Skrevet av Emne: Dobbeltmoral og steroider  (Lest 12718 ganger)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Dobbeltmoral og steroider
« #15 : 05. mars 2006, 15:17 »
Honør Expedite.

BRA sagt:)

L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Dobbeltmoral og steroider
« #16 : 06. mars 2006, 15:38 »
supertungvekteren nn : ba selv om å bli dopingtestet 12 ganger i året. Det er blitt bevist at urent kosttilskudd var årsaken til den positive prøven. Tviler på at noen er så dumme at de selv vil dopingtestes så ofte som mulig for å bevise at de er rene, hvis de tror det er noen som helst fare for at de har fådd i seg ulovlige stoffer! Urent kosttilskudd er horribelt og skammelig!
Vurderte et kostilskudd selv for en stund siden som i følge levrandøren og mattilsynet var rent for ulovlige middler. etter ligg research fant jeg selv ut at dette ikke var tilfellet. At toppidrettsutøvere går i denne "fella" er rett og slett synd. Å bruke doping bevisst kontra det å få det i seg ufrivillig er to vidt forskjellige saker. Jeg tror vanlig kostilskudd er nødvendig for mange for flesteparten av norske toppidrettsutøvere hvis de skal hevde seg internasjonalt. Synes derfor at det er skammelig at det ikke finnes annet enn en såkalt risikovurdering av kostilskudd foretatt av olympiatoppen. Et sammarbeid mellom Olympiatoppen og feks Proteinfabrikken for å garantere rene produkter som norske utøvere kan bruke uten å være livredde for å teste positivt på en eventuell dopingtest. Et slikt sammarbeid ville hele idrettsnorge tjent på. salget av kosttilskudd ville gått opp samtidig som utøverne vil ha et bedre ernæringsmessig grunnlag for å prestere bedre i de idrettene de måtte bedrive.

Merkelig innlegg. Halvveis skylde på urent kosttilskudd. Du kan da ikke mene at urent kosttilskudd er skyld i at folk blir tatt i dopingkontroller? Hvis man ser på de som er helt i toppen i Norge i dag når det gjelder feks bygging, du kan ikke påstå at disse er "rene"? Si at en 24-åring er 115 kg muskler fordelt over 180 cm (on season). Han blir tatt i kontroll. Hva skal man skylde på da? Urent tilskudd? Hva med å kalle en spade en spade og si at han har dopa seg? Man er da ikke _helt_ idiot heller.

Dop blir man ikke kvitt uansett. Det er nødvendig for å klare å hevde seg. Da måtte det da heller være bedre å forandre på reglene så man slipper hykleriet? For de fleste veit hvordan reglene er, og alle veit at det brukes dop.

Jeg tror at dop er et såpass hett/betent/tabu tema i slike miljøer fordi man er redd for mannen i gatas reaksjoner når han får vite at byggere doper seg. "Alle" veit at det er bruk av doping, men realiteten slår dem i trynet når en person blir tatt. "Ante VIRKELIG ikke at de dopet seg. Trodde alle som konkurerte var dopingfrie, jeg" Dette er selvfølgelig den uvitende mannen i gata sine ord.
Man er redd folk skal miste respekten for idretten og skylde på at "han er nå så stor fordi han boler, hvem som helst kan klare det samme med bol", i det heletatt generalisering a la "alle som er store boler seg". Det skal mye mer enn dop til for å bli svær og dette veit alle som har trent seriøst ei stund. Dette veit ikke average Joe, og vil "skylde" på dop når han ser en bodybuilder og dermed ikke ta idretten på alvor.
DERFOR trur jeg det er så skummelt å slippe katta ut av sekken og faktisk innrømme det for "folket" at ja, det er mye doping innen denne idretten.

Og ang bilder her på forumet av utøvere som åpenbart er dopet; Couldnt care less. Er motivasjon å se hvordan en svær kar trener, doping eller ikke. Men da må man være klinkende klar over at personen er dopet, noe tenåringer kanskje ikke veit så mye om.

Og hykleriet fortsetter med at man ikke skal nevne navn på utøvere som er dopet. Man skal ikke henge ut noen. Men hva med å stå for det man gjør?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: Dobbeltmoral og steroider
« #17 : 06. mars 2006, 23:35 »

Og hykleriet fortsetter med at man ikke skal nevne navn på utøvere som er dopet. Man skal ikke henge ut noen. Men hva med å stå for det man gjør?



ønsket ikke å henge ut noen da jeg opprettet denne tråden, og valgte derfor å sensurere bort navnene.

ønsker du å finne ut hvem det er finner du det enkelt ut.

Utlogget minimaSS

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 853
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 853

SV: Dobbeltmoral og steroider
« #18 : 16. mars 2006, 18:50 »

ønsket ikke å henge ut noen da jeg opprettet denne tråden, og valgte derfor å sensurere bort navnene.

