Skrevet av Emne: Mer volum i armene!  (Lest 21352 ganger)

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Mer volum i armene!
« #15 : 29. november 2010, 23:22 »
http://stronglifts.com/how-to-add-1-inch-to-your-arms-without-a-single-curl/

Synest dette var en utrolig bra artikkel om nettop dette temaet.
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Mer volum i armene!
« #16 : 29. november 2010, 23:23 »
Finn deg en eller to øvelser for biceps/triceps du liker godt, og bli god (sterk) i dem. Ikke heng deg opp i å trene mange øvelser for å trene musklene fra forskjellige vinkler, trene overside/nedside/ytre/indre del av muskelen osv. Variasjon i øvelser er oppskrytt.

Utlogget WorkingDream

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 65

Sv: Mer volum i armene!
« #17 : 29. november 2010, 23:49 »
DIPS!

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Mer volum i armene!
« #18 : 29. november 2010, 23:51 »
Smalbenk, dips, militærpress og chin-ups Wink
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Mer volum i armene!
« #19 : 30. november 2010, 00:03 »
Ja, men det viktigste for volum på armene er at musklene i armene trenes og at man spiser nok mat.

Som sagt, trener du hele kroppen, vil dette være utslagsgivende for små muskelgrupper som biceps. I tillegg trener du jo biceps isometrisk sett mye ved markløft, så dette vil jo være en øvelse som vil kunne gi økt volum.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mer volum i armene!
« #20 : 30. november 2010, 00:50 »
Knebøy får du store lår av, ikke armer.. Les og lær litt før du prøver å lære andre!!
Vel, indirekte så har større lårmusklatur positiv innvirkning på vekst av andre muskler i kroppen, også armene. Les og lær litt før du prøver å lære andre.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: Mer volum i armene!
« #21 : 30. november 2010, 00:53 »
Klart at nybegynnere skal trene mark/kne/press, initieres i baseøvelsene, lære the basics ang. progresjon osv osv.

Men hvorfor skremme dem vekk fra basic bicepcurls og en press + extension for triceps? Hvorfor skal de ikke begynne med det fra dag 1, på samme måte som alle andre øvelser?

Bi/tri trenes som alle andre muskler, ikke mer komplisert enn det.

Mark + knebøy for større armer har en "old school" (evt poliquinesque) visdom som man selvsagt skal ta med seg, og 5x5 er jo en sunn motreaksjon mot abs/bi's/pecs. Men på et punkt tipper det vel over?

End rant Smiley
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mer volum i armene!
« #22 : 30. november 2010, 01:11 »
Klart at nybegynnere skal trene mark/kne/press, initieres i baseøvelsene, lære the basics ang. progresjon osv osv.

Men hvorfor skremme dem vekk fra basic bicepcurls og en press + extension for triceps? Hvorfor skal de ikke begynne med det fra dag 1, på samme måte som alle andre øvelser?

Bi/tri trenes som alle andre muskler, ikke mer komplisert enn det.

Mark + knebøy for større armer har en "old school" (evt poliquinesque) visdom som man selvsagt skal ta med seg, og 5x5 er jo en sunn motreaksjon mot abs/bi's/pecs. Men på et punkt tipper det vel over?

End rant Smiley
Skremmer dem vel ikke vekk? Men first things first?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: Mer volum i armene!
« #23 : 30. november 2010, 01:35 »
Skremmer dem vel ikke vekk? Men first things first?

Det synes for meg å være en trend som "skremmer" litt vekk fra basic armtrening... Som sagt, en "sunn" motreaksjon på en måte - og igjen, disse evinnelige "kjør SL 5x5" -svarene er helt sikkert på sin plass mer ofte enn ikke også.

Men "first things first"... Hva menes med det? Er ikke en bra curl-øvelse en del av et solid nybegynner-program for BB? Hva med også å lære at press + ext er en bra ting fra begynnelsen?
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mer volum i armene!
« #24 : 30. november 2010, 02:31 »
Det synes for meg å være en trend som "skremmer" litt vekk fra basic armtrening... Som sagt, en "sunn" motreaksjon på en måte - og igjen, disse evinnelige "kjør SL 5x5" -svarene er helt sikkert på sin plass mer ofte enn ikke også.

