Skrevet av Emne: Oppblåst mage.  (Lest 3221 ganger)

Utlogget lasse-

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Oppblåst mage.
« : 14. juni 2008, 18:47 »
Jeg er meget tynn og har meget lite fett på magen, men den er stor som en badeball!!!
blir litt skremt her..

Har sunt kosthold med kjøtt, fisk, brød, havre osv... er vel kanskje de to siste som har skylda? brød kan jeg muligens kutte ut, men havre klarer jeg meg ikke uten.

Dette ser ikke bra ut Tongue

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Oppblåst mage.
« #1 : 14. juni 2008, 21:15 »
hehe, har 2 kompisser(som er brødre) med samme problemet, men vi fant ut av att det ligger i genene, begge de 2 har sixpack, men når dem slapper av i magen, er den som ei gravid dame som er 6 mnd på vei!

Mulig det ligger i genene dine også? har du en bror eller en far med samme magan?
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Celdiir

  • Gjest
Sv: Oppblåst mage.
« #2 : 14. juni 2008, 21:23 »
men når dem slapper av i magen, er den som ei gravid dame som er 6 mnd på vei!


Det er så enkelt som å ikke stå henslengt, men heller være kroppsbevist og jobbe med å ha ei god holdning. Etterhvert blir det en vanesak. Korrekt styrketrening hjelper også. Har ikke utført en eneste moteøvelse på ball nesten, men plenty av beltefri trening på de fleste baseøvelsene. Skader sikkert ikke å jobbe med øvelser som planken og sånt også da.

Sett at det ikke er noe i kostholdet man reagerer på. Smiley

Utlogget lasse-

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Sv: Oppblåst mage.
« #3 : 17. juni 2008, 15:36 »
hehe, har 2 kompisser(som er brødre) med samme problemet, men vi fant ut av att det ligger i genene, begge de 2 har sixpack, men når dem slapper av i magen, er den som ei gravid dame som er 6 mnd på vei!

Mulig det ligger i genene dine også? har du en bror eller en far med samme magan?

haha genialt.. nå ble jeg litt letta.. får bare trekke inn magen når jeg må!

kan si at faren min har.. ja.. ikke akkurat liten mage, men ikke noe sixpack heller da.
så kan hende jeg har arvet det derfra.

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
Sv: Oppblåst mage.
« #4 : 17. juni 2008, 16:05 »
Jeg er meget tynn og har meget lite fett på magen, men den er stor som en badeball!!!
blir litt skremt her..

Har sunt kosthold med kjøtt, fisk, brød, havre osv... er vel kanskje de to siste som har skylda? brød kan jeg muligens kutte ut, men havre klarer jeg meg ikke uten.

Dette ser ikke bra ut Tongue
Så fremst dette ikke plager deg, så er det neppe noe farlig nei.

At magen din ser ut som en "badeball" kommer mest sannsynlig av enten luft og/eller avføring i tarmen (her mener jeg gammel avføring som ligger i tarmen). Det kan være andre ting som irritabel tarm syndrom, candida-overvekst e.l. - men siden du ikke beskriver noen videre plager, er det mindre sannsynlig.

Det er mange som reagerer dårlig på gjær og hvete. Jeg foreslår å kutte ut brødmat ei stund. (Rødt kjøtt er også tungfordøyelig). Kjøp deg loppefrø (på helsekost), drikk 2 ss hver dag, så vil jeg tro du skal bli bedre Smiley

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Oppblåst mage.
« #5 : 17. juni 2008, 17:18 »
har akkurat samme dealen. da jeg var ferdig med deffen hadde veldig lav fettprosent, men fortsatt stikker magen ut ganske mye. nå som jeg spiser mye igjen er det badeball-faktor.
regner med det er gener, siden jeg ser noen som har det og noen som er helt flate uansett.

Utlogget lasse-

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Sv: Oppblåst mage.
« #6 : 18. juni 2008, 14:53 »
Så fremst dette ikke plager deg, så er det neppe noe farlig nei.

At magen din ser ut som en "badeball" kommer mest sannsynlig av enten luft og/eller avføring i tarmen (her mener jeg gammel avføring som ligger i tarmen). Det kan være andre ting som irritabel tarm syndrom, candida-overvekst e.l. - men siden du ikke beskriver noen videre plager, er det mindre sannsynlig.

Det er mange som reagerer dårlig på gjær og hvete. Jeg foreslår å kutte ut brødmat ei stund. (Rødt kjøtt er også tungfordøyelig). Kjøp deg loppefrø (på helsekost), drikk 2 ss hver dag, så vil jeg tro du skal bli bedre Smiley


prøver disse loppefrøene nå Smiley hehe

Utlogget lasse-

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Sv: Oppblåst mage.
« #7 : 30. juni 2008, 09:31 »
syntes ikke det fungerte..
sett på helsekost at de har en del ting mot oppblåsthet, tror dere de vil funke?

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Oppblåst mage.
« #8 : 30. juni 2008, 15:37 »
Nope.. det funker nok ikkje.
nesten alle har ''oppblåst'' mage når de slapper helt av.
Gjør som Celdiir sier, jobb med kroppsholdningen din!
Westside disciple

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!