ønsker du å finne ut hvem det er finner du det enkelt ut.

doping blir bare mer og mer utbredt og det får man gjort lite med.
Personlig synes jeg hver enkelt skal få gjøre det man vil og ikke bli sett ned på av den grunn.
Noen røyker, noen drikker noen tar steroider (sammenlikner ikke på noen måter de nevnte tingene) og sånn er det bare.
La folk gjøre som de vil.
Mål 2013: Fullføre Berlin maraton
Startvekt Nov-2012 : 160kg
Loggbok

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Dobbeltmoral og steroider
« #19 : 03. april 2008, 17:06 »
Som mange andre lurer jeg på hvor utbredt steroider EGENTLIG er. Det sies at de aller fleste proffer i kroppsbygging er dopet. Det kan godt hende. Aner ikke hvor de har det fra, om det bare er "sunn fornuft, ut ifra at ingen kan bli så store med kylling og ris og kreatin", eller at dette kommer fra en eller annen "insider" med solid informasjon.

Hvem kan egentlig fortelle sannheten om dopingbruk i bygging, både blant proffer og amatører? Hvem kan fortelle at f.eks. amatørbygging er renere enn sitt rykte og er så møkka lei av at dette spørsmålet alltid blir brakt på banen i samme forbindelse? Eller hvem kan fortelle at selv på amatørnivå er doping utbredt, om kanskje ikke i stor stil, men som en "finpussing" foran konkurranser? Eller kanskje sier han at dopingbruken er der, men har gått ned, fordi det her i Norge er knyttet mye mer skam til dopbruk enn enkelte andre land og kulturer?

Lurte på å lage en avstemning på forumet om folks oppfatninger av dopingutbredelser i amatørbygging, men da vil man vel bare få svar på hva folk TROR, og ikke sannheten. Så sannheten er vel at ingen VET, eller har god grunn til å hevde hvor utbredt doping er i la oss si elitekroppsbygging på amatørnivå, men man møter folk som sier "jeg kjenner flere som..." Men det går vel kanskje an for insideren å gi et grovt anslag over hvor mange? 5%? 20-30%? Over 50%?

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Dobbeltmoral og steroider
« #20 : 03. april 2008, 17:46 »
Som mange andre lurer jeg på hvor utbredt steroider EGENTLIG er. Det sies at de aller fleste proffer i kroppsbygging er dopet. Det kan godt hende. Aner ikke hvor de har det fra, om det bare er "sunn fornuft, ut ifra at ingen kan bli så store med kylling og ris og kreatin", eller at dette kommer fra en eller annen "insider" med solid informasjon.

Hvem kan egentlig fortelle sannheten om dopingbruk i bygging, både blant proffer og amatører? Hvem kan fortelle at f.eks. amatørbygging er renere enn sitt rykte og er så møkka lei av at dette spørsmålet alltid blir brakt på banen i samme forbindelse? Eller hvem kan fortelle at selv på amatørnivå er doping utbredt, om kanskje ikke i stor stil, men som en "finpussing" foran konkurranser? Eller kanskje sier han at dopingbruken er der, men har gått ned, fordi det her i Norge er knyttet mye mer skam til dopbruk enn enkelte andre land og kulturer?

Lurte på å lage en avstemning på forumet om folks oppfatninger av dopingutbredelser i amatørbygging, men da vil man vel bare få svar på hva folk TROR, og ikke sannheten. Så sannheten er vel at ingen VET, eller har god grunn til å hevde hvor utbredt doping er i la oss si elitekroppsbygging på amatørnivå, men man møter folk som sier "jeg kjenner flere som..." Men det går vel kanskje an for insideren å gi et grovt anslag over hvor mange? 5%? 20-30%? Over 50%?

