Skrevet av Emne: kcal-kutt & forbrenning  (Lest 1807 ganger)

Utlogget miss stckh

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

kcal-kutt & forbrenning
« : 15. juli 2003, 08:40 »
Lurer på en ting ang kutting av kcal og opprettholdelse av basalforbrenning- hva er det som gjør at man holder forbrenningen på topp når man spiser ofte? Er det det at kroppen har noe å jobbe med hele tiden? Og hvordan kan kroppen da merke av om den får "nok" til å holde forbr oppe? Hvis man kun tenker i vektreduksjons-syfte så burde det jo kunne fungere å gå ganske langt ned på ant kcal så lenge man få nok prot og fordeler det utover i mange små måltider...? Bare lurer, jeg- noen som har lyst til å opplyse meg litt på dette? Cheesy

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Re:kcal-kutt & forbrenning
« #1 : 15. juli 2003, 10:17 »
Jeg tror at i tillegg til at svært store måltider kan gi for mye energi på en gang (slik at en del vil bli lagret som fett), så reagerer kroppen med å øke forbrenningen når den registrer at man har spist (dvs, den skjønner at man ikke sulter). Glykogenlagrene i musklene kan heller ikke ta opp ubegrenset med karbohydrater på en gang, så også på det området virker det fornuftig å fordele det man spiser i flest mulig måltider.

Er ikke helt med på argumentasjonen din for øvrig, hvor lavt tenker du på her? Selv går jeg aldri lavere enn -500 kcal, og det tror jeg er en god regel for de som vil unngå å miste mye muskelmasse.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget miss stckh

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Re:kcal-kutt & forbrenning
« #2 : 16. juli 2003, 10:55 »
Men du vil vel ikke miste så masse muskelmasse hvis du får nok prot? Man har jo ulik toleransegrense mtp karb, så hvis man klarer seg fint med lite karb, og kun spiser nok prot og litt fett, så vil jo ant kcal kunne komme ganske lavt...?!Hvis jeg veier 65 kg, spiser ca 180 g prot + fett og litt karb kan jeg jo godt fint komme under 1600kcal uten probl- jeg mener ikke at dette er optimalt, men jeg lurer på hvorfor da det evt er feil , hvis jeg klarer meg på så lite karb?? Skjønte du spm??

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Re:kcal-kutt & forbrenning
« #3 : 16. juli 2003, 11:36 »
Hvor mye muskelmasse du risikerer å miste er nok avhengig av mange ukjente variabler...du kan jo prøve deg frem, det kan jo godt være at dette fungerer utmerket for deg.
I positiv nitrogenbalanse.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!