Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2960312 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #15405 : 04. juni 2012, 12:09 »
Jeg er kanskje anonym og feig, men du...

OMG. Minner meg om forum på 90-tallet. Blir nesten nostalgisk flashback.  
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15406 : 04. juni 2012, 22:44 »
Mandag 4.juni 2012

Knebøy - med stopp
(1 RM = 220kg, 2 RM = 235kg, 3 RM = 242.5kg)
5 x 20kg
4 x 60kg
4 x 100kg
4 x 140kg
4 x 180kg
6 x 220kg @ 9.5 RPE 60kg forbedring av treningspers fra 11.03.2011!

Benkpress - gulvpress, bredt grep
(1 RM = 150kg, 2 RM = 162.5kg, 3 RM = 167.5kg)
5 x 60kg Tangering av treningspers fra 23.03.2012!
3 x 90kg
3 x 120kg
3 x 150kg
3 x 165kg @ 8.5 RPE
3 x 170kg @ 9.5 RPE 2.5kg forbedring av treningspers fra 30.04.2012!

Triceps - tate press
6 x 28kg
6 x 48kg
6 x 64kg @ 8.5 RPE
6 x 68kg @ 9 RPE

FINITO

Kanondag. 6x220 uten belte med lange stopper i bøy som er godt under godkjent ; ja, det har jeg aldri gjort før. Det skulle være @10, men det var ikke det. Jeg er absolutt beskjeden når jeg skriver @9.5. Tror jeg skulle klart en rep til altså noe som hadde gitt @9, men jeg setter @9.5 likevel.

I gulvpress ble 3x165 meget bra. På 3x170 så bommet jeg på avløftet og rotet underveis. Har mere å gå på!

Første gang jeg gjorde tatepress. Den tok ganske bra til tross for kort ROM.

Utrolig bevegelighet og mangel på muskelknuter etter teststevnet på fredag. Styrken etter slike stevner er stor. Her merker jeg klar forskjell fra Dietmar-treningen hvor man går ned på vekter og mengde veldig drastisk før stevner. Da blir man i toppform men også helt utladet etterpå. Hvis man da er sterk i en økt etter stevnet så synker styrken som en sten igjen gangen etterpå. Med dette opplegget er det sjelden mye  mengde i det hele tatt og reduksjonen er heller ikke stor inn mot stevne. Formtoppen blir ikke like stor, virker det som, men så lenge man blir sterkere og sterkere så overgår 95% av toppformen den tidligere toppformen snart. Og rett etterpå kan man altså gjøre @10-løft og likevel ikke være utbrent i dagene som kommer. Meget bra.

