Skrevet av Emne: Ojive's logg  (Lest 53591 ganger)

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #180 : 04. januar 2012, 19:04 »
Sitat
Hey there Ojive!

Congratulations on setting up your Fitocracy account! Here are some of the awesome benefits of playing Fitocracy:

    Earn points, levels, and achievements for your workouts
    See how well you're doing in comparison to other players
    Find challenges based on your personal statistics to help push your limits

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #181 : 05. januar 2012, 11:27 »
heh har en merkelig følelse av at det blir en sånn dag idag Tongue

http://www.youtube.com/watch?v=Bo283GbGU1g#noexternalembed

Skal trene bein og prøve markløft, og evt frontbøy.

edit:
http://www.youtube.com/watch?v=wH2pf9pd0lw#noexternalembed

Har en anelse om at jeg kommer til å slite med fleksibilitet ^^
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Cloudiz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #182 : 05. januar 2012, 15:25 »
De filmene over er ingenting forhold til Crossfit filmer Tongue


Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #183 : 05. januar 2012, 15:44 »
De filmene over er ingenting forhold til Crossfit filmer Tongue



Cheesy

Faen, jeg er skikkelig nervøs for balanse and shit. Tror deadlifts glir inn etter noen reps, men front squat.....kommer garantert til å tryne bakover elns.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #184 : 05. januar 2012, 15:48 »
Haha.. hvordan skal du tryne bakover når stangen er foran deg? Da må du isåfall gjøre noe hendelse galt..

Løft av stangen enten med olympisk stil, eller cross your heart (du må nok gjøre sistnevnte mistenker jeg) gå i posisjon.. la vekten ligge rundt midten av foten og ikke fremover.. og ikke "sett deg på huk" men press rumpen ut og led med knærne mot tærne.. om du er redd for å falle så ta et sett til kasse. Så får du litt troen på deg selv.

RX frontsquat forklarer det ganske bra, eirik sandvik sin frontbøy video også!

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #185 : 05. januar 2012, 15:51 »
veit :p

Men jeg husker mine første bulgarske utfall i september. Skulle nesten ha filma : - D eide ikke balanse for fem øre.

Skal finne en kloss tror jeg. Hvertfall inntil jeg er sikker på at jeg har balanse i orden osv.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #186 : 05. januar 2012, 22:04 »
Sitat
Ojive: Smell that? You smell that?
Lance: What?
Ojive: Defeat, son. Nothing else in the world smells like that.

Ga opp etter 30min med fail foran power rack og forsøk på front squat. Fikk faen ikke det til, og hælene løfta seg hele tiden, alt føltes bare helt feil, 3"%"#&"#%&!"¤!"¤!"%&. Ja. Sikkert like før det ble youtube video av meg med "fail" i tittelen. Jeg fant i det minste ut at jeg er fleksibel nok til å holde stanga på skuldra, peke med albuene rett ut/fram. Jeg slapp lillefingern, og grepet ble "perfekt" for meg iaff.

Jeg ble så forbanna og oppgitt og deppa at jeg bare ga opp markløft. Orka ikke mer failure. Får ta det til lørdagen når jeg skal kjøre overkropp/rygg igjen.

Ble en fail økt idag generelt, alt føltes "tafatt" og energien var bare ikke der. Sikkert har noe med at jeg sov i bare 6 timer inatt. Har meg selv å skylde, jeg vet det.

Ja ja...

Det ble noe i den duren:

3x10 knebøy i smith, 20kg +stang (NOE vondt måtte man jo ha. Fikk strukket litt på grepet. Bruker pute inntil jeg er "strukket" nok)
2x10 utfall med 20 kilos kettlebells
3x5 leg ext 85kg
3x10 beinpress 149kg.

Skuffa over meg selv.

