Skrevet av Emne: Ka løper dere 5 km eller 4 km på?  (Lest 20146 ganger)

Utlogget melkesyre

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

Sv: Ka løper dere 5 km eller 4 km på?
« #30 : 03. april 2007, 05:53 »
5 km på 19 min med feltstøvler, m98, ag3'n, og snus i kjæften  Cool

Det tror jeg ikke et sekund på.

La oss regne litt på det:

Du hevder altså å ha løpt 5 km på 19 minutter, det vil si at du har brukt 3:48 minutter per kilometer. Med denne farten ville du ha løpt 3000 meter på 10:44 minutter - en tid som gir høyeste karakter på nesten samtlige fysiske opptaksprøver og tester i militæret. Da løpes i tillegg testen med treningsklær.

At du har holdt det tempoet du hevder med den utrustningen du nevner, er så og si umulig for en hvilken som helst norsk soldat. Dessuten har jeg aldri hørt om en 5000 meter i Forsvaret som løpes med AG3. Det vanlige er arbeidsuniform og GRU med fulle vannflasker.

At du hevder å ha løpt med "snus i kjæften" i tillegg, slår egentlig bare ned siste spiker i kisten som senkes til bunns i hullet du selv har gravd.
Only after disaster can we be resurrected.

Utlogget licorice

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: Ka løper dere 5 km eller 4 km på?
« #31 : 03. april 2007, 10:09 »
Det tror jeg ikke et sekund på.

La oss regne litt på det:

Du hevder altså å ha løpt 5 km på 19 minutter, det vil si at du har brukt 3:48 minutter per kilometer. Med denne farten ville du ha løpt 3000 meter på 10:44 minutter - en tid som gir høyeste karakter på nesten samtlige fysiske opptaksprøver og tester i militæret. Da løpes i tillegg testen med treningsklær.

At du har holdt det tempoet du hevder med den utrustningen du nevner, er så og si umulig for en hvilken som helst norsk soldat. Dessuten har jeg aldri hørt om en 5000 meter i Forsvaret som løpes med AG3. Det vanlige er arbeidsuniform og GRU med fulle vannflasker.

At du hevder å ha løpt med "snus i kjæften" i tillegg, slår egentlig bare ned siste spiker i kisten som senkes til bunns i hullet du selv har gravd.

Så gjøres ting kanskje litt anderledes på Rena om sommeren hvis det sier deg noe? Jeg var langt ifra den raskeste, de beste var nede på 17 min. Vanskelig å tro? Javel, men her snakker vi om noen av de best trente soldatene i norge også.
It's nice to be important but it's more important to be nice

Utlogget melkesyre

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

Sv: Ka løper dere 5 km eller 4 km på?
« #32 : 03. april 2007, 13:25 »
Så gjøres ting kanskje litt anderledes på Rena om sommeren hvis det sier deg noe? Jeg var langt ifra den raskeste, de beste var nede på 17 min. Vanskelig å tro? Javel, men her snakker vi om noen av de best trente soldatene i norge også.

Uansett hvor mye du ror, så kommer du deg ingen vei. Nå er jeg tilfeldigvis idrettsbefal i Forsvaret og har ganske god innsikt på hva som er reelt og hva som er feil, sånn som i dette tilfellet.

Når du først hevder å ha løpt på noe som sannsynligvis ville vært nært rekord i Forsvaret og deretter sier at du var langt i fra den raskeste, så må jeg nesten glise litt Smiley

17 minutt på 5000 meter gir en tid på 3:24 minutter per kilometer. Dette blir da altså 10:12 på en 3000 meter. Å holde et slikt tempo på 3000 meter er krevende for topptrente personer som løper i treningsklær og 2 km mindre enn den distansen vi diskuterer.

Alle som har løpt en 3000 meter eller 5000 meter skjønner at dette er umulig, så jeg skjønner ikke hvorfor du gidder.
Only after disaster can we be resurrected.

Utlogget licorice

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: Ka løper dere 5 km eller 4 km på?
« #33 : 03. april 2007, 16:32 »
Du kan ikke sammenligne HJK med slappe rekrutter som kommer umotivert inn på Madla, eller hvor i kongeriket du sitter.

Kanskje andre som var der, opptaket 2005, kan uttale seg?

Jeg legger hvertfall saken død her og nå, så kan du tro på den eller ikke.
It's nice to be important but it's more important to be nice

Utlogget SirWizard

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 589
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 589

  • Ting tar tid.
Sv: Ka løper dere 5 km eller 4 km på?
« #34 : 03. april 2007, 18:30 »
2km - 7.31
3km - 11.51
5km - 19.04

De siste to kilometerene var et helvette...
17 år gammel.
1.74cm høy
6x kg

PC-nerd på fitness-rehab

Utlogget melkesyre

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

Sv: Ka løper dere 5 km eller 4 km på?
« #35 : 03. april 2007, 19:29 »
Du kan ikke sammenligne HJK med slappe rekrutter som kommer umotivert inn på Madla, eller hvor i kongeriket du sitter.

Kanskje andre som var der, opptaket 2005, kan uttale seg?

Jeg sammenligner med MJK Wink Kan godt høre med folk som var på opptaket, kjenner flere, men jeg ser vel egentlig ikke helt poenget.
Only after disaster can we be resurrected.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Ka løper dere 5 km eller 4 km på?
« #36 : 03. april 2007, 21:05 »
Jeg løper helst på grus Grin
Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!