Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2959568 ganger)

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Fasiten
« #13500 : 19. juli 2011, 04:36 »
Kaaaaanonøkt. Jeg trodde ikke formen var så veldig bra i dag. Litt mye aktivitet i helga. Følte meg ikke restituert. Måtte gå, for min del, helvettes langt da jeg var med dama til sykehuset og vi måtte parkere langt unna der vi skulle.
Du skal ikke bare kjøpe deg en slik en? Så slipper du å bruke beina til noe annet enn å knebøye. Wink


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #13501 : 19. juli 2011, 06:48 »
Så bra ut den benken, Einar. Er det samme setupen som du brukte forrige uke?

Ellers var du muligens litt grunn i bøyen i dag?
Samme setup som forrige uke!

Litt grunn på 235, perfekt dybde på resten.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #13502 : 19. juli 2011, 06:49 »
Du skal ikke bare kjøpe deg en slik en? Så slipper du å bruke beina til noe annet enn å knebøye. Wink


Ja, den er perfekt den der, men jeg bruker internett til å kjøpe ting og scooteren til å komme fram. Så jeg klarer meg Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Fasiten
« #13503 : 19. juli 2011, 16:32 »
Du skal ikke bare kjøpe deg en slik en? Så slipper du å bruke beina til noe annet enn å knebøye. Wink



Hehehehe!!! Genialt! Tongue
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #13504 : 20. juli 2011, 22:05 »
Onsdag 20.juli 2011

Styrkeløftbøy uten belte med stopp
5x60 - 5x60 - 3x100 - 6x140 - 4x170 - 3x190 - 2x210 - 2x210 - 2x210

Rykkmark med sko og uten belte
6x140 - 5x170 - 4x185 - 4x185 - 4x185 - 4x185

Foroverbøyd roing
8x110 - 8x110 - 8x110

Flies
10x10 kg (hver hånd) - 10x16 - 10x18

Nautilus ONE sittende lårcurl
8x90 - 8x90 - 8x90
         
FINITO


Var i begravelse i går. Min mormor skulle bli gravlagt. Jeg hadde på meg svart langermet skjorte, rosa slips og vest. Himmelen hadde på seg sol og varme. Ingen god kombinasjon. Vi kjørte i 3 timer for å komme dit begravelsen var og det ble mye venting i kirka. Når jeg etter en halvtime begynte å få problemer med å holde øynene oppe og attpåtil merket at jeg duppet fordi plutselig så datt det to-siders heftet med sanger på rett ned i gulvet, da fant jeg ut at jeg måtte ut av kirka. Det var tross alt en halvtime til seremonien skulle begynne. Mens jeg sto der ute kom det fullt av folk og alle skulle jo hilse på meg. Jeg visste ikke hvem noen var og mange prøvde å forklare at de var bror og søster og far og sønn og datter og svigermor til den og den og den. Den ene sa han var gift med datteren til Inger. "Ja vel", svarte jeg med et smil før jeg la til: "...men hvem er Inger?". Hehe. Det var da søsteren til min mormor. Jeg vet ikke slikt. Har vel litt å si at jeg tror ikke de var "ekte" søsken. Det ble nesten flaut da noen kom og tok meg i hånda og sa "kondolerer!". Det er jo normalt og det er høflig å si, men jeg hadde ingen sorg så jeg måtte bare si at "det går bra med meg!" nok engang med et smil. Jeg gikk inn igjen for å slippe å hilse på alle. Det ble for falskt for meg.

Selve seremonien var fin, men jeg synes alltid kirketing tar for lang tid, men plutselig var tiden inne til å gå med kista. Jeg skulle gå foran til høyre og bar derfor med venstre hånd. Min venstre fot er kortere enn den høyre og jeg skal ikke gå langt, uten belastning, før jeg stivner i ryggen. Jeg hadde trodd kista var veldig lett og at det skulle bli veldig lett for meg, men jeg fikk bare halvt rett der. Kista var absolutt ikke tung, men når man er 150 kg og har lats som Ronnie Coleman så går ikke armene rett ned. De går 45 grader skrå til siden. 15 kg blir derfor til 50 kg for meg så jeg ble alvorlig bekymret for grepet først og fremst. Når vi begynte å gå merket jeg at vi skulle gå utrolig sakte. Her oppførte jeg meg slik som Kampgudinnen gjorde i brylluppet sitt. Det er normalt å gå sakte når man går opp til preten for å gifte seg og det er normalt å gå sakte, veldig sakte, med en kiste ved begravelse. Kampgudinnen raste imidlertid ned kirkegulvet (og jeg forstår henne) og jeg ønsket å gjøre det samme slik at jeg kunne bli ferdig med dette. Og komme i mål. Dette var jo farmers walk for meg.

