Skrevet av Emne: Fallskjermjeger  (Lest 48835 ganger)

Utlogget Vidis

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 151
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 151

  • Team Phil Heat
SV: Fallskjermjeger
« #150 : 30. mars 2004, 17:34 »
Ikke vet jeg hvor de kommer til å sende deg nå. Men blir du sendt noen plasser nå, da som du ikke kan være ute i felten så lenge? Og han fetteren din..? Fikk han noen tilbud om 7-års kontrakt etter endt tjeneste? Har selv tenkt å prøve meg! (Enten som fallskjermjeger, eller marinejeger. Er ikke helt sikker!)
Kortsiktige mål er veien til ett langsiktig mål. Smiley

Utlogget Uber

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 174

SV: Fallskjermjeger
« #151 : 30. mars 2004, 21:48 »
Vet dessverre ikke hva slags tilbud han fikk etter endt tjeneste. Treffer han veldig sjeldent.

Utlogget baalzamon

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

SV: Fallskjermjeger
« #152 : 01. april 2004, 22:04 »
Halla

Jeg har også rekrutert meg som fallskjermjeger, ( selv om jeg ikke har fått noen beskjed enda om jeg har kommet inn eller ikke). hadde vært fett viss du hadde sendt meg en mail eller no. leste at man burde treffe så mange folk man har sjansen til som skal opp til rena.

Utlogget Vidis

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 151
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 151

  • Team Phil Heat
SV: Fallskjermjeger
« #153 : 02. april 2004, 16:19 »
Aha, hvor gammel er du da? Jeg skal sikkert ikke inn før om to år jeg da, men det kan jo hende jeg ombestemmer meg og. (tviler!) Har tenkt litt på marinejeger og da... Har du tenkt på det..?

En må vel bli ferdig med skole/utdanning først...
Eller hva?
Kortsiktige mål er veien til ett langsiktig mål. Smiley

Utlogget Vidis

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 151
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 151

  • Team Phil Heat
SV: Fallskjermjeger
« #154 : 02. april 2004, 16:36 »
Forresten, baalzamon; stikk innpå topicet som Laban88 lagde da (Treningsprogram for å bli fallskjermjeger eller marinejeger) og skriv litt om hvordan du har trent, hva du ligger på i pushups, hangups, løping osv. Hadde vært innteressant å høre!  Wink
Kortsiktige mål er veien til ett langsiktig mål. Smiley

Utlogget Frink

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

SV: Fallskjermjeger
« #155 : 16. april 2004, 23:34 »
Jeg har også ønsket meg inn i HJK, så jeg sitter og venter på
brevet fra opptaksnemda (?). Spent på om jeg kommer inn Smile

Har lest litt i den andre threaden, og har fått mange bra tips.

Utlogget Prodriver

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

SV: Fallskjermjeger
« #156 : 19. april 2004, 21:38 »
Ble kalt inn til MJK. uke 31.
Flere som skal inn her??

Utlogget Calsonic

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

SV: Fallskjermjeger
« #157 : 19. april 2004, 23:14 »
Hallais!! Skal prøve meg på MJK i år jeg også.
Er i ifra Trondheim :-)

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: Fallskjermjeger
« #158 : 07. oktober 2004, 00:34 »
Sorry for at jeg bumper denne tråden, men ville ikke lage en ny. Regner med at det er ok å diskutere marinejeger/fallskjermjeger (spesialtjenestene) litt omhverandre.

Jeg har planer for å trene hardt dette året og forsøke meg på marinjeger eller fallskjermjegeropptaket 2005. Tenkte jeg rett og slett skulle forsøke treningsprogrammene på sidene deres, men se her

http://www.marinejeger.no/treningsprogram/grunnleggende.html

På de 3 første ukene er det spesifisert hvor fort man skal løpe. Kjempebra tenkte jeg, her får man vite alt i detalj. Men i de neste ukene står det ingen ting? Tror dere man skal løpe 5 min pr km i hele prgrammet, også det Viderekomne-programmet siden det ikke er spesifisert noe?