Samtidig skuffa over Elixia. De markedsfører jo noe så jævlig med at de har motivatorer her og der og at det er bare å spørre. Tydeligvis så er motivatorer persjonlige trenere som ikke har time......om jeg forstod riktig, de skal iaff ha PT trøye på seg. Og i og med at PTene er alltid fullboka såå.....så kan man strengt tatt drite i motivatorer, fordi de er effektivt IKKE tilstedet.

#Bitter.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #187 : 05. januar 2012, 23:34 »
Her er offisielt en kjærlighetsfylt PT.. *raise hand*
Kjør tøyøvelsene dine du og bli myk, så skal jeg gi deg 150 bøy så snart jeg er på norsk grunn  Grin

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #188 : 05. januar 2012, 23:53 »
Her er offisielt en kjærlighetsfylt PT.. *raise hand*
Kjør tøyøvelsene dine du og bli myk, så skal jeg gi deg 150 bøy så snart jeg er på norsk grunn  Grin
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #189 : 09. januar 2012, 13:34 »
Sitat
Ved for lite søvn vil produksjon av veksthormon reduseres og nedbrytende hormoner som kortisol vil øke? Derfor er god og nok søvn så viktig for immunforsvaret, opplevelse av overskudd og fettforbrenning. Det er viktig å ha kontroll på mengden av dette stresshormonet(kortisol), men det er et nødvendig hormon som utsondres ved stress og ved ulike betennelsestilstander i kroppen (blant annet ved intens treningsverk)

ref: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1958

....faen. Jeg vil desverre tro at blodstrømmen min er blitt erstattet med koffein og kortisol for mange år siden og har konsist vært der, med "opp & ned" / spikes i ny og ne. Hvor "ille" er det egentlig? Er det fare for at jeg stagnerer noe jævlig om jeg "sliter" eller har en stressende hverdag rimelig ofte over lengre tid (flere år)?

Eller er det snakk om "litt" og kan kompenseres med større innsats?
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #190 : 09. januar 2012, 21:28 »
Y U MAKE THINGS SO COMPLICATED?

Om du har større mengde kortisol over lengre tid så merker du det veldig ved at du er konstant utslitt, lav motivasjon, problemer med vektnedgang osv..

Spørs hva du mener med stress, tviler du har forhøyede nivåer av kortisol. Kortisol er faktisk super viktig i kroppen, og nivåene varierer gjennom dagen og er viktig for god kroppsfunksjon. Om du sliter med å gå ned i vekt, er hele tiden nedbrutt, trøtt og har dårlig restitusjon så erre greit å sjekke plasmanivåer av div støff.. tar 5 min med legen.

Take a chill pill, fap litt og release the endorphines (and the dolphines.. trolol)

Y U NEVER LISTEN..

overkomplisering fører nok til mer stress enn at du har deadlinez på kontorjobben din hvor det mest stressutløsende du gjør er å stirre på hu altfor uforståelig deilige dama på jobb som alltid har trusa litt for lavt nede til at det kan være tilfeldig..

Faen i dag er jeg moro, honnør me again bitch..

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #191 : 09. januar 2012, 21:44 »
Y U MAKE THINGS SO COMPLICATED?

Om du har større mengde kortisol over lengre tid så merker du det veldig ved at du er konstant utslitt, lav motivasjon, problemer med vektnedgang osv..

Spørs hva du mener med stress, tviler du har forhøyede nivåer av kortisol. Kortisol er faktisk super viktig i kroppen, og nivåene varierer gjennom dagen og er viktig for god kroppsfunksjon. Om du sliter med å gå ned i vekt, er hele tiden nedbrutt, trøtt og har dårlig restitusjon så erre greit å sjekke plasmanivåer av div støff.. tar 5 min med legen.

Take a chill pill, fap litt og release the endorphines (and the dolphines.. trolol)

Y U NEVER LISTEN..

overkomplisering fører nok til mer stress enn at du har deadlinez på kontorjobben din hvor det mest stressutløsende du gjør er å stirre på hu altfor uforståelig deilige dama på jobb som alltid har trusa litt for lavt nede til at det kan være tilfeldig..

