Skrevet av Emne: gjør comeback i ting jeg kan...  (Lest 288535 ganger)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: CBB'r vurderer styrkeprogram..
« #1725 : 20. februar 2010, 01:48 »
Ja, det hørtes spennende ut.
Han har ikke videresendt ennå, men vi pratet om det på treninga.
Takktakk Smiley

Eller kanskje vi kommer til å angre, hehe

Lagret ikke meldingen i utboksen min, men husker sånn ca. hva jeg skrev:

Programmet er for 5 dager pr. uke.
- Uke 1-3 er veldig lette uker, ser jo du har hatt 130 kg 5x5 til boksbøy allerede, så jeg tror dere kommer til å gå fra uke 1 og rett på uke 4, det er i grunn helt i orden.
- Uke 4-8 er mengde hvor det er 2 uker med økende belastning, 1 uke deload, 2 nye uker med økende belastning
- Uke 9 er det litt testing hvor dere kan justere vektene i programmet, mest sannsynlig blir det opp.
- Uke 10-14 er det mengde hvor det er 1 uke lette vekter. Det er nye øvelser og et litt nytt oppsett disse ukene, så det er for tilpassingens skyld og for å få en rolig uke etter tunge løft i uke9. De tre neste ukene (11, 12 og 13) er det økende belastning før det er en ny rolig uke.
- Etter dette er det 2 uker (uke 15-16) hvor formen toppes. Om dere er fornøyde kan dere fortsette med noen ekstra uker med programoppsettet som brukes i uke 10-14. Det setter jeg i så fall opp om dere gidder å holde på så lenge Tongue

Har tatt med litt ekstra biceps, og valgfritt for å trene legger i programmet også.
For at overgangen ikke skal bli for drøy Tongue
I de øvelsene hvor det er brukt hantler, kan dere bare notere ned vektene selv dersom de oppsatte vektene er veldig på bærtur. Det er vanskelig å finne den rette belastningen her, det svinger også mye fra person til person. Dette er snakk om noen få øvelser og ikke så mange sett/reps. Her tar dere litt styring selv, det betyr svært lite. Bare unngå failure Smiley

En ting dere antagelig kommer til å merke er at dere er mye sterkere på 70-85 % av 1RM enn hva styrkeløftere er. Derfor kommer nok de aller fleste settene til å være lett. I tillegg til at jeg er noe konservativ med programvektene (dette gir dog rom for friskemålsettninger).
Det vil antagelig være mulig for dere å løfte 10 repetisjoner på en vekt som tilsvarer 80 % av 1RM. For oss styrkeløftere er det normalt å trene 4 til maks 6 reps på en som er 80 %.

Mine beste tips for å få programmet til å gi effekt er derfor følgende:
- tren slik at dere forsøker å akselerere vekta så fort som mulig konsentrisk på alle sett og for alle repetisjoner. Selv på de første arbeidsettene. Disse skal også føre til en viss utmattelse, det er ikke hvile sett.
- forsøk å holde korte pauser, såfremt stanghastigheten ikke berøres av dette
- dette betyr at dere bør varme opp med en del beveglighetsøvelser, for å unngå strekker etc.
- støtteøvelser har jeg bare anbefalt noen varianter, dere styrer dette selv og kan forandre fra uke til uke. Snakker da om lats, triceps, biceps, underarmer.

Sånn utover det tror jeg programmet lar seg gjennomføre på relativt kort tid pr. økt Smiley

Anbefalte mål for deg Frank har jeg satt til 200 - 170 - 205.
Anbefalte mål for deg Daniel har jeg satt til 160 - 147,5 - 195.
Regner med at disse målene vil medføre en del greie treninger for dere, med noen få unntak.


En øvelse som kan være vanskelig å forstå er rygghev m/10 sek statisk hold:
- Her skal man altså holde i topposisjon, altså med kroppen strak. Ikke hold pusten i denne øvelsen.
- når det står 3 reps betyr det at det er 3x3 reps i et sett. Først 3 reps - holde 10 sek - 3 reps - 10 sek - 3 reps - 10 sek

Ellers håper jeg dere får trent med Bo ganske snart, da han kan hjelpe med teknikken.

