Skrevet av Emne: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)  (Lest 258890 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #615 : 17. oktober 2006, 23:32 »
Veide meg på vekten på jobb i dag før jeg gikk hjem.

Veide 97.7kg med 0.5kg tatt vekk for klær.

Fettprosenten ble målt til 21.7, en gledelig nedgang fra 23 sist gang. Smiley

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #616 : 18. oktober 2006, 01:00 »
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1297016

meeget interessant artikkel når det gjeld å bli sterk - om EDT

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: stallion logbok
« #617 : 18. oktober 2006, 02:30 »
Imponerende bøy  Cheesy
Kom deg på stevne snart! 240 kg er ikke representativt for knebøy styrken din i det hele tatt  Cheesy
Du er god for MYE MYE mer  2thumbsup
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #618 : 19. oktober 2006, 01:30 »
Blir stevne når jeg er ferdig med programmet jeg holdet på med nå.

Har jo 180 i atg squats raw, og satt 185 som 1RM i dette programmet. Å ta 200kg i atq squats med smal benstilling er et bra mål synes jeg.

Styrkeløftknebøy kan jeg jo løfte mer i, men liker egentlig bedre å kjøre dypt med smal benstilling på trening.

Tror dette både sparer ryggen til en viss grad, og likevel gir meg styrke til å løfte mer i styrkeløftknebøy når jeg legger om før konkurranse! :-)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #619 : 19. oktober 2006, 15:43 »
trening partner gym 19.10, trening nr 2 i uke 6 av totalt 8 uker på boris sheiko.

tid: ca 1200 - 1500

ww: 2x10
dødløft til knær: 120x4,145x4x2,170x3x2,180x3x4
dødløft: 120x3, 145x4,170x3x2,192.5x3x2,200x3,205x3,200x2+1
stangroing: 65kg 10,10,8
utfall: 110: 10, 120: 10, 130: 10, 150: 7, 110: 10
stående gm: 80: 5 110:5 130:5,5,5
nordic hamstring: 5x5: ok
double leg-lowering 10x3
misc rc work

kommentar:

stod opp 0722 og stressa verre for å komme til jobb kl 0800. PT-kunden var 30 min forsinket, så mye stress for ikke noe.

tok bare en shake med createch, havregyn og proteinpulver på vei til jobb, dette har vist seg i det siste å bli for voldsomt til frokost.

etter to pt-timer spiste jeg cottage cheese, banan og kornblanding og biola. dro hjem med buss.

spydde da jeg kom hjem.

dro rett på trening.

fra første stund var denne treningen hat. dette var en av de dagene hvor gymmet var tomt, motivasjonen var dårlig, og man lurer på hva som var meningen med å drive med denne sporten.

løft på 145 til knær satte standarden. tror aldri 145 har vært så tungt noen gang før! hadde bare lyst til å gå hjem, men hadde mye jeg skulle gjennom.

tok sett for sett, men fikk knapt noe tenning, før jeg tok første settet på tre rep på 200 i mark. da kom det litt tenning. hadde tenkt å gå på 210 etter 205, men hadde ikke mer å gi, så gikk ned igjen. på siste settet på 200 klarte jeg bare 2, så tok jeg en liten runde og ble litt sint og gikk tilbake og flekka opp den siste.

utfallen var pyton som vanlig. løfta oppover, men da jeg skulle ta 150 viste det seg at jeg hadde regna feil hele veien pga jeg hadde forvekslet to 15-kg plater med to på 20. dermed måtte jeg nedjustere alle settene jeg hadde tatt med 10kg. litt surt.

men passet på at vekten var 150kg, og tenkte å tangere bestenotering på 10 rep på 150kg. men stoppet på 7. det var grusomt tungt. og jeg var redd jeg skulle knekke sammen i bunn.

good mornings var også litt slitsomt, dette har jeg kjørt som best 5 rep på 180kg stående, og kjørte maks på 130kg i dag, var tungt nok det! veldig lenge siden jeg har kjørt gm.

