Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2959359 ganger)

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Fasiten
« #12855 : 12. januar 2011, 02:01 »
Jeg kommer ikke til å slutte å furte på kjepphøye styrkeløftere før de slutter å skryte av sine løft som rene og redelige, ser ned på byggere, strongmen og andre "bolere" - samtidig som de "doper" seg på det kraftfulle IGF-1 i melk. For rette vedkommende er melk mer effektivt enn bånn gass med steroider for en annen. Det er individuelle forskjeller. Styrkeløft-norge hadde vært en barnehage uten melk. Kanskje på tide med en takk til Tine Meierier? Smiley

I en ideell verden burde dagens melk faktisk vært på dopinglista, men jeg ser den at det er lettere å finne nåla i høystakken.
Velfortjent smite=) Var en anelse artig i begynnelsen, men nå kun kjedsommelig.

Hvis du troller så gi deg på topp, husker f.eks. Eventrener her som la ned en prisverdig innsats i sin trollogg, men delvis ødela det ved å dra den for langt. Ikke gå i samme felle.
Hvis du faktisk er seriøs i ditt korstog mot melk...:x

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Fasiten
« #12856 : 12. januar 2011, 03:41 »
Det høres veldig bra ut det nye treningssenteret ditt Einar. Eneste feilen jeg kan se ved det er at det ikke er i Bergen. Wink

Lurer forresten på om jeg ikke har noe slik gammel RAM liggende, skal ta en kikk og se om jeg finner det igjen.



ingreen: Gå og plag noen som fortjener det. Russland og Ukraina trenger slike som deg.

Utlogget EvenTrener

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 216
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 216

Sv: Fasiten
« #12857 : 12. januar 2011, 04:08 »
Velfortjent smite=) Var en anelse artig i begynnelsen, men nå kun kjedsommelig.

Hvis du troller så gi deg på topp, husker f.eks. Eventrener her som la ned en prisverdig innsats i sin trollogg, men delvis ødela det ved å dra den for langt. Ikke gå i samme felle.
Hvis du faktisk er seriøs i ditt korstog mot melk...:x


Hva snakker du om s0pr0? Er her fortsatt jeg vettu, ble bare lei alt styret med loggen. Smiley

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Fasiten
« #12858 : 12. januar 2011, 05:09 »
Det høres veldig bra ut det nye treningssenteret ditt Einar. Eneste feilen jeg kan se ved det er at det ikke er i Bergen. Wink

Lurer forresten på om jeg ikke har noe slik gammel RAM liggende, skal ta en kikk og se om jeg finner det igjen.




ingreen: Gå og plag noen som fortjener det. Russland og Ukraina trenger slike som deg.

Du får ta deg en Trondheims tur og teste ut den nye gymmen Wink

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Fasiten
« #12859 : 12. januar 2011, 06:29 »
Du får ta deg en Trondheims tur og teste ut den nye gymmen Wink
Er du i byen i helga Wink ?


Einar, at send meg nr ditt på en pm, så jeg kan kontakte deg når vi drar hjemmefra, og når vi ca kommer til trondheim Wink
Men er en forutsettning desverre, været, hvis det ikke var særlig til vær så ville ikke pappa kjøre, så får satse på bra vær Smiley
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Fasiten
« #12860 : 12. januar 2011, 07:51 »
Jeg kommer ikke til å slutte å furte på kjepphøye styrkeløftere før de slutter å skryte av sine løft som rene og redelige, ser ned på byggere, strongmen og andre "bolere" - samtidig som de "doper" seg på det kraftfulle IGF-1 i melk. For rette vedkommende er melk mer effektivt enn bånn gass med steroider for en annen. Det er individuelle forskjeller. Styrkeløft-norge hadde vært en barnehage uten melk. Kanskje på tide med en takk til Tine Meierier? Smiley

I en ideell verden burde dagens melk faktisk vært på dopinglista, men jeg ser den at det er lettere å finne nåla i høystakken.
Da var jeg ferdig, bergan. Takk for oppmerksomheten Smiley
Skjønte at denne var til meg, Einar Wink  Forøvrig er du ikke en av de kjepphøye.

www.nyhetsspeilet.com

Her er det mange likesinna. Du kan sikkert skrive ein artikkel for dei!

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #12861 : 12. januar 2011, 23:28 »
Er du i byen i helga Wink ?


