avstemning
Spørsmål: Skal jeg bli norsk statsborger i 2006?  (Avstemning er avsluttet: 08. desember 2005, 11:40)
Ja seff! - 19 (82.6%)
Nei ikke f**n - 3 (13%)
Pakk sammen sakene dine og flytt hjem til sverige - 1 (4.3%)
Stemmer totalt: 22

Skrevet av Emne: Linda: back from the dead  (Lest 140224 ganger)

Utlogget H. Farstad

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 217
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 217

  • Latsabb
SV: Prøver å se bra ut i bikini..
« #870 : 02. juli 2006, 14:29 »
Hmmm....kanskje jeg og burde ta meg en sjekk for sikkerhets skyld...Det er jo snart ikke en styrkeløfter som ikke har prolaps lenger...

Har sikkert noe jeg ikke har merka jeg og Smiley
Sponset av: MYOSHOP

Personlige rekorder: 322,5-207,5-310
187cm, 123kilo


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Prøver å se bra ut i bikini..
« #871 : 02. juli 2006, 14:43 »
Lurt å ta en sjekk.
Men man vet aldri.
Ta en MR undersøkelse. Bare pass på å klage voldsomt til legen din.
Si at du har stråling nedover i bena og at du alltid er stiv i ryggen. Hvis ikke sender han deg bare til kiropraktor eller ber deg kutte treningen.

Har noen prolaps relaterte spørsmål til deg Smiley:

1. får du på deg sokker om morgenen?
2. Klarer du trene på noen uker etter et tungt markløft?
3. må du ha tøye pauser når du pusser tenna?
4. Klarer du kjøre rygghev uten å få kramper i ryggen?
5. Går det å sitte på huk og bytte dekk på bilen, eller er dette en fysisk umulighet?
6. Stikker det i rumpa og stråler ned i foten når går?
7. Klarer du sykle uten at bena dør ut?(umulig å tråkke pedalene rundt)
osv,osv.
Dette er typiske trekk for meg i alle fall.
Men det finnes forskjellig grad av prolaps og forskjellige reaksjoner.

Poenget er jo at du bør trene med tanke på at du skal unngå prolapser. Om du har prolaps får du ikke gjort så mye med det. Bare bruke tid på opptrening.
Du bør trene skadeforebyggende. Og du må lytte på kroppen.
Kjenner du at du er mye stiv og det ikke nytter å tøye, er du nødt for å endre på noe.
Kutt mark fra bukk. Tunge markløft på trening. Dropp ned på rygghev. Bytt det ut med andre øvelser du ikke blir så stiv av,mm.

Uansett om du har prolaps eller ei så er du nødt for å lytte på kroppen.
Tor Egil Skogly dro 300.5 kg i markløft med et par  prolapser. Så det er fullt mulig å trene rundt problemet.

Men ta en legesjekk først som sist. Det er viktig å se til at alt sitter på plass i ryggen.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


nann-rosita

  • Gjest
SV: Prøver å se bra ut i bikini..
« #872 : 02. juli 2006, 14:50 »
Lurt å ta en sjekk.
Men man vet aldri.
Ta en MR undersøkelse. Bare pass på å klage voldsomt til legen din.
Si at du har stråling nedover i bena og at du alltid er stiv i ryggen. Hvis ikke sender han deg bare til kiropraktor eller ber deg kutte treningen.

Men ta en legesjekk først som sist. Det er viktig å se til at alt sitter på plass i ryggen.

Nå vil de færreste leger sende noen til kiropraktor da, pga de er i følge legene " kvakksalvere" ..
Måtte krangle for å få henvisning ettersom jeg hadde låsninger i hele ryggen pga skeiv virvel oppe i nakken.

Når det gjelder kiropraktorer og prolaps, så vil nok kiropraktoren kreve røntgen, de kan rekvirere røntgen til deg nå , etter nye regler. Og en kiropraktor vil heller ikke "knekke/ manipulere" der det er prolaps, men  heller hjelpe løse opp spenninger og låsninger ellers  i kroppen, som man ofte får pga prolaps/ skiveutglining.
"Ryggraden er som en glidelås, ryker ei tann, så sliter hele glidelåsen"

hadde god hjelp av kiropraktor selv, og føler hun var mer innstilt på å hjelpe , mens legen bare ville skrive ut dop som han fikk ekstra godt betalt av legemiddelfirmaet for å skrive ut..