Dagen i dag har forøvrig vært et rent helvette. Dama dro bort i forrige uke og skal være borte i tre uker slik at jeg har vært alenepappa noen dager nå (gotcha Ludderfaen!). Heldigvis kom det penger inn på konto på lørdag da jeg pleier å være helt tom ettersom jeg bare tar ut penger nok til å betale lån. Lever altså på sparebluss så mye jeg kan (gotcha igjen!). Uansett så hadde yngstejenta, Mia, klippet håret til sin storesøster, Erina, i dag. Ikke bra. Tannbørste kastet på gulvet ; ikke bra. Tegning på CD-cover ; ikke bra. Drikke Cultura med hendene ; ikke bra. Håndavtrykk av Cultura på sofaen ; ikke bra. Og på toppen av det hele så var det en potte som var full av bæsj og tiss ute i gangen. Jeg ba, like før jeg skulle på jobb, Erina om å ta bort hårene som lå strødd på gangen og Mia om å kaste avføringen i do. Dette klarte sistnevnte ikke. Hun sølte hele potta utover parketten i gangen. Fy flate jeg ble sint. Og da hun prøvde å ta opp dritten for å kaste i do, med toalettpapir, og ikke turte å gjøre det når hun kjente at dopapiret ble bløtt ; da ristet hele meg. Jeg knyttet knyttnevnene og ristet. Slo i veggen og var full av raseri. Det er ikke bra å ha et slikt sinne og la det gå utover en jente på tre år ; hun kan rett og slett få traumer av noe slikt, men når man blir motsagt og aldri lystret så kan det koke over. Hadde jeg bare klart å få et slikt sinne når jeg hadde løftet så hadde jeg gjort 330 kg i knebøy der og da. For en energi! Mia ble virkelig lydhør etter dette og det ble stilt i huset hvor alle naboene sikkert hadde hørt Gilberg klikke. Hoho. Luddergutten skulle vært der i dette øyeblikket ; da hadde det ikke kommet flere sleske kommentarer i Fasiten, men kommentarene ville flagret på nettaviser rundt om i landet. Hadde blitt forsidestoff da. I alle fall så måtte alenepappaen som ikke hadde mulighet til å bli med på NM, og ei heller trengte dette fordi han hadde sørget for at alle hadde den hjelpen de behøvde, ta opp driten og vaske gulvet. Det ble brukt endel toalettpapir for dette og selvsagt... selvsagt... måtte doen bli tett. Jeg prøvde å fikse dette, men jeg hadde ingen sugekopp til rådighet så det gikk ikke før far kom og fikk fikset toalettet. Før dette skjedde så bestemte jeg meg bare for å dra på jobb, haha, men da merket jeg at nøklene til husdøra var borte. Erina hadde brukt disse nøklene til å prøve å låse opp et kasseapparat hun har, en slik leke. Så da måtte vi lete og jeg ble fly forbannet igjen. Det ble sparket og kastet bort barneleker i sinne og frustrasjon av all letingen som måtte til. Det ble en langvarig leting hvor jeg til slutt fant både kasseapparat og nøkler under en haug med klær som lå på en stol. Svett som faen med fullt av energibruk og oppbrukt sinne dro jeg på jobb. Og resultatet ble denne kanonøkten.

Det hører med til historien at jeg måtte få min mor til å passe på ungene mens jeg var på jobb. Og da de gikk av til farmor så kom Mia bort til meg, som hvis jeg hadde vært henne hadde vært sint på min far i tre måneder, strøk meg på hånda og sa: "Du er snill du, pappa!". Det var fantastisk og jeg skjønner ikke at det er mulig å føle og si slikt etter at The Incredible Gilberg har fått raserianfall. Stor personlighet på treåringen.

Nå har jeg nettopp spist kylling i karri og selv om det er hysj hysj så er det litt kult at jeg bestilte én porsjon, de som tok i mot bestillingen trodde jeg skulle ha to, og jeg fikk da med begge to porsjonene til bare litt over vanlig pris for en porsjon. Og en stolt pappa kunne se begge søstrene spise kylling i karri. Musklene bokstavelig talt vokste hos mine barn mens de spiste. Og Erina har blitt meget god i håndbakk allerede ; hun skulle da også begynne på jentehåndbak sa hun.

Takk.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=3WACR4vuFgE#noexternalembed
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Fasiten
« #15407 : 04. juni 2012, 22:52 »
Anbefaler skråbenk til Tate press for litt ekstra ROM.

Utlogget Mads Robin

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Fasiten
« #15408 : 05. juni 2012, 08:40 »
Del gjerne artikkelen videre! Smiley Dette blir bra!
Ja skulle gjerne lest artikkelen jeg også, elsker artikkler.
Utstyrsfritt:
Knebøy: 180kgx1
Benkpress: 135kgx1
Markløft: 210kgx1
Frontpress: 90kgx3

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15409 : 06. juni 2012, 00:29 »
Tirsdag 5.juni 2012

Markløft - klassisk uten belte
(1 RM = 260kg, 2 RM = 267.5kg, 3 RM = 240kg)
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 180kg
3 x 220kg
2 x 240kg av 3 fullførte reps @ 10 RPE
3 x 240kg @ 9 RPE Tangering av treningspers fra 07.02.2012!