 
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: CBB'r vurderer styrkeprogram..
« #1726 : 20. februar 2010, 10:31 »
Dere har jo trent mengde hele livet deres nå. Hvorfor ikke kjøre et Sturla Davidsen program. Dette programmet blir man svært sterk av raskt! Hvis man har mye mengdetrening i bunn så er dette programmet genialt Smiley Mengdetrening er jo noe bodybuildere har i bøtter og spann og sånn sett et veldig bra utgangspunkt for et tungt program.

Jeg har selv prøvd programmet og økte 20 kg i benkpress på 2 mnd. Enda mer i bøy og mark. Jeg skulle tro at dere som har trent så lenge som dere har har et enormt styrkepotensiale som ligger og venter!
 https://www.tn.no/drivkraft/artikler/styrkeloftprogram-av-sturla-davidsen
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: CBB'r vurderer styrkeprogram..
« #1727 : 20. februar 2010, 10:34 »
Ivrig P: Denne fortjener du jo mer enn en honnør for! Tusen takk  Cheesy

Vi trenger sikkert ikke gå rett på uke 4, for vi har helt sikkert noe/mye å hente på å få justert teknikken og på å bruke de første ukene til å trene inn den.
Jeg for min del har alltid trent sånn at jeg kjører rolig i begge faser av løftet. Dette for å holde kontakten med muskulaturen hele tiden og få mest mulig belastning/kontakt.
Dette er vel egentlig noe styrkeløftere kanskje prøver å unngå i faser av treningsperioden? Ihvertfall når det dreier seg om tunge løft vil jeg tro, siden det å holde igjen i den negative fasen jo drar litt krefter.

Gleder meg max til å start på dette programmet  Smiley
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: CBB'r vurderer styrkeprogram..
« #1728 : 20. februar 2010, 10:49 »
Takk for tipset 79-T

Ser ut som vi prøver opplegget til Ivrig P nå først, og hvis vi ikke er lei Benkbøymark når vi er ferdig så kan jo dette være noe for oss.
Kan jo hende at vi synes 3 økter i uka er helt passe når vi er ferdig med dette opplegget.

PS! Mener Sturla trente på Grunerløkka treningsstudio når jeg startet vektkarrieren min for altfor mange år siden.  Sterk mann!
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: CBB'r vurderer styrkeprogram..
« #1729 : 20. februar 2010, 10:59 »
Programmet til Ivrig ser bra ut det også og kommer til å fungere. Uansett så mener jeg styrkemålene er satt alt for lavt! Det er mye mer å hente styrkemessig. 10 kg i benken på 16 uker... Jeg ville tippet 20 kg, minst!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: CBB'r vurderer styrkeprogram..
« #1730 : 20. februar 2010, 11:23 »
Programmet til Ivrig ser bra ut det også og kommer til å fungere. Uansett så mener jeg styrkemålene er satt alt for lavt! Det er mye mer å hente styrkemessig. 10 kg i benken på 16 uker... Jeg ville tippet 20 kg, minst!


Programmet er et mengdetreningsprogram, kroppsbyggere trener mengde på en muskelgruppe om gangen. I dette programmet blir den totale mengden på bein, overkropp og rygg mye større enn hva de er vant med. Hver enkelt f.eks beinøkt vil være mye mindre utmattende, men det er jo etterhvert bra med forskning som viser at hyppigere (fremfor hardere) stimuli gir bedre muskelvekst og styrke.

Det fine med programmet er at de selv kan sette inn nøyaktig det målet de selv ønsker, men jeg har uansett sett flere av juniorene øke bra over målsettningen sin når de har hatt et moderat mål. 
I uke 9 kan målene justeres opp, dersom de løfter langt tyngre enn oppført. Etter programmet tror jeg 5x5 kan være en motpol som vil fungere bra for å toppe styrken.
Personlig ville jeg helst da anbefalt frekvensprosjektet. Dette har suksess garanti på 6dagers



Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: CBB'r vurderer styrkeprogram..
« #1731 : 20. februar 2010, 11:42 »

Programmet er et mengdetreningsprogram, kroppsbyggere trener mengde på en muskelgruppe om gangen. I dette programmet blir den totale mengden på bein, overkropp og rygg mye større enn hva de er vant med. Hver enkelt f.eks beinøkt vil være mye mindre utmattende, men det er jo etterhvert bra med forskning som viser at hyppigere (fremfor hardere) stimuli gir bedre muskelvekst og styrke.

