Skrevet av Emne: Senebetennelse  (Lest 1571 ganger)

Utlogget HeY oH

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Senebetennelse
« : 19. februar 2007, 18:21 »
Har konstant slitt med senebetennelser i underarmene, har kutta ut bicepstreningen det siste året. Begynt å komme tilbake nå i albuen/underarmen. Trener heller ikke spesielt tungt lengre. Har lagt meg på en 8-12 reps i d siste.

Kan det rett å slett være mangel av ett/flere mineral som gjør at eg konstant har problemer med betennelser?
If you even dream of beating me you'd better wake up and apologize...

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Senebetennelse
« #1 : 19. februar 2007, 18:57 »
Når du har hatt betennelse så lenge er muskler, muskelfester, sener etc så svekket at du egentlig burdte droppe all trening som innebærer bruk av armer. Det forsvinner i allefall ikke av seg selv så lenge du fortsetter å trene. Hadde selv betennelse i venstre underarm for noen år siden og jeg måtte ta fri fra trening i 3-4 mnder før det begynte å gi seg og jeg kunne trene igjen. Først da, når du har begynt å bli bra, kan du som smått begynne å trene igjen. Likevel, ikke hiv deg på vektene som du lekte med for noen mnder siden. Det må sakte men sikkert trenes opp med _lette_ vekter.

Så svaret du sansynligvis ikke vil ha er dette: ta helt hvile fra all trening som innebærer bruk av armer i et par mnder. Du blir sansynligvis ikke bra uten.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Pav-Bhaji R.

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Senebetennelse
« #2 : 09. mars 2007, 19:36 »
Har gode erfaringer med Dolorclast (sjokkbølgebehandling). Det er flere klinikker som har det, bl.a. i Oslo hos Helse i Sentrum.


Utlogget NoWaX

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

  • "Summer shape!"
Sv: Senebetennelse
« #3 : 10. mars 2007, 01:33 »
bullshit!

Har prøvd sjokkbølgebehandlig, og det funka overhodet ikke. Waste of money!  Eneste som hjelper for senebetennelse er hvile og atter hvile.

Under min fotballkariere var det som om jeg hadde kortison på blåresept. Kortisonen gjør at smertene forsvinner, men betennelsen er der fordi om..
Samt det blir bare værre og værre hvis du ikke tar hensyn til hvile.. " Trust me! "

Er du veldig plaget av smerter (daglig), oppsøk lege å spør etter kortison, men snakker av erfaring, ta det rolig med treningen av underarmene Shocked)
Voksende!

Arm nå  : 40,5cm

Utlogget Pav-Bhaji R.

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Senebetennelse
« #4 : 10. mars 2007, 11:00 »
At jeg har gode erfaringer med det er ikke bullshit. Dessuten må man skille mellom betennelse (tendinitt), og tendinose. Det er helt forskjellige behandlingsformer avhengig av hva man har.

Ellers så er det jo viktig å få i seg tilstrekkelig med magnesium og zink (og B6) via f.eks ZMA tilskudd, og fettsyrer som f.eks Udos Choice.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!