Benkpress - med strikk festet nede, bredt grep
5 x 20kg
3 x 60kg
3 x 90kg
3 x 120kg
3 x 140kg
3 x 152.5kg @ 9.5 RPE (pers er 3x155 kg - trodde den var lavere)

Knebøy - god morgen
(3 RM = 180kg)
5 x 20kg
5 x 60kg
5 x 100kg
5 x 140kg
6 x 100kg
6 x 130kg @ 8.5 RPE

FINITO

Prøvde en annen tilnærming til markløft i dag. En mere strakmarktilnærming der målet var å få med bakside av lår mere. Dette fungerte bra hele veien fram til jeg skulle gjøre mitt 3x240 som jeg følte var konservativt. Hadde håpet på 3x250 i dag. Første rep gikk her ikke helt etter planen, andre rep ble veldig bra ; hofta smalt på plass mens jeg pustet for dårlig på tredje rep, fikk satt meg for dårlig og misset den tredje reppen. Tok en liten pause før jeg gikk tilbake til gammel quadriceps-dominant markløft. Jeg var sliten nå men tok en veldig grei trippel på 240 likevel. Hadde én til gode slik skjemaet sa jeg skulle ha. Så var det dette med knærne og utrettingen da ; jeg må tøye mere igjen og kanskje oppsøke kiropraktor.

I benk så var det strikket jeg har pleid å bruke ødelagt. Måtte derfor bruke dobbelt så lange strikk som jeg prøvde å feste slik at halvparten ble brukt for å få samme motstand som før. Om jeg lyktes med dette vet jeg ikke ; tror egentlig at strikket ble litt lettere enn vanlig.

I good mornings så gikk jeg bort fra min tidligere lavbar-stil til å bruke nakkebøystil. Da får jeg lengre bevegelse og kan gjøre øvelsen mere behagelig med mindre vekter. Håper Mike er positiv til dette da jeg tror den lavstangvarianten har lite for seg for meg mens høystangvarianten gjør at jeg får øvd på den hofte-fram greiene. Med lav stang er starstillingen en verre stilling enn min naturlige rett-ned-stilling hvor jeg naturlig er litt framoverbøyd med ryggen. Og da hjelper jo ikke øvelsen mye når litt av poenget er å få presset fram hofta. Så i stedet for å bruke 230+ kg i dag så brukte jeg 130 kg og gikk så dypt som jeg klarte. Endelig ble øvelsen mye artigere og en øvelse jeg kan øke på uten å frykte for livet.

Takk.

Video:
www.youtube.com/watch?v=LLv_RT6q0Po
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15410 : 06. juni 2012, 23:26 »
Onsdag 6.juni 2012

GPP

Skuldre - rotator med hantler
10 x 8kg
10 x 8kg
10 x 8kg
10 x 8kg

Mage - wheel rollout
10 Repetisjoner
10 Repetisjoner

Rygg - en arms hantelroing
10 x 42kg Tangering av treningspers fra 18.04.2012!
10 x 42kg Tangering av treningspers fra 18.04.2012!
10 x 42kg Tangering av treningspers fra 18.04.2012!
10 x 42kg Tangering av treningspers fra 18.04.2012!

Hip thrust
10 x 40kg Tangering av treningspers fra 16.05.2012!
10 x 50kg 10kg forbedring av treningspers fra 16.05.2012!

Landmines

10x30 kg
10x30 kg

Concept 2
2000 meter / 9 min

Roller rumble

FINITO

En grei dag på jobben. Ny pers i Concept 2 romaskin. Tok i litt mer enn planlagt og perset med 1 minutt. Er ganske fornøyd med 9 minutter på 2000 meter altså. Absolutt bra til å være meg.