nordic hamstring rev godt som vanlig. kjørte bare i ribbevegg med pushup i dag, må si jeg liker bedre å kjøre den med strikk.

double leg lowering var tøft som alltid. brukte manual på 4kg mellom bena. dette sved godt.

alt i alt en bra gjennomført trening - men svært slitsomt.

gikk og tøyde en del på nakke og gjorde litt bevegelighet i slutten.

for lite mat og hvile de siste dagene, og sikkert litt påvirket av bøyøkten på mandag også (?), men alt i alt helt ok.

men det var en sliter økt.

heldigvis kom det noen flere folk da jeg skulle dra tungt i mark. det er alltid bra. drar alltid bedre når det er folk til stede. kjedelig å dra tungt alene.


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #620 : 21. oktober 2006, 00:22 »
trening på tis 20.10.06 kl. 2030-2200

trening nr 3 i uke nr 6 av åtte. kun to uker igjen av programmet mitt. Smiley

var sliten i dag etter jobb fra 1000-1900 med mange pt-timer, og ikke nok mat.

det fristet lite å dra og trene i dag, men tenkte jeg måtte få kjørt siden jeg hadde lyst til å bli ferdig med treningene på programmet før helgen.

siden jeg hadde tung mark i går, var ikke trykket det største.

heldigvis var det ikke tung bøy på programmet i dag.

ww: 2x10 15kg: mange reps på ett sett
bent rows: 50x5,60x4x2,70x3x2,80x2x5
atg squats: 90x5,110x5x2,130x5x5
bent rows: 55x4,65x3,75x2x5
dips 15kg:6,8,8,8,8
leg presses: 120x5,190x6,270x6,300x6,320x6
bulgarian squats: 90:5+5,5+5, 95:5+5, 100:5+5,5+5
misc rc work
10min tøying.

grei gjennomkjøring. kunne nok kjørt litt tøffere på bulgarian squats, men disse vektene holdt i dag! kjørte med bakerste foten på vanlig benk, og kneet på samme fot helt ned i gulvet. har man ikke prøvd denne bør den prøves, den går rett i fletta! Smiley

Var fornøyd med dipsen, kjente ikke noe i skulderen i dag. Ble ikke verre ihvertfall! Liggende L-flies føltes utrolig bra! Smiley

Utlogget Schteen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

SV: stallion logbok
« #621 : 22. oktober 2006, 02:03 »
Halla balla. Utrolig bra trenings dagbok du har her. Du begynner å bli sterk mann jo. Kule videoer også. Har du blitt strongman også? Lenge sida du har vært på furuset sportsenter, hehe. Kjør hardt, kjør stil! Hilsen Andreas  Cool

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #622 : 23. oktober 2006, 00:44 »
Halla balla. Utrolig bra trenings dagbok du har her. Du begynner å bli sterk mann jo. Kule videoer også. Har du blitt strongman også? Lenge sida du har vært på furuset sportsenter, hehe. Kjør hardt, kjør stil! Hilsen Andreas  Cool

Take no prisoners, comrade. Wink

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #623 : 24. oktober 2006, 01:36 »
trening på tis mandag 24.10.06

ca 2020-2200

Sov fra 1500 - 1900 og var litt groggy. Men treningen måtte kjøres!

ww: 2x10 + et sett med 15kg plate
atg squats: 90x5,110x4x2,130x3x2,150x3x5
push press: 50x5,60x4,70x3x2,80x3x2,82.5x3,85x3,90x3
atg squats: 90x6,110x6,120x6x4
push press: 55x5,65x5x2,75x4x4
front squats: 120:5, 110 (m/belte): 5, 120(m/belte):5, 130(m/belte):2 120(m/belte):4+1
misc rc work

Var en bra trening i dag. Vektene i bøy var tunge, men det var pga litt lite mat og soving før trening.

Frontbøyen var veldig tung i dag, begynte å bli sliten i slutten av treningen.

Første settet på 120 uten belte kom bare opp med et nødskrik, stanga falt langt nedover og jeg hadde den nesten i fanget da jeg kom opp. Innsatsen var meget bra.

