avstemning
Spørsmål: Hvordan skal Plumb0 håndtere platået?
Det er ikke noe platå, fortsett som før - 2 (25%)
Hopp over en spisedag - 0 (0%)
Kjør 2-3 dager med masse karbs neste helg - 2 (25%)
Kutt enda mer på kcal - 4 (50%)
Øk kcal, samme karb men med mer fett. - 0 (0%)
Stemmer totalt: 8

Skrevet av Emne: Casa de Plumbo: Skulder & lyskerehab.  (Lest 68728 ganger)

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Helgens trim ble i Hemsedal, to dager i bakken. Siden det var for det meste meg med brett på turen, så ble det mye bakkekjøring på lørdagen. Sol og fine forhold. Et forsøk på offpist også, det var gøy på snaufjellet, men så havnet vi inni i relativt tett skog mellom løypene, så det ble mest å unngå å smelle inn i et trær.

Før søndagen flyttet jeg bindingene et hakk mot tåkant, jeg synes hælen hang litt ut over kanten, så nå er det mer symmetrisk. På søndag ble det noen turer helt opp på toppen med noen telemarkskjørere, men det hadde blitt overskyet og veldig flatt lys, så det var vanskelig å se hvordan snøen var. Så jeg tok resten av dagen alene i runden av snowboardparken.

Spiste helt vanlig i helgen. Prøvde å få i meg en del karbo, men det ble lite protein. Så en litt lang spisedag uten å ha spist så alt for mye. Men tilbake til vanlig deffeopplegget fra i dag igjen, får håpe at jeg har fått fylt opp glykogenlagrene.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plumbo: brett, bygging, skulderrehab og deffing
« #451 : 08. mars 2010, 18:19 »
Forøvrig, fikk undersøkt skulderen hos idrettsfysioterapeut i dag. Desverre ble det ikke tryn-på-skulder i helgen, så den var ikke så aller værst, så det ble litt feilsøking.

Men hun sjekket bevegelighet, styrke, senefester etc. etc., og fant diverse vonde områder. Og kom til konklusjonen at det antageligvis var trangt i rommet under kragebenet hvor senene går ut til armen, og at musklene på bakside av skulder var litt for svake og overstresset. Så ved tryn etc. blir dette hulrommet trykket sammen og jeg får en hevelse der.

Så presset hun på diverse triggerpunkter på baksiden av skulderen og spurte om mitt forhold til nåler. Jeg sa at jeg hadde et avslappet forhold til nåler, så jeg fikk akupunktur på triggerpunktene. Utrolig rar følelse, jeg merket egentlig ikke stikket bak på skulderen men kjente smerte på forsiden av skulderleddet når hun stakk, samt at jeg fikk noen rykninger i musklene på noen av punktene. Morsomt!

Så nå er planen at neste gang skal hun gå igjennom treningsopplegget mitt og vi skal få inn noen øvelser for å styrke de svake musklene og stabilisere skulderen, samt mer behandling. Jeg har en stygg mistanke om at jeg blir noen øvelser i de mystiske slyngene. Er forøvrig utrolig imponert over feilsøkingen og hvor kjapt disse nålene fikk røsket opp i spenninger i muskulaturen.

Forøvrig, så trøtt etter helgens tur at jeg sovnet og snorket i to timer på jobb i dag (farlig å ha stressless stående i et hjørne på kontoret). Tror jeg skipper trening i kveld og får meg litt søvn isteden.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Plumbo: brett, bygging, skulderrehab og deffing
« #452 : 08. mars 2010, 23:29 »
Forøvrig, fikk undersøkt skulderen hos idrettsfysioterapeut i dag. Desverre ble det ikke tryn-på-skulder i helgen, så den var ikke så aller værst, så det ble litt feilsøking.

Men hun sjekket bevegelighet, styrke, senefester etc. etc., og fant diverse vonde områder. Og kom til konklusjonen at det antageligvis var trangt i rommet under kragebenet hvor senene går ut til armen, og at musklene på bakside av skulder var litt for svake og overstresset. Så ved tryn etc. blir dette hulrommet trykket sammen og jeg får en hevelse der.

Så presset hun på diverse triggerpunkter på baksiden av skulderen og spurte om mitt forhold til nåler. Jeg sa at jeg hadde et avslappet forhold til nåler, så jeg fikk akupunktur på triggerpunktene. Utrolig rar følelse, jeg merket egentlig ikke stikket bak på skulderen men kjente smerte på forsiden av skulderleddet når hun stakk, samt at jeg fikk noen rykninger i musklene på noen av punktene. Morsomt!

Så nå er planen at neste gang skal hun gå igjennom treningsopplegget mitt og vi skal få inn noen øvelser for å styrke de svake musklene og stabilisere skulderen, samt mer behandling. Jeg har en stygg mistanke om at jeg blir noen øvelser i de mystiske slyngene. Er forøvrig utrolig imponert over feilsøkingen og hvor kjapt disse nålene fikk røsket opp i spenninger i muskulaturen.

