avstemning
Spørsmål: Klarer jeg 620 kg sammenlagt raw J-NM 2007?  (Avstemning er avsluttet: 30. desember 2006, 13:16)
Du har prolaps, Idiot!!! Begynn med fotball - 14 (20.9%)
Med mine røykebein, går ikke 210 kg i bøy selv med WPO utstyr og regler. - 6 (9%)
Mulig i klasse 125kg+ - 3 (4.5%)
Jeg klarer ikke kvalifiseringen - 3 (4.5%)
LETT! Det er LETT! - 41 (61.2%)
Stemmer totalt: 63

Skrevet av Emne: Ivrig pingle: Benk film s. 627  (Lest 1016877 ganger)

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Halla balla Smiley har du noen tips til meg? Har hatt småvondt øverst i ryggen til venstre. Kjenner det gjør litt vondt når jeg gjør en ro bevegelse. merke det ikke hele tiden, bare når jeg har sittet litt anstrengt på pc'en eller kjørt bil. Prøvde litt facepulls her om dagen etter det virket det mye bedre. har ikke prøvd det siden Tongue mulig det er knebøy\markløft relatert?

Slutt å nerde starcraft. Cool

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Halla balla Smiley har du noen tips til meg? Har hatt småvondt øverst i ryggen til venstre. Kjenner det gjør litt vondt når jeg gjør en ro bevegelse. merke det ikke hele tiden, bare når jeg har sittet litt anstrengt på pc'en eller kjørt bil. Prøvde litt facepulls her om dagen etter det virket det mye bedre. har ikke prøvd det siden Tongue mulig det er knebøy\markløft relatert?

Det kan høres ut som ei muskelknute.
I første omgang går du til innkjøp av en tennisball.
Denne skal du ligge på, bruk et hardt underlag (gluvet) og finn de vonde punktene.
Hold trykk på vonde punkter så lenge du bare orker.
Når det løsner litt beveg deg forsiktig, slik at ballen ruller litt over de såre punktene.
Dette er nok reltatert til mye drag øvelser på rygg, helt vanlig å få noen muskulære plager i øvre del, det finnes veldig mange forskjellige muskler og de har mange forskjellige oppgaver. Så det er ikke rart det til tider blir litt trange arbeidsforhold for muskulaturen bak her.

Kjør på meg facepulls, dette kan du varme med opp med før hver benkøkt. I tillegg kan du kjøre rotator cuff øvelser, dvs sideliggende uthev:

http://www.youtube.com/watch?v=jRry9lKQRGo
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sjansen er større for å få en ny smell om du ikke trener mark/ryggen godt nok. Men det er særdeles viktig at du bruker veldig god teknikk. Dette vil innebære helt rett rygg (naturlig kurve på virvelsøylen).
Markløft med vekter på kun den ene siden, eller markløft hvor stangen ligger ved siden av kroppen kan være gode alternativer.

Jeg har følt meg veldig bra med ryggen veldig lenge, sjelden noen plager foruten at den veldig fort blir helt stinn. Kjennes ut som en ekstrem mega pump.
De fagkyndige jeg har kontaktet snakker bare varmt om trening, spesielt knebøy og markløft. Det er kanskje frekvens og intensitet man skal være litt forsiktig med. Dersom du f.eks finner et bra markløft program kan det være veldig smart for din del å bruke dobbelt så lang tid på gjennomføringen. Du kan nok uansett ikke regne med samme fregang som før plagene, så det er da mye bedre å trene programmet en uke, så ta en helt lett uke den neste. Eventuelt to uker med program, ei uke lett.
Slike tiltak vil hjelpe deg igang igjen.

Ellers anbefaler jeg deg å trene mye statisk styrke på korsettet, rygghev kan gjøres med statisk holding på toppen når kroppen er strak og planke varianter er bra alternativ.

For ben anbefaler jeg å bruke en del isoleringsøvelser, for å avlaste rygg. Slik som Bulgarske knebøy, Step ups, utfall, beinpress o.l.
Sørg for at du styrken ryggen, da snakker jeg først og fremst om øvre del. Det finnes mange eksempler på markløftere som har ekstreme vingespenn og svære traps. Dette brukes betydelig i mark og dersom du blir sterk i horisontale dragøvelser og trapezius har du mindre sjans for å bruke mye erector muskulatur i markløft.