Problemet med frontbøyen i dag var først og fremst å holde stanga oppe. Var mer sliten på denne treningen enn treningen forrige mandag, selv om jeg kjørte like intensivt da.

Er sliten i korsryggen om dagen, og kjører derfor heller litt roligere i bøy, ikke så eksplosivt, da jeg synes det gir mer smerte i korsryggen. Eksplosive dype bøy er det best å kjøre når kroppen ikke er stinn av trening. Ble mer bøy som gikk på kun styrke i dag enn sprett i bunn.

Pushpressen gikk greit. 3 reps på 90 var ikke noe problem.

Kjørte veldig intensivt synes jeg.

21 sett i bøy og 16 i pushpress på en og en halv time synes jeg var bra.

Uansett ligger jeg 10-15kg høgere på arbeidsvektene i frontbøy nå i forhold til før km, så det lover bra. Synes ikke bøyen er like tung som den gang heller, så det lover nok bra dette. Smiley

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #624 : 24. oktober 2006, 23:03 »
elixia bekkestua 24.10.06 kl 1200-1330

Brystøkt.

Fikk ikke tid til å kjøre pushups i går, så tok likesågodt en brystøkt i dag.

Benk: 40x10,50x10,55x10,65x10,80x5,80x3x3
Hantelpress: 30x5, 35x5

(på hantelpress kjente jeg det ganske godt i skulderen, og kjenner det litt for mye nå i kveld - ikke bra - skaden altså.)

Pushups: 10

Pushups m/sideforflytnign til strake armer i nedre posisjon: 10

En-arms pushup: 4 rep hver side (tungt!)

Pushups på ball med bena på benk: 5 (tungt!)

En-arms flies i cable maskin 6kg:10

"Snake-pushups": 3

Flies 10kg: 10 12.5kg: 10

Oppsummering: Benken føltes relativt ok, fikk ikke noe vondt av den i dag, men holdt meg godt unna failure. Var litt sliten da det kom til hantelpress, og pressa litt mer her, og slo da opp/kjente at den gamle  skaden kom igjen. Men det har vært verre før, får bare la det hvile. Men kjedelig er det, da det faktisk var ganske okay nå, men man lærer alltid av sine feil!

Tror en bra løsning kan være å legge inn høgrep i benk på litt lettere vekter, og rett og slett kjøre mye sett på lettere vekter, istedetfor å gå på de tunge vektene og få reps! Det er når jeg virkelig presser og tar skikkelig i i pressøvelser at problemene som regel oppstår. Men å kjøre feks 10 sett på 3 rep på 80kg i benk tror jeg at jeg kunne gjort uten å få noe vondt i skulderen, og uten å bli så veldig sliten.

samt kjøre en del stabilitet for skulderen på fitball og i terapimaster kan nok også være meget smart.

lite trykk i dag pga ganske hard trening i går.


Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: stallion logbok
« #625 : 25. oktober 2006, 09:35 »
I forhold til benkpress får du bare forsøke deg på alt som ikke gjør vondt. Har du forresten forsøkt langsomme løft i stedet for hurtig og eksplosiv løfting?
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #626 : 25. oktober 2006, 13:37 »
jeg får vente til skulderen er ok igjen, så skal jeg prøve litt forskjellig Smiley

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
drittøkt
« #627 : 26. oktober 2006, 23:19 »
Elixia 26.10.06 kl 1510-1625

Foranledning: Sov 12 timer - alt for lenge! Siden jeg spiste godt med biffstrimler og annet digg dama laget før jeg la meg, så var jeg ikke så forferdelig sulten når jeg våknet, men selvfølgelig, dette er altfor lenge uten mat!

Hadde seriøse problemer med å komme meg ut av senga i dag, tror seriøst jeg kunne sovet hele dagen.. :-( Har sikkert noe sammenheng med at det er mørkt, vått og høst, og at jeg er sliten i kroppen pga mye trening.

