Skrevet av Emne: Murmeldyrets trening  (Lest 96972 ganger)

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Murmeldyrets trening
« #30 : 09. oktober 2004, 13:22 »
Enig med Småen. Du burde absolutt satse på styrkeløft. Du er meget sterk.

Har foresten jobba i Tromsø et år. Det var bra med snø der den vinteren husker jeg.

Enn så trivelig det er å bli kalt sterk, så er jeg ikke helt enig.  Wink  Jeg er 86kg og har trent i 12år. Likevel løfter jeg sikkert ikke mer enn 130-70-150 maks hvis jeg skulle gjette (siden jeg ikke løfter 1RPM). Selv om jeg ble utstyrt med skjorter og teknikker, ville jeg vel ikke plutselig begynne å løfte godt over det dobbelte, eller..?  what Nei, tror jeg fortsetter min karriere som bleikfeit hobbybygger..!   Wink biggrin

Forøvrig er jeg meget imponert over rekrutteringsvirksomheten blant styrkeløfterne her på forumet..! Wink   2thumbsup

Det er stadig vekk godt med snø her ja! Første vinteren jeg bodde her var det 2 og1/2 meter og tunneller ut fra husene..! Shocked

Utlogget Prince Charming

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 219

  • If the bar ain't bending you are just pretending.
SV: Murmeldyrets trening
« #31 : 09. oktober 2004, 13:27 »
Hehe du trenger ikke løfte godt over det dobbelte av de tallene du oppga her for å være sterk Smiley Hiv på deg utstyr så løfter du uansett mye mer. Og nok i massevis til å få et meget hederlig resultat i en styrkeløftkonkuranse.

 Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Alta Atletklubb.
 Knebøy 310kg. Benkpress 195kg. Markløft 300kg. Sammenlagt: 805kg.

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Murmeldyrets trening
« #32 : 10. oktober 2004, 14:13 »
10.10.04

50 min rask gange.

Utlogget småen1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 315
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 315

  • Prøver 105 kg med litt skjevt grep
SV: Murmeldyrets trening
« #33 : 10. oktober 2004, 14:40 »


Enn så trivelig det er å bli kalt sterk, så er jeg ikke helt enig.  Wink  Jeg er 86kg og har trent i 12år. Likevel løfter jeg sikkert ikke mer enn 130-70-150 maks hvis jeg skulle gjette (siden jeg ikke løfter 1RPM). Selv om jeg ble utstyrt med skjorter og teknikker, ville jeg vel ikke plutselig begynne å løfte godt over det dobbelte, eller..?  what Nei, tror jeg fortsetter min karriere som bleikfeit hobbybygger..!   Wink biggrin

Forøvrig er jeg meget imponert over rekrutteringsvirksomheten blant styrkeløfterne her på forumet..! Wink   2thumbsup

Det er stadig vekk godt med snø her ja! Første vinteren jeg bodde her var det 2 og1/2 meter og tunneller ut fra husene..! Shocked

Wow! NM kravet i -90 kg er 370 kg! Det greier du bare du får lånt deg en bøy drakt! I fjor var det bare stridsmøy i den klasse på NM. Hun er skadet nå desverre, men hun sa at hun ønsket konkurranse.  Husk du må være innmeldt 3 mndr før NM som er den 11 mars. See you!


Utdannet til styrke og ernæringsinstruktør i QFAC (Qld. Australia)

Nordisk mester benkpress senior 2005,    EM bronse i senior benkpress 06. Benkpers 125 kg.

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Murmeldyrets trening
« #34 : 10. oktober 2004, 14:46 »


Wow! NM kravet i -90 kg er 370 kg! Det greier du bare du får lånt deg en bøy drakt! I fjor var det bare stridsmøy i den klasse på NM. Hun er skadet nå desverre, men hun sa at hun ønsket konkurranse.  Husk du må være innmeldt 3 mndr før NM som er den 11 mars. See you!

Sånn rent hypotetisk, hva er NM-kravet i -82,5 og hvor er NM i mars..?  :Smiley

Utlogget småen1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 315
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 315

  • Prøver 105 kg med litt skjevt grep
SV: Murmeldyrets trening
« #35 : 10. oktober 2004, 14:51 »


Sånn rent hypotetisk, hva er NM-kravet i -82,5 og hvor er NM i mars..?  :Smiley

Kvalik kravet er ikke hypotetisk Wink, men det er 355kg sammenlagt. Det må da gjøres før fristen går ut gyldig på et stevne. Du vil få adskillig mer konkurranse i 82,5 kg klassen med sterkestesomfinns som tar ca 500 kg sammenlagt.....
NM er i Brummundalen 11-13 mars. Se you?