Ellers har det vært en begivenhetsrik dag. Det startet med at Prins Carl, som i går var verdens mest stressede mann, ringte meg. Først må jeg fortelle hvorfor Prinsen var så stresset. Calle hadde nemlig gledet seg veldig til å bli med på World Cup i Stockholm hvor vi skulle dra fredag morgen og så være helgen til søndag kveld. Det han i går fant ut var imidlertid at han for et år siden hadde signert på å være forlover for en kompis. Han måtte derfor hjem til Sørlandet på fredag fordi han måtte være tilstede under gifteseremonien. Derfor måtte han først avlyse flyturen fra Trondheim til Stockholm noe som ikke var noen vits fordi han ville ikke få refusjon uansett. Deretter måtte han bestille leiebil for å komme til Kristiansand flyplass fra der han skulle være for så å, fant han ut i dag morges, ta et fly som først gikk til København, skifte fly og deretter komme seg til Stockholm for 2600.-. Det ville bli en tur til mange tusen kroner ene og alene fordi han måtte være denne forloveren, men Calle kjørte på! Han SKULLE til Stockholm. Han SKULLE til World Cup. Så han bestilte og alt var klart. Så kom han på... var det denne helgen World Cup skulle være? Han ringte meg altså... og spurte... nei!? World Cup er neste helg. Å fy faen! Her hadde vi dagen før pratet om problemet med dette med forlovelsen som han skulle på denne helgen og jeg hadde ikke koblet noe og bare jattet med. Så hadde han bestilt og ordnet alt, et helvettes styr, til ingen nytte. Ja, nei, det ble ikke noe World Cup på Calle. Bare en mange tusen i sløsing.

Heldigvis... og det gjør dette til en fantastisk bra historie, så klarte Calle å få avbestilt alle bestillinger, fikk alle penger tilbake og den opprinnelige turen som skulle skje neste helg, ja, den skjer fortsatt Smiley Neste helg drar vi til Stockholm!

Dagens andre begivenhet var at jeg kom innom talentet til Prins Carl. Det er svært stort. Ved å trene Dietmarprogrammer som jeg har satt opp til han og i tider og utider overgått programmet for å hele tiden sette personlige rekorder så har han økt langt over 100 kg på ca. et år. Han mente det var rart at ikke andre økte like mye, mens jeg mente det ikke var de andre som hadde rare resultater men at han var spesiell. Vi kom da inn på viktigheten av det mentale. Han mente at han hadde fått den framgangen han har hatt pga. mental styrke og positiv energi i form av positiv tankegang. Han mente rett og slett at han kunne forbedre kroppens funksjoner, ned på cellenivå, ved å tenke positivt. Han trakk blant annet fram at enkelte kunne styre sin puls ned til at hjertet såvidt slo. Det ble en ganske livlig diskusjon og jeg vet ikke hvor nærme vi kom enighet, men vi ble vel sånn rimelig enige tror jeg Smiley Positiv tankegang kan få en utøver til å yte litt bedre på hver trening noe som gjør at kroppen blir bedre trent, men jeg tror aldri i livet at denne forskjellen kan gies kreditt for at en person øker over 100 kg mens 9 av 10 andre som jeg er sikker på at både tror og håper, like mye, på at de skal bli verdensmestre på et år bare øker 30-40 kg på det samme året. Talentet til Prins Carl er i alle fall udiskutabelt og det er meget bra at han har et hode som er i verdensklasse også. Håper han forsetter å tenke positivt for da kan han fort risikere å bli en meget farlig mann på 120 kg kroppsvekt.

Nå er det natt.

God natt.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Fasiten
« #15411 : 06. juni 2012, 23:55 »
Tenk positivt!! Og pass på ventrikkelsmageren!  Grin
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Lili

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 514
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 514

Sv: Fasiten
« #15412 : 07. juni 2012, 00:28 »
Lolz! Så det blir oss tre i Stockholm da?
You aint squat if you can't squat Wink

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113817.30

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15413 : 07. juni 2012, 01:38 »
Tenk positivt!! Og pass på ventrikkelsmageren!  Grin
Hva er ventrikkelsmageren?