Ihvertfall, kom meg hjemover fra dama og pakka bagen i en fart. Kokte meg litt havregrøt, og hev den oppi en plastbeholder, og kom meg avgårde til t-banen. Selvføgelig rakk jeg ikke x.13 banen, og måtte ta x.16 (sognsvannsbanen), dermed ble det selvfølgelig sprintmarsj fra majorstua stajon til sørkedalsveien hvor buss for bane (nr. 42) gikk fra. Rakk denne såvidt. Vel inne på bussen drar jeg fra havregrøtsplastbeholderen og drar frem en skei fra sekken og sitter på bussen og mikser whey og havre. Så peller jeg i meg alt jeg orker, før jeg stapper resten ned i en plastpose i sekken.

Selvfølgelig kommer her måltid altfor tett opp til trening, og forrige måltid ligger altfor langt tilbake i tid, men siden jeg ikke trente på onsdag fordi da klarte jeg faktisk ikke å stå tidlig nok opp før jobben begynte, så følte jeg at jeg var NØDT til å trene i dag, selv om jeg ikke rakk hele den planlagte økta, så fikk jeg ta det jeg hadde tid til!

Kom på jobben og der var det bare "sure" tryner å se - er det høsten mon tro ?

Musikken var knapt hørbar - som always, og motivasjonen var ikke den beste ut fra det. I tillegg kan jeg ikke bråke så mye når jeg tar mark på elixia, og å slippe vektene i gulvet etter mark kan man bare glemme, så jeg må senke dem kontrollert. Må tro jeg har ødelagt mange bukser på det nå. Tror nesten jeg tar en bukse i uka på den måten! Blir dyrt dette - huff.

Men ihvertfall - satte i gang.

Window Washer: 2x10 - ok

Sumo mark: 120x4,145x4,170x3x2,190x3x3,205xfail!,200x1 160x2x2

Her skulle jeg hatt 205x2x3 på toppen, men hadde ikke SJANS i havet på det i dag. Ble rimelig forbannet på det. Men men. slik er livet.

Sumo mark med vekten på step-kasser, nederste trinn:

160x5,180x5x2,210x4   THAT's IT!!!

Nå var klokken fem på halv fem, og jeg måtte avbryte for å gå og dusje fordi jeg hadde pt-kunde kl 1700.

Hoppet i dusjen og var klar til PT, men kunden hadde ringt og avbestilt. Fantastisk. Først en dårlig trening, og så en avbestilling. Helt fantastisk! :-(

Føler meg ikke vel med å løfte markløft på elixia, saken er at jeg er jo ingen vanvittig sterk styrkeløfter, men for de eldre herrer og damer på elixia fremstår jeg nok som et monster. Det var også litt ubehagelig når jeg begynte å blø fra leggene og det ble hull i buksa på marken. Meg gjør det ikke noe, men det er ikke det Elixia ønsker å profilere utad.

Før pleide jeg å være mer på toppidrettsenteret, men etter at sporveiene begynte å kjøre buss for bane har alt blitt så satans fitte kronglete (unnskyld språkbruken - om du er far og leser dette høgt for din sønn kan du få lov til å utelate de ordene før start-parantesen  Wink)

Men erfaringen får være at her burde jeg gått ned på 1RM som jeg regnet vektene ut fra. Jeg regnet vektene ut fra 1RM med drakt. Og det blir feil når jeg kjører uten drakt. I bøyen har jeg regnet 1RM fra atg squats uten utstyr og satt den på 185 (har aldri klart mer enn 180 i atg squats raw). Føler at dette er riktig av meg i bøy.

Men saken er nå den at jeg ligger 10-15kg under vektene jeg kjørte på samme program før KM i markløft, mens jeg ligger fra 10-15kg OVER de samme vektene jeg brukte før KM i frontbøy. Frontbøyen min synes jeg at er solid om dagen, og det må jo være at jeg har blitt sterkere i forside lår.

En forklaring på den skrale markløften kan være at jeg er svært sliten i korsryggen, og dette skyldes at jeg har kjørt for TUNGT i mark, over en lengre periode. Jeg burde ha brukt raw 1rm som utgangspunkt for å beregne vekter, og ikke drakt 1RM! Men men. man lærer så lenge man lever.