Men "first things first"... Hva menes med det? Er ikke en bra curl-øvelse en del av et solid nybegynner-program for BB? Hva med også å lære at press + ext er en bra ting fra begynnelsen?
Vi er vel enige i at baseøvelser er det som ligger til grunn, enten du driver med vektløfting, kroppsbygging eller styrkeløft? Hvis baseøvelser er grunnleggende, så mener jeg at det er viktig å starte med disse fra første start, men det er heldigvis ikke slik at man må velge ENTEN baseøvelser, eller bicepsøvelser. Jeg mener bare at det er viktigere å ha fokus på baseøvelser i nybegynnerfasen, da det er mye vanskeligere å lære riktig teknikk i knebøy, markløft og benkpress, enn i bicepscurl og sit ups.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Mer volum i armene!
« #25 : 30. november 2010, 02:49 »
Knebøy får du store lår av, ikke armer.. Les og lær litt før du prøver å lære andre!!

Store Lår!!!??!!!?Huh
er skuffet over at du har glemt noe så estetisk som at man får stor ræv av bøy  Wink
da kommer du til å si, man må ikke absolutt ta dype knebøy... men da sier jeg at KJØRER MAN IKKE DYPE BØY SÅ TRENER DU IKKE BØY, !!!! Angry  Grin

Spis mye, tren tungt = større armer/tiss

alle vet jo at hvis man skal man ha større tiss må man høre på Kyle Gas: "one cockpushup a day, EVERYDAY"!
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: Mer volum i armene!
« #26 : 30. november 2010, 07:20 »
Knebøy får du store lår av, ikke armer.. Les og lær litt før du prøver å lære andre!!

En klok man sa en gang "Du vet at armene vokser av å trene ben ??"

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Mer volum i armene!
« #27 : 30. november 2010, 13:33 »
knebøy og mark øker jo veksthormonverdiene i kroppen, så vil jo ha en indirekte påvirking på veksten av armer og andre muskler..

Veksthormoner har ingenting å si for muskelvekst. Med mindre du trøkker.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=101316.0
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Mer volum i armene!
« #28 : 30. november 2010, 16:32 »
Som sagt, trener du hele kroppen, vil dette være utslagsgivende for små muskelgrupper som biceps. I tillegg trener du jo biceps isometrisk sett mye ved markløft, så dette vil jo være en øvelse som vil kunne gi økt volum.
Biceps vokser best av curl-øvelser, evtuelt ryggtrening som hang-ups og stående roing. Jeg droppet curl-øvelser et helt år, trente bare baseøvelser, og biceps ble ikke noe større av den grunn. Siden triceps vokste på meg så gikk omkretsen på armene opp med 2cm, noe som kan ha bidratt til at biceps ser mindre ut. I tillegg har jeg kjørt mye frontpress, og fremre deltoid har vokst, noe som også 'krymper' biceps. Jeg har trent curl noen måneder nå og synes selv at biceps har begynt å ta seg opp igjen.

Konklusjonen er at skal man få store biceps, så må de trenes. Etter min mening er curl-øvelser bedre enn baseøvelser som stående roing og hang-ups. Men det vil alltid forbli min personlige mening, noe fasitsvar kan jeg ikke gi deg. Prøv selv å kjøre markløft et år uten direkte trening av biceps og se om muskelen vokser (det har jeg gjort).
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Mer volum i armene!
« #29 : 30. november 2010, 16:58 »
Så du kan legge en konklusjon at baseøvelser ikke gir stor biceps fordi du trente feil?
Ikke meningen å være streng, men ser du problemet?

Du sier jo her selv hva du har gjort feil, med tanke på antall dra-øvelser i forhold til press-øvelser Smiley

Men siste konkulsjonen er jeg enig i, at en muskel må trenes for å blir større. Men ordet konklusjon er sterkt bare fordi vi ikke har den beste framgangen vi ønsker. Det er ingen som har sagt at man skal kutte ut alle armøvelser og kun kjøre markløft. Det ble sagt fra flere at det er viktig å kjøre baseøvelser som knebøy og markløft, fordi man kan se kroppen som en helhet, og en muskeløkning i underkroppen vil gi en økning i muskler på overkroppen, i tillegg til de hormonelle fordelene.  Det var det vi sa Smiley

Og siden dette inne i et forum for ungdom, er jeg rimelig sikker på at de aller fleste av disse som leser dette vil få en stor økning i hypertrofi/hyperplasi i biceps ved baseøvelser som Chins, pull-ups, stående roing, sittende roing og markløft. Har du derimot trent deg opp til en stor treningsevne, er jeg enig i at curl-øvelser vil være svært gunstig Smiley

Bicepscurl med 10 kg, eller chins med hele kroppsvekten? Hvilke øvelse ville du valgt?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!