Jeg merket at jeg ikke kunne styre tempoet. Presten gikk jo foran og styrte farten og de jeg bar med gjorde det de kunne for å stoppe meg. Det var som da den Enarmede Banditt senket farten min på 3000-forsøket mitt i 2007. Nå ble det også til at jeg stumpet bortover og kjente fort at dette ikke kom til å gå bra. Jeg ble ganske lettet da vi kom ut fra kirken og jeg så det sto en remedie med hjul på hvor vi skulle sette kisten og så rulle den bortover. Dette hjalp imidlertid ikke meg så mye. Gresset vi så skulle trille kisten på var veeldig ujevnt og jeg fikk veldig skjev belastning i ryggen min. Jeg fikk ekstremt vondt. Bakside av lår fikk krampetendenser og forsiden fikk enormt pump. Og ryggen skrek etter å bli strukket, tråkket på, knekt opp... Etter å ha kommet fram til gravstedet, det var jævlig langt dit, så hjalp jeg til med å senke kisten. Dette var ikke noe problem men det var litt nerver involvert. Det var ikke rom til å gjøre noe feil her. Når dette var gjort var det jo litt sang og slikt. Og jeg sto og prøvde å gjøre det beste ut av det. Jeg svettet noe helt jævlig. Ikke bare pga. varmen men mye pga. smertene. Jeg prøvde å stå på tær på den ene foten mens jeg sto flatt med den andre for å kompansere slik at ryggen fikk litt ro. Det hjalp litt, men bare litt. Så kom dama og jeg fikk støttet meg der, det hjalp også litt, men ryggen skrek etter å sette seg ned eller legge seg. Jeg kan ikke beskrive hvor utrolig vondt og ubehagelig dette var. Eneste grunnen til at jeg ikke slapp kista eller ba noen andre ta over var pga. min stolthet og respekt for min mormor og de som var kommet til begravelsen. Det ville vært skandale om jeg hadde falt om i smerter, men det var like før. Jeg slet virkelig.

Når sangene var over og første mulighet bød seg så gikk jeg bare fra stedet. Jeg sa ikke noe til noen. Ikke engang dama. Jeg måtte bare komme meg bort for å få slutt på de ulidelige smertene. Jeg hinket nesten bortover kirkegården og kom meg fram til nærmeste gjerde hvor jeg kunne avlaste litt. Så fikk jeg satt meg etter å ha hørt flere smell i ryggen når jeg hevet hvert bein. Så smalt det litt til når jeg bøyde meg framover. Deilig. Noen minutter senere var jeg omtrent helt fin og kunne gå tilbake og deretter til bilen hvor dama var.

Det ble mye mat men også mye mas på denne turen. Selvsagt var store deler av den også ganske så hyggelig, men kroppen blir i en helt annen modus enn i løftemodus og selv om det er en natt i mellom så blir det ofte ikke nok. Ca. 8 timer i bil tar på. Så jeg er ikke helt fornøyd med dagens økt selv om den ble ganske så bra dén også.

Alt var uten belte. Knebøyen var ikke tung, men farten på settene ble ikke så bra som jeg hadde håpet. Siste sett ble klart best og det henger endel sammen med at kroppen kviknet mer og mer til. Alt det andre var veldig lett.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #13505 : 20. juli 2011, 22:21 »
Kondolerer Smiley Så skal jeg kaste ut en liten brannfakkel, når du blir så sliten og ødelagt av å bære en kiste ut fra kirka, og deretter trille kista ned til gravlunden, er du virkelig i så god form da? Får meg til å tenke på bodybuildere som ser sterke ut, men som ikke er det når alt kommer til alt, bare at du er sinnsykt sterk når det kommer til vekter, men kanskje ikke så sterk i det "virkelige" liv? Er du skadet siden ryggen låste seg slik? Imponerende å bite i deg smertene ihvertfall, hørtes ikke godt ut!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #13506 : 20. juli 2011, 22:48 »
Kondolerer Smiley Så skal jeg kaste ut en liten brannfakkel, når du blir så sliten og ødelagt av å bære en kiste ut fra kirka, og deretter trille kista ned til gravlunden, er du virkelig i så god form da?
Nei, jeg er selvsagt ikke i god form når det kommer til kondisjon, vanlige gjøremål eller vanlig arbeid nei. Har aldri vært noe mål for meg dét.

Sitat
Får meg til å tenke på bodybuildere som ser sterke ut, men som ikke er det når alt kommer til alt, bare at du er sinnsykt sterk når det kommer til vekter, men kanskje ikke så sterk i det "virkelige" liv?
Alt er relativt.

