avstemning
Spørsmål: Klarer jeg 620 kg sammenlagt raw J-NM 2007?  (Avstemning er avsluttet: 30. desember 2006, 13:16)
Du har prolaps, Idiot!!! Begynn med fotball - 14 (20.9%)
Med mine røykebein, går ikke 210 kg i bøy selv med WPO utstyr og regler. - 6 (9%)
Mulig i klasse 125kg+ - 3 (4.5%)
Jeg klarer ikke kvalifiseringen - 3 (4.5%)
LETT! Det er LETT! - 41 (61.2%)
Stemmer totalt: 63

Skrevet av Emne: Ivrig pingle: Benk film s. 627  (Lest 1017070 ganger)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Trur det fins fleire svar her egentlig. kommer litt an på symptom og kor i rehabiliteringsfasen ein er i.

Eg anbefaler aldri statisk trening i ein akutt eller subakutt fase. Det viktigaste her er å bevege seg og jobbe framfor alt med psoas og anna muskulatur.
Når ein er utafor smerteperioden, så kan ein jobbe dynamisk og statisk. Markløft er jo ein statisk øvelse for mykje ryggmuskulatur, sjøl om ein del av den jobber dynamisk. Så det optimale er jo at ryggen er mest mulig oppreist og at kraften går rett igjennom ryggen og at det er beina som jobber. Men det her har jo og med anre faktorer å gjere, slik som bevegelighet, antagonist hemming etc.

Så eg ville ha jobba dynamisk med lette ryggøvelser som rygghev og lett strake mark og kanskje good morgning, samt stive av i høgt mulig grad ved tung mark/bøy.

Eg har trent så mykje varianter av mark, og spesielt på kloss, og strake mark på kloss, at det er ikkje sunt i lengden, iallefall for min del. Og grunnen var at eg fikk sinnsjukt med trp i setet og meget spent erector spinae muskulatur nederst i korsryggen.
Når alt kommer til alt, så er det sterk kjernemuskulatur som er essensielt slik eg ser det.

Bruker rygghev som en statisk variant også, kjører med helt strak rygg og holder gjerne litt på toppen. Så selv om øvelsene utføres dynamisk, jobber ryggen veldig statisk. Så jeg har en viere definisjon på det statiske arbeidet Tongue
Diskuterte det litt i dag på skolen, men det er jo som du sier helt avhengig av tilfelle. Gange er vel en sikker vinner, og dette blir i alle fall dynamisk. Og langvarig statisk arbeid kan vel være negativt i en akutt fase.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Det beste er å prøve seg fram, å sjå kva som funker best for deg og ryggen din Smiley
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Det beste er å prøve seg fram, å sjå kva som funker best for deg og ryggen din Smiley

Jupp, agreed Smiley
Økt stabilitet må i alle fall være det aller beste etter en ryggskade.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Dagens:

Gange ca. 30 min.
Satser på morgentur i morgen.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget QJON

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 048

  • kraftkar
Ryggen kommer seg ser jeg Wink. Det er flott Lars!
Mark prog. fra deg virker lovende, blir spennende å se om noen uker Wink
Bedre sent enn aldri  215-140-220 m. utstyr

Utlogget tynt

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 113
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 113

  • Markløft.
Laaaaaaaarrssss? Kan jeg være så heldig og få ett eksemplar av dine markløftprogram som jeg hører så mye bra om? Etter nasjonalt that is??

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Ryggen kommer seg ser jeg Wink. Det er flott Lars!
Mark prog. fra deg virker lovende, blir spennende å se om noen uker Wink

Ja klarer nå i alle fall å gå normalt Wink
Så det er bra. Og jeg klarer noe terapimaster og beinpress/lårcurl. Så dette kan bli en grei treningsperiode =)
Håper det bli noe futt av programmet da, jeg rakk kun 3 uker og perset med 15 kg i sumo etter det (noe tilfeldig Wink )


Laaaaaaaarrssss? Kan jeg være så heldig og få ett eksemplar av dine markløftprogram som jeg hører så mye bra om? Etter nasjonalt that is??

Det er et veldig basic program, men det kan du selvsagt få. I programmet er det rom for en ektra dag med litt lett markløft. En eller annen stiffleg eller breimark variant
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Dagens:

Benkpress medium bredt grep m/ben opp:
92,5 kg 1x6
100 kg 1x6
110 kg 1x5
115 kg 1x5
122,5 kg 1x4
130 kg 1x4*måtte psyche meg opp før dette settet  Tongue

Smalbenk bena opp og m/strikk festet rundt stanga (+ca. 35-40 kg på toppen):
70 kg 1x7
80 kg 1x5
82,5 kg 1x5
90 kg 1x4
95 kg 1x4
102,5 kg 3x3*satan, dette var tungt nok  Tongue

Dips m/vekt:
95 kv+20 kg 1x8
95 kv+35 kg 3x6
*meget god utførelse, og underarmer og triceps ser meget grove ut om dagen

Bicepscurl:
15 kgs hantler: 2x ??

Facepulls:
2 sett

Kommentar:
Dette var det jeg rakk på 45 min, tar litt horisontale ro øvelser i morgen.
Ikke den beste benkformen. Merker at de første 2-3 sett er svært tunge Tongue 
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Oh shit, nærmer meg en slag magerute form rundt vomma  Shocked
Tar selvsagt i litt, men sprenger på meg litt solarium og ekstra vekt i dips så blir det sommerform i år  Cool
Vekta er svært nær 90 kg om dagen. Kan tenke meg at 85 kg er et fint mål for markeringer, så får vi se hvor lenge ryggen streiker. Kan jo hende jeg får mye tid til å gå tur fremover  Tongue
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget QJON

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 048

  • kraftkar
Oh shit, nærmer meg en slag magerute form rundt vomma  Shocked
Tar selvsagt i litt, men sprenger på meg litt solarium og ekstra vekt i dips så blir det sommerform i år  Cool
Vekta er svært nær 90 kg om dagen. Kan tenke meg at 85 kg er et fint mål for markeringer, så får vi se hvor lenge ryggen streiker. Kan jo hende jeg får mye tid til å gå tur fremover  Tongue

Ikke bli for tynn nå, mageruter er for tynninger. Det er VELDIG oppskrytt.
Hva skal du bruke de til? Dance
Bedre sent enn aldri  215-140-220 m. utstyr

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Ikke bli for tynn nå, mageruter er for tynninger. Det er VELDIG oppskrytt.
Hva skal du bruke de til? Dance

Bruke mer tid foran speilet selvsagt =)
Ingen vits å ha store skuldre, triceps og biceps når midja overkygger de vettu.
Er forøvrig ingen grunn for meg å ikke trimme for helsa heller, det å pusle med småvekter har ingen helsebringende effekt. Så det er på høy tid at jeg viser frem min CB fysikk for fullt Wink
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Lårene holder seg på sitt sedvanlige minimum, uten bøy og mark. Kraftig hjulpet av oven-til-ned bilder Wink
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Di ser jo muskuløse ut Smiley

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Di ser jo muskuløse ut Smiley

Jukse bilde =)
Men strammer inn litt på kosten og da slipper det forholdsvis bra på lårene veldig tidlig. Lite veske, men også lite muskulatur Tongue

Så marken din forøvrig, ser ut til å være hinder fra drakta enda. men den drakten der kan du i alle fall prøve ut ytterligere Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Ja knota masse med drakta, men 320 løftet gikk ganske greit selv om jeg satt lenge før jeg fikk løfta. Jeg skal få til drakta før NM Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!