Nok om det.

Håper du får trent deg opp og at det går tilbake av  seg selv . Bare sørg for å være i bevegelse , og ikke sitt ned og bli stiv i kroppen..

God bedring ,

Nann-Rosita

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Prøver å se bra ut i bikini..
« #873 : 02. juli 2006, 14:50 »
Nattens trim

Gåtur i 1 time og 20min Smiley på en ruten som jeg normalt bruker 30-40min på Tongue Lars er lat og sumlete

Linda var full og manglet rettningssans  biggrin
Ble lurt ut på ville veier  woot
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Prøver å se bra ut i bikini..
« #874 : 02. juli 2006, 14:54 »
Nå vil de færreste leger sende noen til kiropraktor da, pga de er i følge legene " kvakksalvere" ..
Måtte krangle for å få henvisning ettersom jeg hadde låsninger i hele ryggen pga skeiv virvel oppe i nakken.

Når det gjelder kiropraktorer og prolaps, så vil nok kiropraktoren kreve røntgen, de kan rekvirere røntgen til deg nå , etter nye regler. Og en kiropraktor vil heller ikke "knekke/ manipulere" der det er prolaps, men  heller hjelpe løse opp spenninger og låsninger ellers  i kroppen, som man ofte får pga prolaps/ skiveutglining.
"Ryggraden er som en glidelår, ryker ei tann, så sliter hele glidelåsen"

hadde god hjelp av kiropraktor selv, og føler hun var mer innstilt på å hjelpe , mens legen bare ville skrive ut dop som han fikk ekstra godt betalt av legemiddelfirmaet for å skrive ut..

Nok om det.

Håper du får trent deg opp og at det går tilbake av  seg selv . Bare sørg for å være i bevegelse , og ikke sitt ned og bli stiv i kroppen..

God bedring ,

Nann-Rosita

Var selv hos kiropraktor et halvt år. Dro så til Legen min, ble så sendt tilbake til kiropraktor.
Etter noen runder til der, bestemte kiropraktoren for å sende meg på en MR.

Kiropraktoren var veldig glad i å knekke på meg han. Fikk inn gode penger fra meg.
Han må jo ha blitt noe overrasket når de fant tre prolapser på MR.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


nann-rosita

  • Gjest
SV: Prøver å se bra ut i bikini..
« #875 : 02. juli 2006, 14:57 »
Var selv hos kiropraktor et halvt år. Dro så til Legen min, ble så sendt tilbake til kiropraktor.
Etter noen runder til der, bestemte kiropraktoren for å sende meg på en MR.

Kiropraktoren var veldig glad i å knekke på meg han. Fikk inn gode penger fra meg.
Han må jo ha blitt noe overrasket når de fant tre prolapser på MR.


Hørtes ut som en dårlig kiropraktor , spør du meg.
Min nekter knekke uten røntgen hun .. 
Knekker de på prolapser , som kan de gi varige skader , og evt gjøre de værre..
Prolapser i seg selv kan jo gå tilbake over tid, men knekker de på de, kan utposningen  ( prolapset) lekke, og gi varig trykk på nerven ,som igjen kan gi skade på nerven i form av slitasje eller lammelser av nervene.
 Da er det kanskje litt lurt med MR  o.l. ja

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Prøver å se bra ut i bikini..
« #876 : 02. juli 2006, 15:02 »
Når jeg sier til kiropraktoren at jeg konkurrerte 4 uker etter jeg fikk vondt og perset med 60 kg sammenlagt i ettertid(styrkeløft jeg snakker om) så var det aldri noe spørsmål om prolaps Wink

Behandlingene ga jo en ukes lang positiv effekt. Men det gikk alltid tilbake. Så man skulle tro at han kunne klare å skjønne at det var noe galt etterhvert.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Prøver å se bra ut i bikini..
« #877 : 02. juli 2006, 15:06 »
Det er vel akkurat denne varierende kvaliteten på kiropraktorer som gjør at leger ikke alltid er like ivrige til å bruke dem.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

nann-rosita

  • Gjest
SV: Prøver å se bra ut i bikini..
« #878 : 02. juli 2006, 17:11 »
Det er vel akkurat denne varierende kvaliteten på kiropraktorer som gjør at leger ikke alltid er like ivrige til å bruke dem.. Wink

