Skrevet av Emne: Smerte i Rygg etter benpress  (Lest 2489 ganger)

Utlogget Erlendsaks

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

Smerte i Rygg etter benpress
« : 11. desember 2014, 17:13 »
Etter dårlig teknikk under noen tunge sett benpress har jeg altså pådratt meg skade i ryggen. Smertene er for det meste i korsryggen, men strekker seg også lengre oppover. Skaden skyldes at jeg hadde krummet rygg da jeg utførte øvelsen. Kjenner nå smerte da jeg utfører diverse andre øvelser, og bare det å ha en sekk/bag på ryggen kan være smertefullt i lengden. Dette fører til lite motivasjon under trening, og frykten for å gjøre skaden verre er noe jeg bekymrer meg for.

Vil denne skaden vedvare, eller vil den gå over av seg selv? Noen øvelser som kan bidra til å trene opp ryggen igjen, og få slutt på smertene?

Takker for alle svar!
- Erlend, 18


Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: Smerte i Rygg etter benpress
« #1 : 12. desember 2014, 03:51 »
Korsryggen skal alltid ha en mild svai under øvelser som anvender hofta. Styrk rumpa, og psoas. Jobb med hofte og leggmobilitet (adduktor, hamstring, soleus/gastrocnemius). Prøv å 'spare' ryggen mest mulig i hverdagen mens du rehabiliterer, dvs at du forsøker å bruke hofte og brystrygg mest mulig, kontra å bruke korsryggen.

En 6 ukers pause er nok smart, dersom du har pådratt deg en skikkelig vond rygg. Du kan jo kjøre øvelser som ikke involverer hofta.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!