Utdannet til styrke og ernæringsinstruktør i QFAC (Qld. Australia)

Nordisk mester benkpress senior 2005,    EM bronse i senior benkpress 06. Benkpers 125 kg.

Utlogget Prince Charming

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 219

  • If the bar ain't bending you are just pretending.
SV: Murmeldyrets trening
« #36 : 10. oktober 2004, 14:54 »


Sånn rent hypotetisk, hva er NM-kravet i -82,5 og hvor er NM i mars..?  :Smiley
Sånn skal det låte ja Grin

 Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Alta Atletklubb.
 Knebøy 310kg. Benkpress 195kg. Markløft 300kg. Sammenlagt: 805kg.

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Murmeldyrets trening
« #37 : 10. oktober 2004, 15:07 »


Kvalik kravet er ikke hypotetisk Wink, men det er 355kg sammenlagt. Det må da gjøres før fristen går ut gyldig på et stevne. Du vil få adskillig mer konkurranse i 82,5 kg klassen med sterkestesomfinns som tar ca 500 kg sammenlagt.....
NM er i Brummundalen 11-13 mars. Se you?

NM-medaljer har jeg da allerede en liten samling av liggende i en skuff, så jeg er ikke så opptatt av det... Wink Jo mer konkurranse, jo bedre, det er jo det som er gøy! (Dessuten er det jo Sandefjord Open i april, eller i allefall et annet NM om et år, så det er jo en hypotetisk i andre sjanse for at jeg veier atskillig mindre enn nå...) Men det var nettopp sterkestesomfinns o.l. jeg tenkte på litt tidligere her med at hvis jeg ikke kan løfte en 5-600kg vet jeg ikke om jeg gidder. Wink*ler* Dessuten ser det jo ut til at det er noen skader ute å går innenfor styrkeløft? Jeg synes vel egentlig at jeg har hatt min fair share med avrevne leddbånd og prolapser allerede jeg... *skeptisk*

Utlogget småen1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 315
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 315

  • Prøver 105 kg med litt skjevt grep
SV: Murmeldyrets trening
« #38 : 10. oktober 2004, 15:51 »


NM-medaljer har jeg da allerede en liten samling av liggende i en skuff, så jeg er ikke så opptatt av det... Wink Jo mer konkurranse, jo bedre, det er jo det som er gøy! (Dessuten er det jo Sandefjord Open i april, eller i allefall et annet NM om et år, så det er jo en hypotetisk i andre sjanse for at jeg veier atskillig mindre enn nå...) Men det var nettopp sterkestesomfinns o.l. jeg tenkte på litt tidligere her med at hvis jeg ikke kan løfte en 5-600kg vet jeg ikke om jeg gidder. Wink*ler* Dessuten ser det jo ut til at det er noen skader ute å går innenfor styrkeløft? Jeg synes vel egentlig at jeg har hatt min fair share med avrevne leddbånd og prolapser allerede jeg... *skeptisk*
Du behøver jo ikke å løfte 5-600 kg 370 kg holder lenge.
Skader stort sett som jeg har sett her kommer av overtrening, så lenge du lytter til kroppen din. Det må det vel være gøy å ha vært med på NM her også? Hvilken gren er det du skal stille i NM? AF? Styrkeløft er jo dra bra basis øvelser så legg til dine svakheter med isolasjonsøvelser.  Jeg har aldri fått skade i styrkeløft, min kommer fra judo. Skulder skaden kommer fra langrenn eller rettere sagt utfor på langrennsski....


Utdannet til styrke og ernæringsinstruktør i QFAC (Qld. Australia)

Nordisk mester benkpress senior 2005,    EM bronse i senior benkpress 06. Benkpers 125 kg.

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Murmeldyrets trening
« #39 : 10. oktober 2004, 18:02 »

Du behøver jo ikke å løfte 5-600 kg 370 kg holder lenge.
Skader stort sett som jeg har sett her kommer av overtrening, så lenge du lytter til NM må det vel være gøy å ha vært med på NM her også? Hvilken gren er det du skal stille i NM? AF? Styrkeløft er jo dra bra basis øvelser så legg til dine svakheter med isolasjonsøvelser.  Jeg har aldri fått skade i styrkeløft, min kommer fra judo. Skulder skaden kommer fra langrenn eller rettere sagt utfor på langrennsski....

