Skrevet av Emne: Vondt i skulderen  (Lest 2309 ganger)

Utlogget Mr EctoMorf

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Vondt i skulderen
« : 09. januar 2003, 08:42 »
Hei.
Etter en litt hard brystøkt for ca 3 uker siden, merket jeg  smerte i framsiden på høyre skulder.  Selv etter 3 ukers hvile og kun 1 rolig benkpressøkt, har smerten minket i styrke, men fremdeles ikke sluppet taket. Etter dette vurderer jeg å kutte ut alle øvelser som involverer denne muskelgruppen for en lengre periode.(2-4 uker)

Det jeg lurer på er om det fins noen gode brystøvelser som involverer fremside skulder minst mulig, slik at jeg kan få kjørt brystet skikkelig i denne perioden ?

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:Vondt i skulderen
« #1 : 09. januar 2003, 09:24 »
Her må du nok bare prøve deg frem. Selv får jeg vondt i skulderen i flat benkpress når belastningen begynner å bli noenlunde. I skråbenk merker jeg i praksis ingenting av dette.
Å ta seg 2-4 uker helt fri fra bryst/skuldertrening er ingen krise, og dersom det er en betennelse så kan det være et godt valg. Stikk til legen din og få en pakke voltaren, cataflam el.l. dersom det er en betennelse på gang..... "better safe than sorry......"
Selv har jeg imidlertid alltid trent meg gjennom slike skader ved å kjøre på lette belastniner med flere repper for å få god blodgjennomstrømming. I tillegg har jeg lett aktivt etter øvelser som kan brukes uten å gi unødig store smerter.

Prøv f.eks "cross over" i ulike vinkler, pec-dec i ulike vinkler og  flyes/pressøvelser i ulike vinkler og se om noen øvelser skiller seg positivt ut.

mvh
Tric


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget flash

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Re:Vondt i skulderen
« #2 : 09. januar 2003, 14:24 »
Gå til fysioterapeut før du ødelegger skulderen helt, det vil bare gjøre mer og mer vondt hvis du belaster den tungt Angry Fysio. gir deg øvelser som er lave på vekt, men består av mange repetisjoner, dette for å få tilbake blodsirkulasjonen og myke opp skadestedet.
Jeg har selv gått sykemeldt siden september, fordi jeg ignorerte smerter i skulder og trente like tungt. Mandag skal jeg til idrettsmedisiner og få kortisonbehandling, siste utvei før operasjon.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!