Skrevet av Emne: Gainer og Protein?  (Lest 5852 ganger)

Utlogget In Flames

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

  • No Pain, No Gain.
Sv: Gainer og Protein?
« #15 : 10. november 2010, 10:56 »
Ja, det var det jeg tenkte. Takk.

Det virker som om du har et ganske proteinrikt kosthold fra før av, men jeg blir litt forvirret.
Er målet ditt å gå opp i vekt? Jeg antar det siden du tar gainer såpass ofte, men da er det også en annen ting jeg ikke skjønner og det er at du spiser, så vidt jeg kan se, veldig lite til en periode med bulk. Jeg hadde ikke tatt et proteinpulvertilskudd i tillegg til gainer og de proteinene du får i deg i kosten, men nå unnlot du å oppgi treningsmengde så det kan hende du kan ha nytte av én proteinshake i tillegg til gainer.
Men om målet ditt ikke er å gå opp i vekt ser kostholdet helt greit ut, men jeg ville da kuttet ut gaineren og heller gått for kun proteinpulver - 90+ for eksempel.

Målet mitt er og gå opp i vekt eller bare og bygge opp en stor muskelmasse ble anbefalt Gainer istedet for proteinpulver da de jeg trener med og en del andre sa at det hørtes ut som det var det jeg trengte og ville.

Veldig lite? mye mer tenker du da ca jeg burde ha i meg?(kcal per dag for en periode med bulk?)


Trening:
1-2 Timer med div øvelser hver treningsdag, ikke 100% sikker på hva alle heter enda siden jeg er ny men trener med folk som har trent i 1-2 år  med meget så gode fremskritt, virker effektivt.


Mandag:
Bryst

Tirsdag:
Rygg
av og til hiver jeg meg på og tar bein kommer an på hvor god tid vi har.


Onsdag:
Bicep
Tricep

Torsdag:
Bein
Fredag:
Skuldre

vet ikke nøykativ hvilken øvleser/maskiner jeg/vi bruker men ja, håper det hjelper.

Enda et spm:
inneholder alle proteinpulver's egg?
1992, 168, 72.


Nybegynner.

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Sv: Gainer og Protein?
« #16 : 10. november 2010, 11:14 »
Jeg begynnte å drikke 2 liter litago dagen (samt 0,5-1 liter helmelk) for 2 uker siden. Dette + mat + tunge knebøy = 1 kg opp i vekt på disse 2 ukene.

Trikset er egenligt, i min erfaring, å aldri være sulten. Med en gang du kjenner et  hint om at du begynner å bli sulten, gå å spis. Samt 1500-2000 extra kcal per dag bidrar jo også Grin

Uansett, jeg har knødd i meg 12 kg gainer. Kan ikke si at jeg er imponert over produktet. Ville heller tatt proteinpulver anyday over gainer.
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget NicolaiH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Gainer og Protein?
« #17 : 10. november 2010, 13:54 »
Da jeg gikk på en bulk-periode sist høst hadde jeg et kcal-inntak på rundt 7000. Det så om lag sånn ut:

Frokost:
4 grove brødskiver med proteinrikt pålegg

Skolemat:
16 grove brødskiver med proteinrikt pålegg + 1 big mass gainer shake (1000kcal ca)

Middag:
En veldig god, stor middag med kylling/fisk eller lignende + 1 big mass gainer shake

Kvelds:
6-8 grove brødskiver med proteinrikt pålegg + 1 big mass gainer shake

Treningsmengde:
Hadde som regel 2 økter om dagen, 1 utholdenhetsøkt på formiddagen og 1 styrkeøkt på kvelden i ukedagene altså 10 økter i uken.
Pålegg jeg vil anbefale er kalkunkorv, eller prottispølse som jeg liker å kalle det.
I tillegg til dette spiste jeg også mellom-måltider i mellom mellom-måltidene. En tommelfingerregel er å spise til du ikke orker mer, og litt til.

Gainer i seg selv er greit nok, men jeg ser på det som svært unødvendig å fyre på med gainere om du ikke øker matinntaket - da går fort veldig mye penger tapt.
Synes ikke du burde telle kcal på bulk, det er det svært få som gjør og jeg ser ikke helt nytten ved det, men det kan være morsomt i etterkant å finne ut. Smiley

Til ditt andre spørsmål: nei, det er ikke alle proteinpulver som er basert på egg, men det er en del som kan inneholde spor av egg siden de ofte blir produsert på samme fabrikk.

