Skrevet av Emne: Armene vil ikke vokse  (Lest 11289 ganger)

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Armene vil ikke vokse
« #60 : 03. januar 2008, 21:27 »
jepp, de gjør er litt mere stølhet og midlertidig oppsvulming en dag eller to.

Men skal du som sagt måle mere, må du opp i vekt.  Merkelig nok skjønner du ikke det før du har fått større armer og ser tilbake.. jøss det var jo så enkelt. ...lol..


Vel, personlig sliter jeg med å gå opp i fettfri masse, så selv om jeg vet løsningen så er det fortsatt ikke lett.

Øvelser jeg føler har bidratt i tillegg til vekt er:

En bra preacher curl maskin.  Hammer har en, nautilus har en... utover det er de fleste ekle.
hvis ikke, spider curls, dvs du tar og henger og løfter vektene på den siden  av preacher benken som er loddrett ned...

Ellers incline dumbell curls bra

Hammer pinwheel curls konge

Triceps:  Utover div franskpress, omvendt benkpress med superbredtgrep i smith maskin... konge tricpes...(søk reverse grip bench press på youtube, eller jason wojo)

Dips med tunge vekter på belte er grei og.

Alle former for pushdowns, en arms pushdowns, dips mellom benker, concentration curls, kickbacks og annet fjas lar du det genetisk begavede proffene pumpe ut sett etter sett med... evnt når du har kommet over 45cm...


En annen sak, de fleste får  mye bedre armvekst med flere reps enn på bryst og rygg...type 12-20reps.  Evnt prøv rest pausing av den typen som gjøres i doggcrapp.




Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Armene vil ikke vokse
« #61 : 04. januar 2008, 15:19 »
Et annet råd om bra armer, hør på de som har kjempa med nebb og klør for noen cm... ikke de som aldri har hatt problemer med dem. Samme som å høre på de med bra legger om legg trening... snakk om mye useless hjelp...

F.eks, tenk etter,  alle spør Dorian Yates om ryggtrening, Lee Priest og Arnold om armtrening... men har kanpt sett en artikkel om Yates og arm trening i forhold...  fordi folk ser opp til de med en bra kroppsdeler(nei, utelukker den vi ikke kan trene opp)  og blader vil jo helst skrive artikler om de med f.eksbra armer.

Noen unntak er det,  i nyeste muscle mag er det faktisk en artikkel om hvordan en proff med ræva armer, fikke dem litt mindre ræva... ikke mye hjelp, men hovedgreia er at han økte frekvensen til to ganger i uka framfor en.

Samme på gymmet, skal love deg folk spør en kompis av meg med lange feite biceps om armtrening, men han bare hiver opp noen curls og akkurat som meg, så vokser og krymper de i takt med vekta...    Eks.  Jeg har økt over 5cm på  armene i det siste, ved hjelp av bra valg av ølveser, blitt sterkere over hele linja, og har gått opp mange kg....han har hatt like store armer i de 3 åra jeg har kjent han, fordi han veier det samme..

men til tross for det, de andre kompisene våre, trener armer med han, og gjør det han gjør..  fordi armene hans  ser veldig bra ut med pump;) (nå er faktisk mine tykkere, men ser fortsatt ikke like bra ut, pga korte biceps)


Jeg derimot har jeg vesentlig bedre lår, der følger  gutta men fugle bein mine fotspor , og det hjelper ikke en døyt for dem, fordi beina mine vokser omtrent av å trene biceps hehe... dvs..trenger knapt yte noe for  framgang, og omtrent ingenting for å vedlikhold...)

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Armene vil ikke vokse
« #62 : 04. januar 2008, 15:28 »
har selv bra erfaring med og kun trene armene indirekte (via dips, chins, roing, militærpress)
Etter et par måneder med det så starter du med litt lavt volum på armene med direkte trening

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Armene vil ikke vokse
« #63 : 04. januar 2008, 16:32 »
hvis armene virkelig henger etter, noe som er umulig å si uten bilder, så kan du vedlike holde resten mens du legger fokus på armer.

 hvis de VIRKELIG henger etter, burde det kunne hjelpe, hvis du bare øsnker større armer, fordi du syns det er kult, mens resten egentlig er litt er for lite, da vil det ikke funke så bra.

Men,  kan prøve dette splittet

Man bryst skuldre triceps
Tirs  biceps, rygg ( ja denne rekkefølge)
ons fri
tors, bein
fre  biceps og triceps. 

Eller omvendt, starte med armer på mandag, bein tirsdag osv. 

Da armer trenes oftere enn reste, bør du fordele mengden over det faktum at du har 2 økter.

Øvelser for du velge selv, se anbefalinger over.

Ta kun en øvelse som du tar en 3-4 sett med 12-20 reps på de dagene du trener overkroppen  og.

På den andre dagen kan du  være mere fancy.  Men for all del, husk å ikke ta så mye at du ikke kommer deg til mandagen igjen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!