http://www.mil.no/haren/hjk/start/Om_HJK/hvordan_bli_jeger/treningsprogram/

Der sånn kan man forøvrig laste ned fallskjerm-jeger-treningsprogrammet også. Så litt mer variert og bra ut dette kanskje? Uansett så står det ikke her heller hvor fort man skal løpe, og da blir jo ting litt meningsløst Sad

Er det noen som har testet ut disse programmene, evnt ser noe jeg ikke ser her? o O hadde vært koselig om noen visste dette:)

hilsen en som ihvertfal skal klare minstekravene på testdagen  Grin

PS: Hvordan gikk det med dere som forsøkte dere i år? En kompis av meg ga opp på marinejegeropptaket fikk jeg vite Sad
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget torfdog

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 152

SV: Fallskjermjeger
« #159 : 07. oktober 2004, 01:43 »
Det gamle programmet som lå ute for å bli marinejeger er vertfall ikke all verdens bra. Snakka me han som hadde satt det opp og han sa det selv. Siste ukene der bryter mer ned enn de bygger opp. Er vel ikke viktig å følge de programmene som er satt opp der helt slavisk, men det viktigste er å forbrede kroppen på laaaange løpeturer og myye gåing med tung sekk.
10RM før RYP: Bøy 110, mark 100, benk db 70
MÅL 10 RM etter RYP: bøy 150, mark 140, benk db 80
mål for vinteren (1RM) : bøy 200, mark 200, benk 150

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: Fallskjermjeger
« #160 : 08. oktober 2004, 07:05 »
Skjønner, men det jeg følte at jeg manglet en pekepinn på var hvor raskt jeg skulle løpe.. vet jo strengt tatt ikke hvor fort 5 min pr km er når de ikke spesifiserer nivået til den det er beregnet for. (Samt at det ikke står hvor fort du skal løpe senere^^ ) Ville hatt % av maks-puls eller noe. Kjekt å vite om jeg skal være utslitt og puste som en gris etter de første løpeturene eller om det er meningen at det gradvis skal bli slitsomt...

Men er det noe galt i programmet på starten også? Slutten er for hard, det du mener?
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget krabelure

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

SV: Fallskjermjeger
« #161 : 03. mars 2005, 04:54 »
så det er en del spørsmål om de forskjellige stedene. og forsvarets sider er jo som en labyrint. på denne siden er det samla harde fakta om de forskjellige avdelingene og hva som kreves: http://www.freewebs.com/spesialstyrke/

trener selv til fallskjermjegeropptak. resultater:

5km - 22:53
push-ups: 43
pull-ups: 15
rygg-ups: 40+
sit-ups: 100+

er et stykke igjen med løping og push-ups føler jeg. Pushups

Utlogget kristian

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

SV: Fallskjermjeger
« #162 : 05. mars 2005, 09:35 »
gå inn på kondis.no, så finner du en terminliste over mosjonsløp der.Det er alt fra 3000m til ultraløp, som er mye lengre enn maraton som du kan melde deg opp på.Nå til sommeren kommer det til å bli så mangen løp at du nesten kan konkurrere deg i form, og du kommer helt sikkert til å bli i enda bedre løpsform enn du trenger i slutten av sesongen. jeg ville bare konsentrert meg om kondisen. styrke i armer er ikke så farlig å tenke på, da det går myye fortere å bygge opp når du har fått en seig løpskropp

Utlogget krabelure

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

SV: Fallskjermjeger
« #163 : 05. mars 2005, 09:46 »
takk for tips om siden kristian!

Utlogget The Hawk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 28

SV: Fallskjermjeger
« #164 : 27. april 2005, 22:16 »
Når det gjelder opptaket til fallskjermjeger så er push ups, sit ups, hang ups etc etc bare de fysiske kravene for i det hele tatt å få lov til å bli med på opptaksuken. Det er opptaksuken du må trene på! Har en del kamerater som var med på det i fjor, mye gåing, løping, lite søvn, tunge pakninger, stress, mestring, psyke, sammarbeid, holdinger og viljestyrke. Det først og fremst det du må trene på så lenge du klarer kravene.  Dips
Tren for det verste, bli de beste!
-Hærens taktiske treningssenter-

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!