Einar, at send meg nr ditt på en pm, så jeg kan kontakte deg når vi drar hjemmefra, og når vi ca kommer til trondheim Wink
Men er en forutsettning desverre, været, hvis det ikke var særlig til vær så ville ikke pappa kjøre, så får satse på bra vær Smiley
Hvis du vet hva jeg heter så vet du også hvordan du kontakter meg Smiley Tips: www.1890online.no

Mitt mobilnummer er 91765043.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #12862 : 12. januar 2011, 23:45 »
Onsdag 12.januar 2011

Styrkeløftbøy med stopp og uten belte
5x60 - 5x60 - 3x95 - 6x125 - 5x145 - 4x160 - 4x170 - 4x170 - 4x170

Rykkmark med sko og uten belte
6x130 - 5x155 - 4x170 - 3x180 - 3x170 - 3x170
 
Foroverbøyd roing
8x110 - 8x110 - 8x110

Lårcurl
10x8 - 10x8 - 10x8

Original Nautilus magemaskin
10 - 10

Camstar rygghevmaskin
10 - 10

FINITO


Nok en god økt. Jeg har begynt å komme meg nå, tror jeg. Alt var lett. Egentlig en selvfølge, men ikke like selvfølgelig som normalt de siste månedene. Kjørte nok engang bøyen uten belte og kunne hatt på 50 kg mer uten for store problemer. Tok sågar en stopp som varte i 5 sekunder der jeg i bunnposisjon smilte til kamera, en som tok bilder ifb. med et intervju som ble gjort av meg i dag, før jeg reiste meg opp ubemerket med 170 kg på ryggen. Det blir et spennende intervju som gutten, som intervjuet meg, gjorde som prosjekt på medialinja på videregående. Hans klasse ble entusiastiske da de fikk høre at han skulle intervjue Nakenbøymannen. Hans norsklærer likeså, han kjente meg godt gjennom sjakken.

Rykkmarken var også veldig lett. Resten trenger vel ikke kommenteres.

Jeg har fått oppdatert treningsprogram som tar hensyn til at smalbenk på kloss ble for tungt for meg på det opprinnelige programmet. Det blir likevel tungt i morgen, men det er "helt sikkert" lett nok til at jeg klarer å fullføre. Enten så har jeg blitt veldig svak i triceps mtp. på pressøvesler eller så er jeg rett og slett mye svakere på kloss en uten kloss. Jeg håper og tror det er det siste. Likevel håper jeg på å gjøre morgendagens trening såpass lett at all motsand blåser vekk.

Gleder meg til det.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Fasiten
« #12863 : 13. januar 2011, 08:04 »
IGF-LR1 kan ikke tas opp i tarmen. Ødelegges i levra. Kan kun settes enten intramuskulært eller subkant.
Dessuten, OM det lille som faktisk i en merkelig verden med optimale forhold kan tas opp gjennom tarmen faktisk ble tatt opp, ville det vært så lite at du ha måttet drikke tom et helt fjøs. Noe som selv ikke Gilberg eller Olaf Dahl kan greie.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fasiten
« #12864 : 13. januar 2011, 09:09 »
Ikke gi Einar ideer nå... Grin

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Fasiten
« #12865 : 13. januar 2011, 09:36 »
IGF-LR1 kan ikke tas opp i tarmen. Ødelegges i levra. Kan kun settes enten intramuskulært eller subkant.
Dessuten, OM det lille som faktisk i en merkelig verden med optimale forhold kan tas opp gjennom tarmen faktisk ble tatt opp, ville det vært så lite at du ha måttet drikke tom et helt fjøs. Noe som selv ikke Gilberg eller Gud kan greie.
Dette har også vært argumentasjonen fra melkeindustrien, men har vist seg å ikke stemme. Selv om kanskje de fleste undersøkelsene er gjort på amerikansk melk der kyrne i tillegg får veksthormon injisert, gjelder det generelle faktum at IGF-1 i melk øker IGF-1 i blodet:
IGF-1 resists pasteurization, digestion by stomach enzymes, and is well absorbed across the intestinal wall. Still unpublished.
...Drinking rBGH milk would thus be expected to significantly increase IGF-1 blood levels and consequently to increase risks of developing breast cancer and promoting its invasiveness
http://www.preventcancer.com/press/releases/july8_98.htm

Det pekes på fra uavhengige røster at homegenisering av melk letter opptaket av IGF-1, og det kan også ha betydning hvilken type kasein som dominerer melka, da IGF-1 er bundet til dette. Type kasein vil igjen avhenge av kurase (avl) og dyrets fôr.
Les historien om professor Jane Plant og hennes erfaringer med (britisk) melk: http://www.alkalizeforhealth.net/Lnotmilk6.htm
Det er gjort en del studier på IGF-1 knyttet til (rå)melk og prestasjon, les mer her: http://www.exrx.net/Nutrition/Supplements/BovineColostrum.html
Resultatene er nokså entydige og amerikanske NCAA har allerede forbudt tilskudd av råmelk for sine idrettsutøvere!