I hele tatt - det å misse en rep som det jeg gjorde i dag på trening på 205 i mark, er ikke noe som er bra for en styrkeløfter. Har ikke misset en eneste rep i bøy på hele programmet, mens i mark har jeg misset noen ganger. Men det har fungert for meg før å kjøre på denne måten i mark, men tydeligvis ikke nå.

Etter at jeg hadde en tung markøkt på partner, husker ikke hvilket nr det var i rekken, men tror jeg kjørte 230x4 av bukk, så husker jeg at det tok noe sinnsykt på korsryggen, og etter det har jeg hatt problem med å hente meg inn skikkelig i ryggen. Jeg tror at når jeg er ferdig med programmet nå - kun fire treninger igjen, så kommer jeg til å øke i styrke bare ryggen får hvilt seg nok!

Jeg tror jeg skal dra og kjøre litt trening igjen i morgen, eller så blir det lørdag - vi får se!

Man lærer så lenge man lever!


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #628 : 26. oktober 2006, 23:43 »
Men jeg kom på en positiv ting å si ihvertfall.

Skaden i magen kjente jeg ikke på trening i dag - men kjenner det litt nå i kveld når jeg inntar visse posisjoner med den bærbare her i sengen.

Helt bra er det ikke - men tviler på at det hindrer meg i mark ihvertfall. Smiley

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
argh - vaskemaskinen røk!
« #629 : 28. oktober 2006, 00:24 »
#"¤%"%&"#¤#%"%&##%/!!!!!!!!

Vaskemaskinen fant det faktisk for godt å ta kvelden her i kollektivet, fantastisk. Nå kommer store deler av helgen til å gå med på å frakte søppelsekker med klær til dama slik at hun kan vaske dem for meg!

Og ikke finner jeg kvitteringen på vaskemaskinen i alt papir-rotet mitt heller. Jeg har lett gjennom nesten halvparten av den uregjerlige papirbunken min, og funnet mye rart, gamle kjærlighetsbrev og masse treningsprogrammer, og bilder fra da jeg var tynn - men ikke noe kvittering eller bruksanvisning på vaskemaskinen!

det koster helt sikkert en hel formue å fikse den også tenker jeg.

huff og huff - og selvfølgelig kom også studelånsinnbetalingen  akkurat nå også.

samtidig som denne måneden ikke har vært optimal med kundepågang. kjipe greier. men det går opp og det går ned - og derfor er vi så mange - så det ordner seg for livets glade gutter og jenter nok en gang! johooo!


men over til treningen!!!

T-I-S fredag kl ca 1930 til 2200

Window washer: 2x10

atg bøy, smal benstilling: 90x5,110x4,130x3x2,150x3x2,160x2,165x2,170x2,150x3x3

bent rows: 50x5,60x4,70x3x2,80x3x6,50x1,60x5x2,70x5x5

pushups m/vekt: 15kg: 10x5

RC work: 3x10

Dødløft med vekter stående på forhøyning: 190x4x3

Liggende latsdrag på benk: 60kg:11,10,10 (lett!)

Utfall: 110:5+5 130:5+5 135:5+5 140:5+5 150:2+2 110:3+3

Reverse hypers: 50:5, 70:5, 80:5, 85:4, 80:5

Nordic hamstrings: 3 - krampe som ut av helvete - måtte avbryte - verste krampen jeg har fått noen gang - lå på gulvet og bare okket meg og høgre leggmuskel var totalt i krampe.

double leg lowering: 10x3 m 4kg vekt

Hadde et oppsamlingsheat siden jeg ikke fikk tid til alt på onsdag...

må kjøre bulgarian squats og nordic hamstrings i morgen.

var veldig fornøyd med en toer på 170 i atg squats, denne var solid og fin, med kun belte.

spydde etter at jeg hadde kjørt utfall, men det var pga vannet jeg drakk som jeg synes var helt jævlig. men fikk litt vondt i hodet. det er bra.

det var dagens. ca 2 og en halv time med masse jarnlyfting!



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!