Sørg for at du bruker overdrevent mye tid på beveglighet, i forhold til dine treningskompiser. Er det en ting du må sørge for så er det å være bevegelig.
Implementer øvelser for gluteus i din oppvarming, slik som glute bridge, hip thrust mm.
Sterk og velfungerende Gluteus (både maximus og medius) er ekstremt viktig for din del.

En annen markløft øvelse du kan benytte er varianten hvor du holder igjen 4-5 sekunder på vei ned. Dersom du bruker den negative fasen i markløft kan du rett og slett ikke unngå å bruke masse rygg, dette er en bra ting for deg! Tro på meg! Smiley
Selv med noen få kilo på stangen blir dette er helt rå øvelse på ryggen, dessuten er det lettere å ha god teknikk i den negative fasen! Smiley

Anbefaler deg å se på følgende DVD`er: Assess and correct (avdekker muskulæresvakheter og gir deg gode råd til hvordan du selv kan fikse disse) og magnificant Mobility (inneholder mange effektive øvelser for hele kroppen som vil gjøre deg smidigere og får muskulaturen til å virke igjen. Samt avspenning for virvelsøylen).

Bruk forumet aktivt, film deg selv i både knebøy og markløft. Da får du konkrete råd om hva du kanskje kan forbredre (om det er behov). Vær litt varsom med intensiteten/frekvens i knebøy og markløft i en startfase, så kan du bli litt tøffere etterhvert. Gjør øvelser vanskelig for kjernemuskulaturen, dette "leddet" skal ikke være ditt svakeste. Dette kan gjøres med å bruke ustabilt underlag, lette vekter og skjevlastet stang etc.

Lykke til! =)
Styrketrening og trening for rygg spesielt er ikke noe du skal frykte, men skynt deg i ditt eget tempo. Og sett deg realistiske mål.
Husk at du fremdeles kan bli like så sterk som du håpet å bli, du må bare trene smartere.


Tusen takk for fantastiske tips Ivrig Pingle, "Prolapsers united, victory!!!!"

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Tusen takk for fantastiske tips Ivrig Pingle, "Prolapsers united, victory!!!!"

Lykke til med opptreningen!
Stay motivated =)
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Dagens:
ca. 25 minutter

Ikke godt når jeg var ute, men mye bedre etterpå Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI


Kan det virkelig stemme Cheesy
Dette MÅ bare holde helt inn!
Forbanna Chelski horer!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Den beste shrug varianten, tar for seg hele trapeziusen. Dietmar stylin`

http://www.youtube.com/watch?v=xo7SBmQl1ro
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Dagens:

20 min gange, ikke så rask

12 minutter solarium for markeringer

Underarmer og ryggliggende bro:
ca. 6-7 sett underarmer, 3 sett bro
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Har hørt at 13 minutter sol gir best markeringer.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Har hørt at 13 minutter sol gir best markeringer.

ÅÅå?! Da skal jeg ut å pante flasker i hele mai!
Lommeboka sier at det beste for meg er å begrense det til et minimum og heller vente på august sola Tongue
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

det som funker aller best for å få markeriger og six-pack er en stor hettegenser som du har på konstant. Smiley

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
det som funker aller best for å få markeriger og six-pack er en stor hettegenser som du har på konstant. Smiley

Hva med turtles kostyme?
Slik som dette:



Er jeg heldig får jeg med barten (er det en bart der?) på kjøpet! Cheesy
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Wonderboy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 359

Den beste shrug varianten, tar for seg hele trapeziusen. Dietmar stylin`

http://www.youtube.com/watch?v=xo7SBmQl1ro

schenialt!

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Hva med turtles kostyme?
Slik som dette:



Er jeg heldig får jeg med barten (er det en bart der?) på kjøpet! Cheesy

Ikke lat som dette ikke er deg. du har sikkert tatt bildet før du,bergan og jørgen hansen skulle ut på byen for å drekka....  Grin

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
schenialt!

Sinnsykt koselig øvelse Wink


Ikke lat som dette ikke er deg. du har sikkert tatt bildet før du,bergan og jørgen hansen skulle ut på byen for å drekka....  Grin

De lurte meg, ikke drakk de og de kvittet seg heller ikke med bildene og filmene  Lips Sealed
Satt igjen som svarteper.... og så blir jeg altså gjennkjent umiddelbart. *krise*  Shocked
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!