Det fine med programmet er at de selv kan sette inn nøyaktig det målet de selv ønsker, men jeg har uansett sett flere av juniorene øke bra over målsettningen sin når de har hatt et moderat mål. 
I uke 9 kan målene justeres opp, dersom de løfter langt tyngre enn oppført. Etter programmet tror jeg 5x5 kan være en motpol som vil fungere bra for å toppe styrken.
Personlig ville jeg helst da anbefalt frekvensprosjektet. Dette har suksess garanti på 6dagers
Frekvenstreningsprogrammet med tung belastning hadde funka bra! Poenget er det at Frank har et veldig bra treningsgrunnlag, selv om han sikkert har kjørt split-trening før. Jeg er ingen fasit, men er 100% sikker på at han kan hente ut veldig mye styrke på kort tid. Det er du som har satt opp programmet, men å ta sikte på 180 i benk og 10kg mer i bøy og mark enn det står nå i programmet mener jeg er innenfor det som er realistisk. But hey, you're the boss, you call the shots Wink
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: CBB'r vurderer styrkeprogram..
« #1732 : 20. februar 2010, 11:53 »

Jeg for min del har alltid trent sånn at jeg kjører rolig i begge faser av løftet. Dette for å holde kontakten med muskulaturen hele tiden og få mest mulig belastning/kontakt.
Dette er vel egentlig noe styrkeløftere kanskje prøver å unngå i faser av treningsperioden? Ihvertfall når det dreier seg om tunge løft vil jeg tro, siden det å holde igjen i den negative fasen jo drar litt krefter.

Gleder meg max til å start på dette programmet  Smiley

Vi forsøker å aktivisere så mye muskelmasse som mulig, samme hvilke vekt vi løfter på Smiley
Jeg har ved veldig mange anledninger trent med 80-100 kg i knebøy og endt med å løfte 180 kg som maks uansett. I markløft har jeg gjort det samme, noen serier i uka med eksplosiv utførelse på 150-170 kg kg og ender da på 220-230 kg som maks.
I den negative fasen gjør det ikke så mye å holde igjen litt, men spesielt i knebøy prøver vi å akkselere mot slutten av løftet. Innleder rolig, til knærne er i korrekt posisjon og deretter er det bare å sette fart
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: CBB'r vurderer styrkeprogram..
« #1733 : 20. februar 2010, 11:57 »
Frekvenstreningsprogrammet med tung belastning hadde funka bra! Poenget er det at Frank har et veldig bra treningsgrunnlag, selv om han sikkert har kjørt split-trening før. Jeg er ingen fasit, men er 100% sikker på at han kan hente ut veldig mye styrke på kort tid. Det er du som har satt opp programmet, men å ta sikte på 180 i benk og 10kg mer i bøy og mark enn det står nå i programmet mener jeg er innenfor det som er realistisk. But hey, you're the boss, you call the shots Wink

I programmet er det mulighet til å sette inn sin egen målsettning.
Det spiller ingen rolle for meg om de justerer opp målet, så lenge de unngår noe failure er alt bare bra Wink
At Frank har trent såpass mye er jo et ankepunkt for at han ikke skal øke 20 kg på 16 uker Wink
Kroppsbyggere er jo stort sett alle sammen veldig sterke i benkpress. Dette gjelder selvsagt mange andre øvelser også, men i spesielt benkpress tror jeg ikke "byggetrening" er noen dum vei til kilo Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: CBB'r vurderer styrkeprogram..
« #1734 : 20. februar 2010, 12:29 »
Jeg tror det er lurt å sette konservative mål for økningene. Mange oppnår høyere økninger ved å gjøre det. Det dummeste man gjør er å sette veldig optimistisk mål. Da kan man brenne seg ut ganske raskt, ikke få økninger i det hele tatt, og kanskje skader i tillegg. 
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: CBB'r vurderer styrkeprogram..
« #1735 : 20. februar 2010, 13:09 »
Målene til IP er ihvertfall realistiske ( helt til noen knuser utførelsen på oppnådde maksløft og vi må reduser med 20%, hehe )

Og jeg har både kranglete skulder og menisk, så JanB er også inne på noe.