Sitat
Er du skadet siden ryggen låste seg slik? Imponerende å bite i deg smertene ihvertfall, hørtes ikke godt ut!
Var absolutt ikke godt og kan ikke beskrives eller forstås uten at man har vært borti det samme selv. Er ikke skadet, men har en fot som er kortere enn den andre som gjør at hvert steg, eller det å stå i ro, gir skjev belastning. Når jeg da er 150+ kg i tillegg så blir det for mye Smiley Husker da jeg deffet ned til 70+ kg. Det var en befrielse. Da kunne jeg gå som en vanlig mann. Da var jeg i god form. Jeg var imidlertid ikke sterkere enn en "vanlig" mann og kunne bare gjøre "vanlig arbeid" og være litt sterk i det "virkelige" liv. Det ville jeg imidlertid ikke fortsette å være. Jeg ville være sinnsyk sterk når det kommer til å løfte vekter. Og det vil jeg fortsatt være. Alt det andre får vente til jeg ikke lengre ønsker å bli sterkere.

Takk.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #13507 : 21. juli 2011, 12:06 »
Et kanoninnlegg! Fenomenet Gilberg burde vært forsket på av NIH! Smiley honnør for stålfokus til det ekstreme! Tipper Thor Hushovd også driter i om han ikke er så god til å jogge eller sykle terrengsykkel.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Fasiten
« #13508 : 21. juli 2011, 17:03 »
Litt av et innlegg, satt å små smilte litt av enkelte av tingene jeg kjente meg igjen i! Kondolerer (selv om det går fint!)  :Smiley

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fasiten
« #13509 : 21. juli 2011, 17:11 »
kult å være sterk, men er det verd det visst det går såpass mye utover den generelle livskvaliteten?

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Fasiten
« #13510 : 21. juli 2011, 17:45 »
Det varmer mitt hjerte når jeg ser hva du går gjennom for å bli sterk! Stå på, ikke la trivielle hverdagslige ting som vekt, utseende og kondisjon komme i veien for det som er viktig her i verden, nemlig å bli sterk Smiley allverdens honnør er utdelt!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #13511 : 21. juli 2011, 22:18 »
kult å være sterk, men er det verd det visst det går såpass mye utover den generelle livskvaliteten?
Ja, det ér det. Jeg har ikke så mange interesser som krever at jeg har en generell livskvalitet. Jeg har alltid vært glad i å være alene og glad i å være i ro. Så da er det fantastisk for meg å kjenne meg sterk, når jeg gjør det. Det kan jeg ofre alt på fordi uten styrketreningen er jeg ikke noe. Det er generelt helt greit å være til, slik som nå, men det kommer til å bli godt å gå ned til normal vekt en gang i tiden også. Vil nok føles som at man får et helt nytt liv i gave. Likevel så er det ikke vits med flere liv hvis disse ikke kan brukes til styrketrening Smiley Det er det som gir mitt liv mening Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #13512 : 21. juli 2011, 22:30 »
Torsdag 21.juli 2011

Benkpress
5x60 - 5x60 - 3x90 - 6x110 - 5x135 - 5x150 - 5x150 - 5x150 - 5x150

Smalbenk med stopp på kloss
6x100 - 5x120 - 4x135 - 4x135 - 4x135 - 4x135

Frontpress
3x60 - 5x75 - 4x85 - 4x85 - 3x90 -  3x90

FINITO


Benk var lett men litt slitsom. Det andre var veldig lett.

Etter økten dro jeg til Selsbakk Treningssenter hvor det var 6 nye medlemmer, hånbakkfolk, som drev på med håndbakk på våre Mazurenko-håndbakkbord. Her var det utøvere i høy klasse blant annet Frode Rønning (Nordisk mester?) og Jan-Erik Sunde (2 ggr. norsk mester). Jeg ble vinket bort til bordene og fikk prøve meg litt. Sterke folk! Utrolig artig å bryte mot og sammen med de, men det er mye å lære ja. Det ble ikke så mange ekte kamper, akkurat, men vi øvde på forskjellige grep og vektarmer. Spesielt imponerte det meg at Sunde, som bare var 65 kg, knuste meg når han fikk inn sin teknikk på meg. Det var umulig å rikke han, eller stå i mot, hvis man ikke klarte å bruke egne knep før han rakk å få inn sine triks. Utrolig imponerende. Om to uker skal jeg få med Holminator også. Da skal han få kjørt seg. Jeg kjenner det i armene nå, ja, for å si det slik - men det er en positiv følelse da Smiley

Ellers var det veldig artig å se Oksen og lederen av Skjelettgjengen, Ole Brenden, gjøre comeback på Selsbakk Treningssenter. Førstnevnte så kraftig ut og gjorde lett 4x170 i benk. 200 skal gjøres om to uker...

Essz.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Zuul

Sv: Fasiten
« #13513 : 21. juli 2011, 22:38 »
Jan-Erik er styggseig Grin

Utlogget eggz0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 457
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 457

Sv: Fasiten
« #13514 : 21. juli 2011, 22:38 »
Einar, du er en utømmelig kilde til inspirasjon. Og ikke nok med det, sterk er du også.  woot

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!