fra treningsforum, mens kompisen min har trent Martial Arts i 2 år, og trent vekter.

Vi kommer rett og slett ikke til noen enighet her.

1#
Jeg-magemuskelen er bare 1 muskel, men den har flere pacs. Man kan ikke trene for å få flere, eller for å rette de opp.
Han-Magemuskelen består av flere muskler, og man kan trene opp for å få 2,4,6,8 osv packs.

2#
Han-Det er viktigst å gå ned i vekt så mye som mulig.
Jeg-Man skal ikke gå ned mere enn 0.5-1kg i uken pga vis man går ned mer, så mister man muskelmasse
-
Han-Når proteinet går inn i muskelfiberen, så gjør proteinet det sånn at muskelen blir sterkere, og da kan ikke muskelen bli sterkere.


Det var sikkert flere, men fint om noen kunne gitt en eksakt forklaring som jeg kunne forklart han Smiley

EDIT:
2#
Altså poenget var: Han mener at man ikke kan miste muskelmasse vis man går ned i for mye vekt.

Utlogget DoItNow

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 82

1: Du har rett, magemuskelen er 1 muskel. Man kan ikke trene slik at man"får"  pacs. Det som er problemet er å få de synlige.

2: Skjønte ikke helt greia deres her, men å gå ned eller opp i vekt kommer selvfølgelig ann på målet. Men hvis man vil ble stor og sterk bør man ikke gå ned i vekt ihvertfall.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!