Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 278286 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Takk for det, vi tar ting litt på skift for å dele på byrden. Men siden puppestellet mitt også er heller begrenset, blir det min bedre halvdel som må ta seg av ammingen og da får minst søvn.

Hviledag på lørdag, og 3 1/2 time i fjellet med hundene i går. Fullt trøkk opp, og moderat tempo videre Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Har fått ny offroad: http://www.sykkelsenteret.no/sykler/hardtail/everest-sherpa/. Skal bruke den til trening, da jeg har en dyrere til ritt. Hadde min første tur på den i dag, og er godt fornøyd med den Smiley

Dagens fokus: Harde bakkedrag og utforkjøringer på grus. Merker mangelen på søvn, var helt tom til slutt. Dog var det varmt i dag, og det er mulig jeg ikke drakk nok, men likevel skal jeg ikke gå så tom som i dag normalt sett. Blir ikke mer enn max 2 økter til på sykkel før Birken nå. Må fokusere mer på hvile Smiley

Tid: Ca 2 1/2 time
Distanse: 59 km
Snitthastighet: Ca 23 km/h
Maxhastighet: 65,6 km/h (Utfor på grus. Moro!  Grin )
Puls snitt / max: 155 / 185

Km-status: 2601

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Luksus med egen treningssykkel Wink

Jeg skal også ha 2 økter før Birken, men den ene blir ritt da.
Kjekt med økter på grus og utforkjøringer  Grin

Føles formen bra?

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Joda, jeg har vel aldri vært i bedre sykkelform, så jeg har oppjustert målet litt: Jeg går for pers i Birken, gitt at forholdene er gode nok. Blir det gjørmebad som i fjor, får jeg heller si meg fornøyd med en forbedring av fjorårstiden. Persen min er på 4:37, og jeg tror jeg skal prøve å pushe meg under 4:30. Men det er selvsagt mye som kan gå galt både før og under rittet. Det at vi har en 3 uker gammel baby med kolikk, gir jo ikke akkurat den beste oppladningen. Men sånt er det ikke noe å gjøre med. Jeg mener uansett at formen er god nok til pers, så får vi se hva som skjer Smiley

Dagens økt blir den siste "skikkelige" økta på sykkel, og den foregikk på offroaden, med fokus på flater og kjøring godt under terskel. Tungt ble det åkke som, siden det var kraftig vind og tidvis bøttet ned fra oven  Tongue

Tid: Ca 3 timer
Distanse: 72 km
Snitthastighet: 24,4 km/h
Maxhastighet: 59,8 km/h
Puls snitt / max: 146 / 165

Har glemt å logge fredagens økt, men den var på 43 km, og bestod av hardkjøring i lange bakker.

Km-status: 2716

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Flott flott!

Så på videoen til nrk, og da ser det ut som at trasèen har blitt utbedret flere steder. Mye bra grus isteden for jordveg og røtter. Så noe bedre blir det uansett vær. Smiley

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

Gratulerer så mye med gutten og med tilværelsen som pappa.
Rådene mot kolikk har du jo allerede fått og gutten er jo ennå litt liten. Det kan jo være dere er heldige og slipper unna 3 måneder med gråting, det går seg jo til noen ganger.
Det viktigste er jo å få opp luften etter ammingen og det regner jeg jo med at dere allerede vet Wink

Min vennine hadde veldig god effekt av babymassasje, og det er jo hyggelig for både barn og foreldre.
Masse lykke til Smiley
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Flott flott!

