Skrevet av Emne: Fallskjermjeger  (Lest 48864 ganger)

Utlogget Grete

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Re:Fallskjermjeger
« #135 : 22. januar 2004, 19:15 »
hehe, va på sånn yrkesmesse i dag, da sporte æ nu litt om fallskjermjeger, å da så ho forsvarsdama bærre på mæ å sa: "d e ikke nå vits å prøv, di eneste som klare d e gutta som e i topp form å træne hele tia. jenta har ikke en sjanse i d hele tatt. du burde heller gå vanli førstegangstjeneste/befalsskole å se om du fortsatt har nå løst t å fortsett me nå utdanning i forsvaret ætter d"  Undecided  tja... d va jo oppmuntranes  Tongue veit ikke helt ka æ ska jør nu.. om æ ska prøv, å heller fin på nå anna vess d ikke går... eller om æ ska finn på nå anna fra starten av...? Runningman: kordan va d når du va fallskjermjeger? klarte du d? va d vææææææææææældi hardt?
Japansk ordtak: Yakamato Kamatsu Kamito Sumatsuki Yani. På norsk: Vess du har en paraply i ræva, så ikke åpne den...!

Utlogget Sebastian

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 104
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 104

Re:Fallskjermjeger
« #136 : 23. januar 2004, 14:20 »
Hvis hun er nok til å stoppe din lyst for dette har du IKKE nok motivasjon, da er det ingen vits i å prøve. Du må ha rett motivasjon! Men hvorfor bry seg om henne? Prøv det! Gi gass!
Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life

Utlogget Link^

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Re:Fallskjermjeger
« #137 : 23. januar 2004, 16:29 »
Enig, motivasjonen er så og si 90%. Skal selv søke Fallskjermjeger nå til sommeren, og ingenting skal stoppe meg. Klarer jeg det ikke, er det fordi de ikke vil ha meg, ikke fordi jeg gav opp. Men la det ikke stoppe deg det at ingen jenter har klart det før, bare kjør på som Sebastian sier. Har du ikke sett G.I. Jane ? Wink

Utlogget runningman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Re:Fallskjermjeger
« #138 : 23. januar 2004, 18:17 »
Ja, jeg synes det var veldig hardt, særlig noen av øvelsen i løpet av året var veldig harde.  Men nå var ikke jeg i spesielt god form når jeg søkte heller

Utlogget Grete

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Re:Fallskjermjeger
« #139 : 23. januar 2004, 21:59 »
Runningman: men klarte du d t slutt da? ka d va som va værst...?

Link^: jo æ har sett G.I.Jane... ho va tøff!!!  Wink
Japansk ordtak: Yakamato Kamatsu Kamito Sumatsuki Yani. På norsk: Vess du har en paraply i ræva, så ikke åpne den...!

Utlogget Sebastian

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 104
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 104

Re:Fallskjermjeger
« #140 : 25. januar 2004, 12:26 »
G.I Jane var tøff og ble Navy SEAL under et CRT-utvelgingsprogram (eksisterer det?). Men her er det snakk om virkeligheten  Wink
Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:Fallskjermjeger
« #141 : 25. januar 2004, 12:56 »
virkeligheten er hardere.. selv om du er jente, så skal du i utgangspunktet bære like tung sekk.. selv om du er jente skal du i utgangspunktet gå like langt og like raskt som gutta.. selv om du er jente skal du FUNGERE i praksis.. det er ikke som på skolen hvor alt er greit så lenge du gjør ditt beste.. det beste er ikke bra nok om det ikke fungerer i praksis.. så enkelt er det bare.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Link^

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Re:Fallskjermjeger
« #142 : 25. januar 2004, 16:12 »
Ja, det er vel ikke som i gymmen på skolen hvor jenter har lavere krav i ulike øvelser. Jenter må gjennom akkurat det samme som gutter.

Utlogget Sebastian

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 104
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 104

Re:Fallskjermjeger
« #143 : 26. januar 2004, 19:05 »
De fysiske kravene er naturligvis like, det skulle bare mangle.

Det virker som du ikke har 110 % rett motivasjon for dette, tenk deg nøye igjennom hvorfor du vil bli det, om du tror du kan klare det, om du vet hva det innebærer, om du er klar for et slikt hardkjør, om du er klar for en slik livstil om du vil fortsette.
Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life

Utlogget runningman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Re:Fallskjermjeger
« #144 : 26. januar 2004, 19:47 »
Grete:  Jada, jeg klarte det.  Men det var 4 stk som måtte gi seg iløpet av året av forskjellige årsaker.  Det er vanskelig å si hva som var værst.  Det er flatt jern hele tiden.  Og jeg måtte stadig vekk tøye grensene for hva jeg trodde jeg var i stand til.  Men alle er i samme båt og har en fandenivoldsk innstilling så det koster ikke så mye som man kanskje skulle tro og yte maksimalt.  Om jeg skal trekke frem noen jeg hatet maks må det være noen av de jævla lange skimarsjene med tung sekk eller de endeløse padleturene med fullastet kajakk  Undecided

Utlogget Sebastian

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 104
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 104

Re:Fallskjermjeger
« #145 : 26. januar 2004, 20:46 »
Grete:  Jada, jeg klarte det.  Men det var 4 stk som måtte gi seg iløpet av året av forskjellige årsaker.  Det er vanskelig å si hva som var værst.  Det er flatt jern hele tiden.  Og jeg måtte stadig vekk tøye grensene for hva jeg trodde jeg var i stand til.  Men alle er i samme båt og har en fandenivoldsk innstilling så det koster ikke så mye som man kanskje skulle tro og yte maksimalt.  Om jeg skal trekke frem noen jeg hatet maks må det være noen av de jævla lange skimarsjene med tung sekk eller de endeløse padleturene med fullastet kajakk  Undecided

Hva gjorde du etter året som fallskjermjeger?
Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life

Utlogget runningman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Re:Fallskjermjeger
« #146 : 26. januar 2004, 20:56 »
går på BI i oslo

Utlogget KjeXz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 166
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 166

Re:Fallskjermjeger
« #147 : 29. januar 2004, 20:40 »
Du sier det var fire stykker som måtte gi seg.. Hvorfor gav de seg? Var det for sterkt psykisk for dem eller var det de fysiske prøvelsene som tærte på dem? Eller var det pga skader?

-kj

Utlogget runningman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Re:Fallskjermjeger
« #148 : 30. januar 2004, 06:28 »
De første 6 mnd av året er en aspirant periode.  Om man ikke består kurs eller øvelser blir man overført til en annen avdeling.  En ble skadet   Undecided

Utlogget Uber

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 174

SV: Fallskjermjeger
« #149 : 30. mars 2004, 14:54 »
Hadde selv lyst til å bli jeger eller noe annet krevende i militæret, tenkte mest på artillerijeger (spesialildleder). Men dette gikk i grus i går når jeg var på sesjon, har god fysisk form og fikk 8 på de skriftlige testene (karakter fra 0-9) men ser veldig dårlig uten linser. Så jeg kunne visst ikke være lenge ute i felten eller drive med skarpskytting etc.
Noen som har peiling på hva de kan finne på å sende meg til i førstegangstjenesten nå?  Undecided

Fetteren min var marinejeger under førstegangstjeneste forresten, tror det gikk fint for han.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!