Uansett takker vi for all hjelp.
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: CBB'r vurderer styrkeprogram..
« #1736 : 20. februar 2010, 16:47 »
Jeg kjenner ikke Frank annet enn fra loggen hans og vet så å si ingenting om treningen hans. Det er kjempespennende at han prøver seg på litt styrkeløft Smiley
Jeg har ofte tenkt på at det må være mange byggere der ute med stort potensiale til å bli sterke, mye på grunn av muskelvolumet de har opparbeidet samt all mengdetreningen de har bedrevet over årenes løp. Men mange byggere trener seg opp på lette vekter og derfor går de glipp av styrkeøkningen de kunne hatt av å kjøre med tunge vekter.
Hvis kroppen ikke er i stand til et såpass tungt program som Stura sitt så får man ta det piano... Uansett er det Frank som avgjør hvordan han skal trene, men jeg er overbevist om at byggere med mye mengde i kroppen har mye å hente på et "tungt" program.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: CBB'r vurderer styrkeprogram..
« #1737 : 25. februar 2010, 10:18 »
Da er jeg godt igang med nytt program, og har startet på tilvenningsuke, hvor det blir opptrapping etterhvert  Smiley
Målet er å kjøre dette programmet over 16 uker, så får vi se om det blir noe forandringer på kropp og styrke!
Rolig tilvenning nå for sikkerhets skyld, og merker at det å kjøre benk, bøy og mark flere ganger i uka er annerledes, men det føles absolutt riktig  Cheesy


Tirsdag                                       
Rygghev:      SxR   2x8   *et ben låst                            
Militærpress:      KG   55,0   60,0   65,0   65,0   65,0               
         Reps   6   6   4   4   4      Supersett         
Sittende skulderpress         KG         40,0   40,0   40,0   *en arm om gangen, reps pr. arm            
m/hantler (ben strak):         Reps      6   6   6   vekt fordelt på 2 hantler            

Markløft         KG   110,0   120,0   130,0   130,0                  
på kloss:         Reps   6   6   5   5                  
Stiffleg         KG   92,5   92,5   92,5                     
på kloss:         Reps   6   6   6                     
Stående roing      KG   60,0   80,0   80,0                     
(JS rows)         Reps   8   8   8                     
Chins:      SxR   3x6                              
Bicepscurl m/stang:      SxR   3x10                              
Hantelcurl skråbenk:      SxR   2x12                              
Facepulls:      SxR   3x12                              


Onsdag                                       
Knebøy nakke:      KG   107,5   117,5   125,0   125,0               
         Reps   6   6   5   5                  
Benkpress m/ben opp         KG   85,0   92,5   100,0   107,5                  
medium bredt grep:         Reps   7   6   5   5                  
Mage:      SxR   6x10-15                           
Mage: Sidebro:      SxR   2xmax                              
Legger:      SxR   xxx   *sittende/stående. 2 supersett


Det var deilig å komme igang med litt seriøs trening igjen, etter noen uker med fri. Treninga fra VM og frem til nå, har vel også vært litt så som så, men vekta er konstant og formen er grei  Smiley                           
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: CBB'r vurderer styrkeprogram..
« #1738 : 26. februar 2010, 09:01 »

Ny dag nye muligheter  Cheesy Og gleder meg til kveldens trening!
Går rundt å er litt småmør i kroppen hele tia nå, og trives med det nye programmet, selv om vi bare er inne i 1. uka.
Gårsdagens:

Torsdag                                 
Rygghev:      SxR   1x8                        
Step ups         KG   50,0   50,0   57,5   57,5   *m/hantler:

         Reps   8   8   6   6            
Markløft på kloss         KG   102,5   110,0   120,0   127,5
m/bredt grep (og reimer):      Reps   6   6   5   5            
Stiffleg         KG   100,0   100,0   100,0               
på kloss:         Reps   6   6   6               
Nedtrekk foran:      SxR   4x8   *bredt grep      
                                                   kg   60   70   80   70   


" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: CBB'r vurderer styrkeprogram..
« #1739 : 26. februar 2010, 10:21 »
Kult. Skal på gymmet i dag jeg. Første økt på 3 mnd...
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!