Så på videoen til nrk, og da ser det ut som at trasèen har blitt utbedret flere steder. Mye bra grus isteden for jordveg og røtter. Så noe bedre blir det uansett vær. Smiley

Høres bra ut! Jeg gleder meg Smiley

Gratulerer så mye med gutten og med tilværelsen som pappa.
Rådene mot kolikk har du jo allerede fått og gutten er jo ennå litt liten. Det kan jo være dere er heldige og slipper unna 3 måneder med gråting, det går seg jo til noen ganger.
Det viktigste er jo å få opp luften etter ammingen og det regner jeg jo med at dere allerede vet Wink

Min vennine hadde veldig god effekt av babymassasje, og det er jo hyggelig for både barn og foreldre.
Masse lykke til Smiley

Takk for det Smiley Joda, vi prøver å rape godt, alle tre Wink Ellers har vi begynt hos kiropraktor for å se om det hjelper. Har hatt to behandlinger nå, og foreløpig tyder alt på at det har en god effekt. Kiropraktoren konstaterte en liten skjevstilling i nakken, samt smerter i korsrygg, og behandler for det. Etter begge behandlingene har småen vært mye roligere og sovet bedre. Men han er fortsatt ikke bra, så vi fortsetter litt til med denne behandlingen.  Smiley

Treningsmessig blir dette en rolig uke, for å lade batteriene til Birken. Hadde en rolig tur med hundene på Ulriken i går, 2 timers varighet.

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
masse lykke til i helga! Kickass


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Lykke til ja - regner det like mye der borte som det gjør her, tror jeg det blir en enda våtere opplevelse i år en i fjor.... Shocked
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Takk, folkens Smiley Joda, det ble både våtere og ikke minst kaldere enn i fjor (hadde heldigvis greit med klær, men frøs likevel godt ned fra fjellet). Arrangørene hadde gjort mye med løypa, noe som sikkert hjalp de første rytterne godt. Men for oss som startet sent, ble det nesten like gjørmete som i fjor. Brillene kunne jeg bare droppe, da det var umulig å se gjennom dem. Unngikk heldigvis øyeskader. Var ellers meget fornøyd med rittet for min del. valgte å droppe sykkelvaskstasjonene der det var kø, og tok heller turen ut i en elv like etter Djuposet med sykkelen for å skylle av gearene. Høyfjellsbad var ikke særlig behagelig, men sykkelen ble i alle fall fornøyd Smiley Hadde mer krutt enn tidligere i bakkene og tok inn mye tid der. I tillegg er jeg blitt flinkere i utforkjøringene og kjenner løypa nok til å disponere kreftene gjennom rittet relativt godt. Målsetningen var jo, under dårlige forhold, å klare en forbedring av fjorårstiden. Hadde forholdene vært gode, hadde målsetningen vært ny pers og kanskje under 4:30. Da jeg nærmet meg mål, så jeg hva som kanskje kunne gå, så jeg satte alle kluter til og durte på fra Ballettbakken og inn til mål som jeg aldri ellers hadde turt Wink Resultat: Slo persen med 12 sekunder (!) 

Fakta:

Tid: 4t 37min.
Distanse: 94,6 km
Snitthastighet: 20,1 km/h
Maxhastighet: 60,9 km/h
Puls snitt / max: 160 / 179

Km-status: 2810






Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Gratulerer med gjennomført Birken!

Hva var paseringstidene dine? Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Takk Smiley Tidene er som følger (merkekrav i parantes)

Skramstad: 45:50 (40:10) 15,7 km/h
Bringebusætra: 1:39:53 (1:21:05) 17,8 km/h
Kvarstaddammen: 2:40:59 (2:16:45) 21,6km/h
Storåsen: 3:49:53 (3:11:46) 17,4 km/h
Lillehammer: 4:37:04 (3:58:38) 31,3 km/h


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Dagens: Restitusjonssykling for å få ut litt av stivheten i beina etter lørdagen. Rolig tempo, men å sykle i Bergen uten bakker er tilnærmet umulig, så litt puls ble det jo.

Tid: 1t 22min.
Distanse: 31 km
Snitthastighet: 23,1 km/h
Maxhastighet: 52,9 km/h
Puls snitt / max: 140 / 170

Km-status: 2841

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Herlig med restitusjonstur for å bli kvitt sure bein. Smiley

Inntok du mye næring etter rittet? Ble vell høy kcal forbrenning på deg også?

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ja, jeg hev innpå to baguetter (med 1/2 times mellomrom) med hhv. kylling og ost/skinke. Pluss to rosinboller. Det forsvant drøyt 4200 kcal på turen, så jeg la ikke mye på meg av maten kan du si Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!