Faen i dag er jeg moro, honnør me again bitch..

faen, du er on FIRE idag Cheesy

Du har helt rett i det, jeg er 80% av tiden nedbrutt, sliten, vil sove 24 timer, megakort lunte, snappy, sarkastisk, etc. Mandag er en "Real Bitch" day for meg (eller Real Dick, trololol). Bla bla bla, kan skrive en hel bok om dramalama, for å si det sånn, but ANYWAYZ:

IDAG har jeg gjort følgende:

Incline Dumbbell Bench Press
3x 10 med 12kg

Bench Press
4x 10 35kg

Incline flyes
4x 10 med 12kg

Pulldowns
2x10 45kg
2x10 40kg

Rygg (roing)
4x 50kg (sparer ryggen min bittelitt for tiden).

Preacher curl
4x10 (-1) 15kg m/stang
buuuuuuuuuuuuuuuuuurn

Mat:
Energi:    2415
Fett:    84.78
Karbohydrat:    127.58
Protein:    280.46

fullkornsris, kyllingkjøttdeig med haug chilli/masala og tabasco shizzle, mager kesam, kjøttkaker (karbonadedeig), BCAA ( 4 morgen, 4 før trening), banan.

2 scoops iso shake rett etter trening

2 scoops whey-80 + 1 scoop kasein + 3x ZMA før sengetid

mangler 200kcal sånn røffli, men shit au, close 'nough.

PS: fant ut hva som føkker meg opp og gir meg muskelknuter under skulderplatene: benkpress og skulderpress med hantler. Den sistnevnte gir meg burn deluxe der. Benkpress = not so much, men av og til.

PPSSS: har dame, så that uncomplicates things, og prøver å spare på delfinene for å holde testo nivåer så høyt som mulig så ofte som mulig (seff skjer det jo ting i ny og ne xD)
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #192 : 09. januar 2012, 21:55 »
Du får ikke høyere testo nivå av å holde Jens på hold.. skyt mann.. skyt henne full!

Du bør droppe homoøvelser som preacher curl osv, fokuser på badboyza. Les om Reverse pyramide training på leangains og les litt om stronglifts.. fokus på å bli STERKEST mulig før du stagnerer nå, så kan du disco på curlz later.

Prøv heller å bli sterk i chins, så skal du få se sjuke biceps. Mother of God, lite carbz du kjører. Er du carbophob? Gjør så morra di sier, spis maten din. Ta en tur innom legen og be om full oppsjekk bare for sikkerhetsskyld.

Du spiser jo rimelig merkelig av og til også, så kan ha mye med det også. Og du bør implementere triggerpunktsmassasje med tennisball / egen massasje som ledd i oppvarmingen.. fjerner mine knuter sjel. Om jeg lar de ligge får jeg sjuk stress nakke, jeg bare masser ned langs muskelen hardt .. og dagen etterpå er jeg frisk som en hore på aidsmedisin. Utrolig effektivt.. Eirik Sandvik, les om han mann..

The knowledge will consume you!

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #193 : 09. januar 2012, 22:20 »
Lite karbs kommer av at jeg dust på å planlegge enda, så jeg må bli bedre til det. I og med at jeg har vært på så å si 0 karbo-diett type greie før jeg begynte med å gå opp igjen nå, så har jeg fokusert på å finne best mulig proteinkilder og rett og slett gå for det (kanskje noe fett, fra fisk osv).

Nå må jeg fokusere på carbs også, og der er jeg desverre rimelig blank. Jeg vet at frukt er carbs (pga sukker) og ris/poteter/pasta. Men det finnes liksom grenser for hvor mye av det man kan døtte oppi seg selv i.l.a. dagen.

husk at jeg var 100% blank når jeg kasta meg uti det her i september, helt grønn idiot. Nå har jeg peil på "måten å spise på for å gå ned i vekt, men beholde muskelmasse", men ikke på hvordan man skal gå OPP igjen og gaine mest mulig muskelmasse (bli svær, mao).