Må jo få ha sagt at det er varierende "kvalitet" på leger også Wink

Utlogget LilleLinda

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 339
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 339

SV: Prøver å se bra ut i bikini..
« #879 : 03. juli 2006, 22:27 »
Kvaliteten er vel varierende uansett hva eller hvem det gjelder..

Dagens trim på KK Wink

Magemagemage

Knebøy
30kgx6 - 2 sett
40kgx4
på kloss
30kgx5 - 3 sett

Bakside skuldre
1,25kgx15 - 3 sett

Benk, medium grep
30kgx8
35kgx6 - 3 sett
40kgx5
40kgx4

Mark, bredt stand og grep
40kgx8
55kgx8 - 3 sett

Bakside skuldre
4kgx10 - 4 sett

Nedtrekk med taug
20kgx12 - 3 sett

Kommentar: Kjempekoselig trening! Alle på kk er så hyggelige Cheesy Einar sa ha aldri hadde sett meg trent så mye før  blush Kjetil imponerer masse i bøy, jeg blir helt satt ut! 5 rep på 200kg såg ut som luft, han hadde ikke trengt å tatt av når han kjørte supersett.. Grin Utrolig inspirerende å se!
Også morro å se Olaf kjøre bøy med utstyr  :Smiley mannen er rå


Utlogget LilleLinda

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 339
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 339

SV: Prøver å se bra ut i bikini..
« #880 : 06. juli 2006, 23:54 »
Jaja, da drar jeg på ferie en stund.. Skal vel innom Sande en tur også da  blush
Jeg må ju se min kjære lille Lars igjen  Kiss

Blir vel ikke så mye trening mens jeg er borte, men får prøve å gå meg noen turer på stranden nede i Falserbo, og spise fornuftig Smiley
Go´sommer


Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

SV: Prøver å se bra ut i bikini..
« #881 : 06. juli 2006, 23:56 »
God sommer Smiley
Smiley

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Prøver å se bra ut i bikini..
« #882 : 07. juli 2006, 02:42 »
Jaja, da drar jeg på ferie en stund.. Skal vel innom Sande en tur også da  blush
Jeg må ju se min kjære lille Lars igjen  Kiss

Blir vel ikke så mye trening mens jeg er borte, men får prøve å gå meg noen turer på stranden nede i Falserbo, og spise fornuftig Smiley
Go´sommer



Ja du må ta deg en tur på bøgda  Grin
HVis ikke får jeg bare komme til Trondheim igjen  Kiss
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget LilleLinda

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 339
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 339

SV: Prøver å se bra ut i bikini..
« #883 : 25. juli 2006, 09:50 »
Da var jeg tilbake fra ferie, søkki ta hvor fort det gikk  Undecided en deilig soluke med 30 varmegrade i Falsterbo, to dager til mormor og morfar og 6 fantastiske dager i Sande  biggrin
Men alt har en ende, og jeg må vel tjene inn de pengene jeg svidde av i Køpenhavn Tongue hvem kan motstå opptil 70% salg på Strøget?? Ikke jeg i alle fall.. :Smiley
Jeg har bare spist boller og godteri i ferien, så nå må jeg vel legge meg i tøylene igjen.
Og jeg har ikke kommet inn på Fysio  Cry i fjol var poengsummen for å komme inn 53kommaettellerannet og nå var den 61.. Menmen, jeg får lese litt historie ett år til, og søke på nytt til neste år.. Alt ordner seg til slutt.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Prøver å se bra ut i bikini..
« #884 : 25. juli 2006, 16:36 »
Var veldig trist med skole plassen  Cry
Men vi finner på noe lurt  Kiss
Og jeg rekker nok en kjapp tur til i sommer  Cheesy

Vi fikk da en meget bra økt i sande i alle fall Grin
Beste treningen jeg har hatt  Kiss
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!