"For å styrke musklene, må man først styrke hjernen". - Sommerseth
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15414 : 07. juni 2012, 01:39 »
Lolz! Så det blir oss tre i Stockholm da?
Ja, men jeg håper én til vil bli med da jeg har bestilt dobbeltrom for begge og vil nødig ha et dobbeltrom alene. Da skifter jeg til enkeltrom, som jeg helst vil ha, men det er dyrere Smiley Så hvis noen ønsker å bli med til Stockholm, anbefales (!!), så ta kontakt.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Fasiten
« #15415 : 07. juni 2012, 13:47 »
Hva er ventrikkelsmageren?

"For å styrke musklene, må man først styrke hjernen". - Sommerseth

 Det er en intern greie for oss som var på NM Wink skal briefe deg om det på mandag Wink
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: Fasiten
« #15416 : 07. juni 2012, 13:50 »
Shit Gille du er da nesten like mye jetfly om natta som meg, er det ikke best med enkeltrom da så man ikke blir drept i søvne av romkameraten som får spader av snorkinga he he Wink Wink


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15417 : 07. juni 2012, 13:52 »
Hehehe Smiley Essz!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #15418 : 07. juni 2012, 15:03 »
Det er vel en klisje, men alt (i alle fall det meste) styres av hjernen. Vi vet jo at vi er mye sterkere enn det vi viser i det daglige. De fleste presterer jo mye bedre i konkurranser og vi vet at under ekstreme situasjoner så har vi mye mer krefter enn vi greier å få fram under "ikke truende situasjon". Men å få tak på alle disse kreftene er det vanskelige. Om det er mulig å få tak i de mer enn vi gjøre i dag vet jeg ikke, kanskje vi må true de aktive for å tak i kjempekreftene deres? (Einar hvis du ikke løfter 360 RAW i bøy så kidnapper jeg unga dine >Cheesy  )

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15419 : 07. juni 2012, 21:06 »
7.juni 2012

Benkpress - med stopp, bredt grep
(1 RM = 200kg, 2 RM = 185kg, 3 RM = 175kg)
5 x 20kg
4 x 60kg
4 x 90kg
4 x 120kg
4 x 150kg
6 x 160kg @ 10 RPE Tangering av treningspers fra 13.12.2011!

Knebøy - med stopp
(1 RM = 220kg, 2 RM = 235kg, 3 RM = 242.5kg)
3 x 20kg
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 180kg
3 x 220kg
3 x 250kg @ 9.5 RPE 7.5kg forbedring av treningspers fra 03.05.2012!

Triceps - jm-press
6 x 60kg
6 x 90kg @ 9 RPE
6 x 90kg @ 10 RPE

FINITO

Hoho! For en dag! 6x160 kg har jeg gjort én gang før. Da med avløft og uten stopp og med vektstang som var mykere. Jeg har prøvd å gjøre 6x160 med stopp med aldri klart det (det står tangering av pers, men det er fordi jeg godskrev en rep jeg egentlig ikke klarte i desember 2012 Wink ). Før i dag. Kanon!toppene ble litt kortere enn de skulle, men det får så være. VELDIG fornøyd   med pers her.                                                                                                                                                                                             
Mitt hovedmål  var 3x250 i knebøy med stopp. Overraskende  nok var 3x220 kg tungt, men jeg måtte fortsette og jakte dagens drøm. Enda mer overraskende enn at 220 var tungt så ble jeg sjokkert over hvor lett både første og andre rep på 250 var. Har vel litt med lengden på stoppen å gjøre. Siste rep ble plutselig kjempetung. Jeg tok den nesten litt for gitt samtidig så skjerpet jeg stoppen litt.                                                                                                                                                                                            Ellers gikk jeg ned i vekt på J.M.Presses og konset om å gjøre øvelsen riktig. 90 kg ga en enorm stimuli. Jeg tror jeg skal gå enda litt mer på vektene og gjøre øvelsen enda mer riktig neste gang.     

Jeg kommer nå.

Takk!                 

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=aeiY3tSqpm0#noexternalembed
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!