Håper dette er til noen som helst form for hjelp. Smiley

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Sv: Gainer og Protein?
« #18 : 10. november 2010, 14:01 »
Hvordan klarte du å knø i deg 16 grove skiver i løpet av en skoledag?  woot woot
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget NicolaiH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Gainer og Protein?
« #19 : 10. november 2010, 15:01 »
+ 1 en gainer Smiley

Spiste i hver pause, samme hvor sulten eller mett jeg var. Går på viljestyrke vet du! Smiley

Utlogget In Flames

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

  • No Pain, No Gain.
Sv: Gainer og Protein?
« #20 : 10. november 2010, 15:13 »
Da jeg gikk på en bulk-periode sist høst hadde jeg et kcal-inntak på rundt 7000. Det så om lag sånn ut:

Frokost:
4 grove brødskiver med proteinrikt pålegg

Skolemat:
16 grove brødskiver med proteinrikt pålegg + 1 big mass gainer shake (1000kcal ca)

Middag:
En veldig god, stor middag med kylling/fisk eller lignende + 1 big mass gainer shake

Kvelds:
6-8 grove brødskiver med proteinrikt pålegg + 1 big mass gainer shake

Treningsmengde:
Hadde som regel 2 økter om dagen, 1 utholdenhetsøkt på formiddagen og 1 styrkeøkt på kvelden i ukedagene altså 10 økter i uken.
Pålegg jeg vil anbefale er kalkunkorv, eller prottispølse som jeg liker å kalle det.
I tillegg til dette spiste jeg også mellom-måltider i mellom mellom-måltidene. En tommelfingerregel er å spise til du ikke orker mer, og litt til.

Gainer i seg selv er greit nok, men jeg ser på det som svært unødvendig å fyre på med gainere om du ikke øker matinntaket - da går fort veldig mye penger tapt.
Synes ikke du burde telle kcal på bulk, det er det svært få som gjør og jeg ser ikke helt nytten ved det, men det kan være morsomt i etterkant å finne ut. Smiley

Til ditt andre spørsmål: nei, det er ikke alle proteinpulver som er basert på egg, men det er en del som kan inneholde spor av egg siden de ofte blir produsert på samme fabrikk.

Håper dette er til noen som helst form for hjelp. Smiley
I svarte som du spiste!! liten som jeg er ville aldri greid og spist så mye da kunne jeg ikke gått etter på Tongue

Får prøve og fyre i meg noe mer mat selv om jeg spiser som oftest så mye at jeg ikke orker mer, vist jeg ikke legger merke til at jeg går opp i vekt etter en god periode(at jeg spiser til jeg ikke greier en smule mer ved hvert måltid) hva ville du da anbefalt og gjøre? droppe gainer og gå til proteinpulver(hørt om en del som gjøre det, ikke at jeg personelig vet hvorfor men)



Ja... du har vært til stor hjelp for min del så takk skal du ha! Smiley Honnør til deg vist det hjelper Smiley
1992, 168, 72.


Nybegynner.

Utlogget In Flames

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

  • No Pain, No Gain.
Sv: Gainer og Protein?
« #21 : 10. november 2010, 15:16 »
Jeg begynnte å drikke 2 liter litago dagen (samt 0,5-1 liter helmelk) for 2 uker siden. Dette + mat + tunge knebøy = 1 kg opp i vekt på disse 2 ukene.

Trikset er egenligt, i min erfaring, å aldri være sulten. Med en gang du kjenner et  hint om at du begynner å bli sulten, gå å spis. Samt 1500-2000 extra kcal per dag bidrar jo også Grin

Uansett, jeg har knødd i meg 12 kg gainer. Kan ikke si at jeg er imponert over produktet. Ville heller tatt proteinpulver anyday over gainer.

er proteinpulver et godt alternativ vist jeg ønsker og gå opp i vekt? vist så... hvordan? bare spise spise spise samt proteinpulver?

takk for all hjelp.
1992, 168, 72.


Nybegynner.

Utlogget NicolaiH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Gainer og Protein?
« #22 : 10. november 2010, 15:40 »
For å gå opp i vekt må du ha et overskudd av kcal, motsatt av hvis du skal ned i vekt da du må ha et underskudd av kcal.
Hvis du spiser som 3 hester, 4 flodhester og 2 tigre om dagen og alikevel ikke går opp i vekt vil jeg anbefale deg å kjøpe gaineren jeg hadde. Jeg skrev feil, det var ikke Big Mass, men Muscle Juice. http://proteinfabrikken.no/Avdelinger/Proteinfabrikken/Vekt%C3%B8kning/Muscle-Juice/Muscle-Juice-4,75-Kg-Sjokolade-Ultimate-Nutrition-12104.aspx
1000kcal per servering, ca 1300 med melk. Masse karbohydrater, men også en hel del protein.

Utlogget mikkelel

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Gainer og Protein?
« #23 : 09. desember 2010, 21:46 »
Frokost: dropp tunfisken, ta en shake med whey siden du trenger "raske" proteiner etter natta
Etter trening: Gainer + kanskje litt whey hvis gaineren inneholder litt lite prots.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!