Skrevet av Emne: Muskler, kreatin, vekt- hjelp!!  (Lest 3336 ganger)

Utlogget Tirill77

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Muskler, kreatin, vekt- hjelp!!
« : 12. januar 2016, 21:42 »
Hei,
Etter lang pause fra tung styrke har jeg nå vært i gang i snart to mnd ( ett års pause pga skader før dette og kun trent kardiologi og yoga det året og redusert kcal og karbdiett)..
Har nå tatt kreatin og økt kcal inntak til vedlikehold...
Jeg har nok aldri spist så mye på over 15 år..  Spiser sunt, proteinrikt og "rent"..  har trent to splitt 4 ganger pr uke i tillegg til kardiologi to ganger samt gåturer hver dag.. Går over til ryp nå og en ekstra kardiologi på ski Wink
Har gått opp hele 3-4 kg i denne perioden..

Kan det faktisk være slik at når nå kroppen endelig får nok kcal bygger jeg muskler selv om jeg ikke spiser for vektoppgang?
Jeg synes også at bukser sitter strammere.. Jeg vet jo at kreatin binder mye vann, særlig på meg.. Jeg samler fort vann.
Oppblåst mage har jeg også..
. Noe kan vel selvsagt være fett også, men kan det hende at forbrenningen min vil øke og at dette normaliserer seg etter hvert?
Trener til utmattelse på hver økt og i følge pulsklokka brenner jeg rundt 4-600 kcal på styrkeøktene..( holder pulsen over sone 3-4 hele økta)
Jeg vil jo ikke akkurat bli tykk selv om jeg spiser nok..

Spiser nå ca 2000 kcal pr dag( vedlikehold er utregnet til ca 2200 med min treningsmengde, aktivitet og form...)
Vil nødig opp mer i fettprosent altså...
Er 38 år, trent hele livet mye men alltid veldig lavt kcal inntak ( under 1600)

Hva tror dere. Skal jeg holde ut og satse på at forbrenninga øker etterhvert? Hvor lang tid kan det ta??
Målet mitt er å bygge muskler,  har forsøkt å øke på denne måten en gang for 3 år siden men fikk panikk og gikk tilbake til diett igjen, men det resultatet at jeg kunnet for fort og stoppet opp..

Trenger noen råd altså..lettere å råde andre enn seg selv..

Utlogget jon2222

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Muskler, kreatin, vekt- hjelp!!
« #1 : 18. januar 2016, 20:59 »
Du må nok regne med at en del av det er vann siden du går på kreatin. Likevel er det sannsynligvis en del muskelmasse siden du ikke har trent på en stund og har et grunnlag fra før av. Muskelminne er en fin ting! Kostholdet er, som du sikkert vet, alfa omega for å legge på seg muskelmasse. Hadde jeg vært deg, hadde jeg spist enda mer.  Skal du legge på deg må du spise mer enn du forbrenner. Ikke vær så redd for å få litt fett på kroppen. Skal du bygge muskler, mener jeg det til en viss grad hører med. Hvis du vil holde det til et minimum samtidig som du øker i muskelmasse, bør du vurdere å skaffe deg en ernæringsveileder. Verdt pengene!


Utlogget Tirill77

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: Muskler, kreatin, vekt- hjelp!!
« #2 : 20. januar 2016, 16:59 »
Tusen takk:)
Det føles i hvertfall bra og det er moro å ha energi til å øke vekter hver økt uten å bli svimmel. Kjører nå RYP.
Jeg spiser så mye jeg får i meg jeg nå, mellom 2-2200 kcal pr dag inkludert proteinshaker, frukt bcaa osv..Jeg håper bare at cm vil minke litt etterhvert som kroppen blir vant til inntaket og forbrenningen øker for jeg gidder ikke kjøpe nye bukser..
Koser meg med masse god trening så lenge:)


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!