Aner ikke hva som skjer nåtildags, men når jeg trente på 90-tallet så hadde jeg en del bekjente som var amatørbyggere, fra "lavt" nivå til toppnivå i tungvekt. Ca 10 stk var det vel, på forskjellige gym og forskjellige kanter av landet, så det var ikke noen "klikk" med folk heller. Av disse så var det ingen som var reine. Hvis man var bare litt mer enn på hils med dem så var de ganske åpne og la ikke noe skjul på at de brukte. Så av de jeg kjente til så var det altså 100%.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Dobbeltmoral og steroider
« #21 : 05. april 2008, 16:43 »
Det er like mange prosent som ikke bruker utstyr i styrkeløft som det er personer som ikke bruker dop i kroppsbygging. Styrkeløftere blir ofte fanatiske når folk sammenligner dop og utstyr, men likhetene er store foruten at utstyr er lov i styrkeløft mens dop ikke er tillatt innen NIF. I kroppsbygging er det en ubeskreven regel at det er lov å dope og hvis man ikke gjør det så blir resultatene like "dårlige" som en utstyrsfri løfter som prøver å hevde seg i styrkeløft. Det har vel én eller annen gang stilt en dopingfri utøver på en scene her i Norge. I tungvekten kanskje engang på sekstitallet, mens ellers kanskje én eller annen veteran eller ei dame. Ellers tror jeg ikke det noengang har vært noen rene på en scene. Foruten i fitness hvor det har vært noen flere, men ikke mange. Doping er endel av disse sportene. Det får tilskuere bare godta og utøverene får godta at sannheten blir sagt.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Dobbeltmoral og steroider
« #22 : 05. april 2008, 18:35 »
Det er like mange prosent som ikke bruker utstyr i styrkeløft som det er personer som ikke bruker dop i kroppsbygging. Styrkeløftere blir ofte fanatiske når folk sammenligner dop og utstyr, men likhetene er store foruten at utstyr er lov i styrkeløft mens dop ikke er tillatt innen NIF. I kroppsbygging er det en ubeskreven regel at det er lov å dope og hvis man ikke gjør det så blir resultatene like "dårlige" som en utstyrsfri løfter som prøver å hevde seg i styrkeløft. Det har vel én eller annen gang stilt en dopingfri utøver på en scene her i Norge. I tungvekten kanskje engang på sekstitallet, mens ellers kanskje én eller annen veteran eller ei dame. Ellers tror jeg ikke det noengang har vært noen rene på en scene. Foruten i fitness hvor det har vært noen flere, men ikke mange. Doping er endel av disse sportene. Det får tilskuere bare godta og utøverene får godta at sannheten blir sagt.

så vil det da bety at det er like mange som bruker utstyr i kroppsbygging som det er personer som ikke bruker doping i styrkeløft? Smiley

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: Dobbeltmoral og steroider
« #23 : 06. april 2008, 15:32 »
slik som jeg ser det så er alle "herre" over sin egen kropp, vil du trøkke så trøkk, vil du snorte cola så snort cola
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget RetZ

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

  • I don’t exist
Sv: Dobbeltmoral og steroider
« #24 : 06. april 2008, 15:51 »
Når det gjelder "juks" i konkurranser. Når mer eller mindre alle doper seg i toppen i kroppsbygging, …

… så kan det ikke lenger kalles kroppsbygging.

Steve Reeves had it right. Dagens freakshow i kroppsødeleggelse er et sørgelig skue når man tar sportens lysende idealer for 50–60 år siden i betraktning.

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: Dobbeltmoral og steroider
« #25 : 06. april 2008, 15:56 »
de så utrolig mye bedre ut den gang da ja..
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Dobbeltmoral og steroider
« #26 : 06. april 2008, 16:33 »
Virker som om TF profilerer de som bruker AAS mest. Det gjør de fleste treningsforumer egentlig. Ideelt sett skulle det vel ikke ha vært slikt, men antar at det er vanskelig å få til noe annet.  Kan godt skjønne at 13 åringer osv. bruker steroider. Mange unge som vet at både Brad Pitt, Arnold, 50cent, Wyclef Jean, Timbaland osv har brukt de. Er klart de ønsker å se ut som dem.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dobbeltmoral og steroider
« #27 : 06. april 2008, 16:38 »
Er det TF sin sak hvem som bruker hva av utøvere rundt omkring? Neppe....
Jeg ser det dobbeltmoralske med doping i idrett, men jeg greier ikke se hvordan andre enn ADN og NIF skal ha noe med sanksjonering å gjøre.

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Dobbeltmoral og steroider
« #28 : 06. april 2008, 16:50 »
Er det TF sin sak hvem som bruker hva av utøvere rundt omkring? Neppe....


Nei, men det er noe med hva som profileres på siden. Hver gang jeg går inn på TF kommer det opp bilder av Thomas Stellander, Tommi Thorvildsen, Jostein Ødedegård, Arild Haugen osv. Det er kanskje 75% dopa utdøvere og 25 % reine. Vet det ikker er populært at jeg sier dette, men driter i det. Har likevel stor respekt for de flinkeste bodybuilderene og strongmennene. Er ikke bare kjemikaler som gjør at de er så store og sterke. Er sikkert mye kosthold, hvile og hard trening bak det og. Problemet er at 13-14-15 åringer neppe skjønner dette.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Dobbeltmoral og steroider
« #29 : 06. april 2008, 16:51 »
Nei, men det er noe med hva som profileres på siden. Hver gang jeg går inn på TF kommer det opp bilder av Thomas Stellander, Tommi Thorvildsen, Jostein Ødedegård, Arild Haugen osv. Det er kanskje 75% dopa utdøvere og 25 % reine. Vet det ikker er populært at jeg sier dette, men driter i det. Har likevel stor respekt for de flinkeste bodybuilderene og strongmennene. Er ikke bare kjemikaler som gjør at de er så store og sterke. Er sikkert mye kosthold, hvile og hard trening bak det og. Problemet er at 13-14-15 åringer neppe skjønner dette.

Gi meg alternativet.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!