Hmm...NM-medaljer i flere idretter, tja kunne jo ha vært litt morro. Wink Enig med deg om overtrening, men det er jo en fin linje mellom å satse 100% og litt for mye... Bortsett fra det, så har jeg også de fleste av mine skader fra litt mer "underlige" aktiviteter som: hoppe bukk (nesten avrevet leddbånd i ankel), sisten (alle blåveisers mor og hjernerystelse), og skyting (prolaps etter å forsøke en "fiffig" stående skytestilling)...  blush Den aller verste er nok avrevet korsbånd, most menisk og nesten avrevet sidebånd i kneet som jeg fikk i en brytekamp. På gymet tror jeg bare jeg har blitt skadet èn gang og det var for ti år siden med litt for tunge vekter kombinert med uforsiktighet i hantelflyes...  No no

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Murmeldyrets trening
« #40 : 11. oktober 2004, 19:52 »
11.09.04

Denne uka er det flere reps og lettere vekter som teller.

Rygg
Chins med kabelhjelp: 8x-45kg, 15x-55kg, 7x-55kg
Hantelroing: 15x10kg, 10x14kg, 12x12kg
Skrå nedtrekk med hammergrep i maskin: 15x10kg, 6x15kg, 15x10kg (hver arm)
Skrå nedtrekk som tricepspulldown men med strake armer (har sikkert et navn..?): 2x15x15kg, 15x10kg (Etter alt det andre som "bonusøvelse")
Rygghev i maskin:15x30kg, 2x15x35kg
Vanlige rygghev: 3x10
 
Biceps
Hammercurl med stang: 3x15xstanga+ 4kg (den satt gitt!  woot Ny favoritt tror jeg!)
Bicepscurl med kabel i dobbel biceps posisjon: 2x15x10kg, 15x5kg (hver arm)
Alternerende hantelcurl: 13x6kg, 14x4kg

Venstre underarm
Curl begge veier: 3x15x2kg i superset

Så var det hjem til første middaghvil på mange måneder, men er nok ikke bare treningen sin skyld at jeg er sliten i dag.  :18smileysleep:

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Murmeldyrets trening
« #41 : 14. oktober 2004, 17:12 »
14.10.04
Bein
Dype knebøy: oppvarmingssett, 3x10x65kg
Strake markløft: 9x65kg, 8x65kg, 10x60kg
Liggende lårcurl: 6x5kg (hvert bein), 5x2kg
Sittende lårcurl: 20x15kg, 15x20kg, 12x20kg
Rumpemaskin: 2x10x20kg
Beinspark m utoverrotasjon: 10x10kg (hvert bein), 12x7,5kg, 10x7,5kg.

Dårlig form i dag, så innsatsen var atskillig mer heroisk enn det kan se ut som på papiret..! Wink hehe. I tillegg merkes nok at jeg ikke har kjørt mange rep på en stund siden alle forsøk på å komme over 10 reps i knebøy og mark holdt på å få meg rett i bakken..!  blush 

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
SV: Murmeldyrets trening
« #42 : 14. oktober 2004, 19:35 »
"Tja, hvis jeg skulle konkurrere i noe, måtte det vel nesten bli kroppsbygging. Er for svak for styrke, og når det gjelder fitness så vet jeg ikke om jeg er så motivert til å lære meg turn/gå pent med høye hæler/etc og få silikoninnlegg... *dukker for fitnessfansen* Dessuten er jeg komplett ute av stand til å ta en chins..! *ler*"

Honnør for denne kommentaren Murmeldyret!  rofl 

Ellers... er enig med andre i at du er sterk, men... så er det dette da; kroppsbygger eller styrkeløfter? *veier i hendene*

Anyway... keep up the good work... :-)
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Murmeldyrets trening
« #43 : 14. oktober 2004, 20:17 »
Nei, egentlig er ikke det et vanskelig valg for meg, jeg synes utvilsomt kroppsbygging er morsomst. Spørsmålet er om jeg noen gang gidder å deffe, skaffe meg en bikini og øve inn et poseringsprogram...  Wink

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: Murmeldyrets trening
« #44 : 15. oktober 2004, 10:11 »
strongwoman er morsomt da!
kåm ån! vi trenger flere strongwomans!

(eller pokker... hva er det jeg driver med?? gir meg selv mer konkurranse?? Gull )

forresten: strongwoman er skikkelig kjedelig! ikke bli med på det!!

hehehe


 Erter Erter


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!