Jeg er forvirret blandt alle disse "lean gains" og PF og this and that, hva skal man bruke når og hvordan skal man trene når man er på det og det og det, og bla bla bla. Detaljene begynner å føkke med huet mitt og det begynner å bli en jungel der inne.

Alt jeg vet er at man skal i kcal overskudd på treningsdager. Og jeg TROR at jeg burde ligge på rundt 250g proteiner, 300g carbs og 40-60g fett, pluss/minus.

Chins med bredt grep greier jeg foreløpig ikke, 0 sjangs :/ Har ikke tørt å prøve dips enda.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #194 : 11. januar 2012, 11:00 »
Har begynt å titte litt på Leangains og vurderer dette. Foreløpig, etter å ha lest http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html så er det meste bare et eneste stort rot. Karen eier ikke struktur i tankeflyten hans, men det får gå :p (jeg er ikke akkurat awesome på det heller)

Sliter forøvrig å finne ut et opplegg for meg. Det meste av forslagene hans går ut på at man skal trene kl.13-14 eller tidlig på morran, noe som er totalt uaktuelt for meg pga jobb.

Interessant punkt:
Sitat
If you work a 9-5 job and your only option is to train after work, training fasted is generally a bad idea and I always choose the one or two meals pre-workout protocol.

Det er strengt tatt min situasjon. Da er følgende passende:

Sitat
Two pre-workout meals

This is the usual protocol for people with normal working hours.

Sample setup

12-1 PM or around lunch/noon: Meal one. Approximately 20-25% of daily total calorie intake.
4-5 PM: Pre-workout meal. Roughly equal to the first meal.
8-9 PM: Post-workout meal (largest meal).

Så i min situasjon vil dette være:

(det her blir hardt uten frokost)
11:00/12:00 lunsj på ca. 650 kcal
16:00-16:30 pre-workout meal. Ca. 650-700kcal ? + 4stk BCAA
18:00 hjemme
19:00-20:00/20:30 Trening ---> 2 scoops shake rett etter: 292 kcal.
21:00/21:30 post-workout meal (largest meal) 958 kcal
--------2600kcal------------------

Note to self:
Step #2: Finn ut hvor mye prot/carb/fat jeg skal ha på en treningsdag og en hviledag
Step #3: Finn ut fordelingen av carbs utover måltidene.
Step #4: Sett sammen minst 1 variant av måltid for: a) treningsdag og b) hviledag


Hviledag:
Sitat
On rest days, meal one should ideally be the largest meal, as opposed to training days where the post-workout meal is the largest meal. A good rule of thumb is to make meal one on rest days at least 35-40% of your daily calorie intake. This meal should be very high in protein; some of my clients consume more than 100 g of protein in this meal.

11:00/12:00 lunsj på ca. 800 kcal
16:00-18:30 middag på ca. 800 kcal
18:00 hjemme
21:00 kvelds: 400 kcal
--------2000kcal------------------

Sånn som jeg spiser pr dags dato:

09:30 frokost med enten 2-3 brødskiver med smør og skinke, eller skyr med banan
11:00 lunsj. 2-3 brødskiver med vita hjertego lett majones, røkt laks, reker, evt noe roastbiff pålegg på brødskive #3.
16:00 hender jeg har med mat på jobben på treningsdager og spiser mellom 16:00 og 17:00
19:00/20:00 1t-1.5t trening, 2 scoops shake rett etter
23:00 hender jeg tar enten en brødskive eller to, eller steker pr.egg + 1 scoop kasein før seng. Jeg pleier å bli småsulten rundt kl.23. Irriterende deluxe.

Middag pre og post-workout er gjerne en middag jeg lager en dag eller to i forveien og deler i 2, så carbs, proteiner og fett er delt i 2, rett og slett.

vvvvvvvvvvvvvaaaaaaaaaaaaaanskelig. Eller gjør jeg det vanskelig for meg selv igjen?
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!