En relevant studie i regi av ADN ble gjort ang. IGF-1 i råmelk knyttet til dopingtester nylig: http://www.ub.uit.no/munin/bitstream/10037/2868/2/thesis.pdf

Vi kunne jo gjort en pilotstudie på gud og Gilberg: Tatt fra dem melka i to år og deretter vurdert resultatene. Hvis Gilberg heller ønsker å gå andre vegen, ombestemmer seg og går for amerikansk melk, vil jeg bare minne han om at sammen med styrkeøkning lurer prostatakreft og potensiell infertilitet. Men hvis mannen ikke ønsker seg flere barn, derimot anser antall kilo på stangen som det viktigste - så kjør på  :Smiley

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Fasiten
« #12866 : 13. januar 2011, 12:05 »
Vet du en gang hva råmelk er? Det er den melka som blir produsert i de første dagene etter kalving, og dermed ikke noe som kommer inn i produksjonen av vanlig melk i vesentlig grad. Den studien fra ADN viser jo at inntak av det ikke er signifikant økning i serum IGF-1 etter oralt inntak av Curamed (det eneste produktet som det brukes råmelk i) eller collostrum.

Leser du over kildene dine? Jeg ville ikke ha referert til NOE som har med alkalize/robert young å gjøre. Det er svada på høyt nivå.  Hadde man kunne kurert brystkreft ved å kutte ut melk, hadde det vært gjort allerede!

Utlogget The Evil One

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 196
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 196

Sv: Fasiten
« #12867 : 13. januar 2011, 15:01 »
ingreen, har du ett stort behov for å snakke om melk å få det ut av systemet, så snakk med en psykolog eller kjøp en papegøye. Eller så kan du jo vurdere å lage en tråd om det, men drit i å bruke loggen her til det!

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Fasiten
« #12868 : 13. januar 2011, 16:27 »
Vet du en gang hva råmelk er? Det er den melka som blir produsert i de første dagene etter kalving, og dermed ikke noe som kommer inn i produksjonen av vanlig melk i vesentlig grad. Den studien fra ADN viser jo at inntak av det ikke er signifikant økning i serum IGF-1 etter oralt inntak av Curamed (det eneste produktet som det brukes råmelk i) eller collostrum.

Leser du over kildene dine? Jeg ville ikke ha referert til NOE som har med alkalize/robert young å gjøre. Det er svada på høyt nivå.  Hadde man kunne kurert brystkreft ved å kutte ut melk, hadde det vært gjort allerede!

Nettopp.

Lite amming som barn gjør mye rart med deg. Noen får mommy issues, mens andre får Milk issues. Du har vist deg som en klovn på temaet. Gi deg mens du er på topp.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #12869 : 13. januar 2011, 21:03 »
Torsdag 13.januar 2011

Benkpress
5x60 - 5x60 - 3x90 - 6x110 - 5x132,5 - 4x142,5 - 3x150 - 3x160 - 3x155 - 3x160

Smalbenk på kloss
6x102,5 - 5x125 - 4x137,5 - 4x142,5 - 4x147,5 - 4x142,5

Nautilus ONE biceps
6x85 - 6x85

Dips
6 - 6

FINITO


En bra økt på Nidarø Treningssenter.

Jeg syntes ikke 3x160 og 3x155 var oppløftende i benken i dag. Hadde vel litt korte pauser, så jeg tok en litt lengre pause før siste sett på 3x160. Her fikk jeg også lagt stangen med annet trykk i hendene og da ble det plutselig veldig oppløftende sett. Jeg tok en Holminator spesial etter endt sett hvor jeg satt stille på benken, knøt begge hender fast og kontant og utbrøt stille for meg selv: JESS! Veldig bra.

Forrige uke så ble smalbenken alt for tung for meg så coach Henningsen justerte prosentene mine. Idag gikk jeg opp fra 102,5 til 147,5 og foruten siste rep på det tyngste settet, som ble tungt men mye pga. teknikk, så virket alt ganske lett.

Dipsen var også mye lettere nå enn forrige gang og bicepsmaskina fra Nautilus fikk kjørt seg Smiley

Jeg gleder meg til treningsøkten i morgen. Da skal jeg over 200 i nakkebøy og toppsettet i sumomark er 2x255 kg. Regner med det blir videocomeback også da.

Essz!               
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!