Forøvrig, så trøtt etter helgens tur at jeg sovnet og snorket i to timer på jobb i dag (farlig å ha stressless stående i et hjørne på kontoret). Tror jeg skipper trening i kveld og får meg litt søvn isteden.
BOLER! Avslørt Grin

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plumbo: brett, bygging, skulderrehab og deffing
« #453 : 09. mars 2010, 08:40 »
BOLER! Avslørt Grin
Hehehe, hadde jeg bola og hatt min progresjon, så hadde jeg klagd på varene. Grin

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plumbo: brett, bygging, skulderrehab og deffing
« #454 : 09. mars 2010, 23:03 »
Dagens trim, 2-3 timer i bakken. Pløyd noen bokser. Prøvd meg mer på quarterpipen, men kommer ikke helt rundt på toppen. Generelt suger jeg på rotasjoner, tipper jeg har dårlig romkoordinasjon, så det blir noe å trene på. Og sååår på skinka, blitt noen fall på den i helgen og i dag.

Utlogget Erik92

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 126

  • u mad?
Sv: Plumbo: brett, bygging, skulderrehab og deffing
« #455 : 09. mars 2010, 23:12 »
var du i hemsedal i helgen 6-7 mars? for det var jeg og, første gangen jeg var der.
17 år - 176 cm - 77 kg
Markløft: 160x1
Knebøy: 120x4 ~ 130x1
Benkpress: 105x1
Dips: 4x40kg i belte.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plumbo: brett, bygging, skulderrehab og deffing
« #456 : 09. mars 2010, 23:21 »
Sist helg? Jupp, ække så dumt der. Smiley

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plumbo: brett, bygging, skulderrehab og deffing
« #457 : 10. mars 2010, 12:23 »
Forøvrig, ny runde med fysioterapi i dag.

Gjennomgikk noen øvelser og satte opp et program for å krydre baseøvelsene mine med øvelser for å styrke bakside av skuldre. Så det blir litt leking i slyngene. Smiley

Jeg fikk også bekreftet at armhevninger er å foretrekke fremfor benkpress, så jeg tipper jeg hiver ut benken (som jeg ikke greier å presse meg i uten å få vondt) med armhevninger. Starter med vanlige og hiver på strikk etterhvert.

Og det ble litt behandling også. Er igjen utrolig imponert hvor effektivt behandling av triggerpunkter bak på skulderen treffer rett i det området foran på skulderleddet hvor jeg får vondt.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plumbo: brett, bygging, skulderrehab og deffing
« #458 : 11. mars 2010, 17:54 »
Gårsdagens trim:

- knebøy
  20x10, 10, 30x10, 40x5, 50x5, 60x5, 70x1,
  72.5x8, 8, 3
  (venstre kne ble rart og vondt på tredje rep, så jeg bare kuttet der)

- mil press
  20x10, 10, 25x5,
  30x5, 5, 5, 5

- knestående skulderextension i slynge
  bw x 6, 6, 6

- knestående push-ups i slynge
  bw x 6, 6, 6
  (skal hilse å si armene vinglet fint, så jeg starter med knestående til jeg er stabil)

- skulderprotraksjon i slynge,
  5 sek pr. arm, x 10

- mageliggende sidehev
  3 x 10, 10, 10

- en-arms roing
  15 x 10, 7, 6
  (høyrearmen (!) boikottet denne øvelsen. går sikkert bedre når jeg ikke har fått behandling av h. skulder samme dag)

- bicepskrøll, kontrollerte
  15 x 5, 5, 5

Ble en litt så-som-så-økt. Hele helgen i bakken pluss tirsdag, samt fysioterapi på mandag og onsdag har nok gjort sitt. Har vært helt gåen i ryggen de to siste dagene. Men siden jeg ikke har trent på en uke, så ville jeg en tur i gym'en alikevel, for å ha litt kontinuitet, selv om det ikke ble de store praktløftene.

Forøvrig, noen flotte blåmerker bak på høyre skulder hvor de behandlede triggerpunktene ligger. Smiley

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plumbo: brett, bygging, skulderrehab og deffing
« #459 : 12. mars 2010, 11:50 »
Ramlet over denne da jeg googlet litt, oppsummerer en del:

http://www.ulleval.no/showimage.asp?iEntityId=22401

(man får være overbærende med særskrivingsfeilene)

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plumbo: brett, bygging, skulderrehab og deffing
« #460 : 12. mars 2010, 18:19 »
Oppdaterte statistikken på min lille deff. Begynte på deff 1. feb, og fra midten av januar har trenden vært ca. 0.37kg ned i uken i snitt. Hvis jeg bare regner på siste 3 uker, så blir det 0.55kg i snitt ned per uke. Ser ut til å funke. Smiley

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Gårsdagens trim:

- knestående skulderextensions i slynge
  6x3

- knestående push-ups i slynge (flaut)
  6 x 3

- skulderprotraksjon i slynge
  5 sek pr arm x 10

- maveliggende sidehev
  3 x 10, 10, 10

- én-arms roing
  15 x 10, 8, 7

- knebøy
  20x10, 40x10, 50x10, 60x5, 70x3, 75x1 (oppv.)
  80x3, 2

- vendinger
  20x8, 30x8,
  40x8, 8, 8

- facepulls
  17.5 x 10, 9, 9

- bicepskrøll
  15 x 10, 10, 10

Rimelig dau på slutten av uka. Og det slynge-greien er køddent, armene vingler som en epileptisk spissmus. Og jeg har i løpet av vinteren blitt mye svakere på høyre side enn på venstre, selv om jeg er høyrehendt og har tidligere vært sterkere i høyre. F.eks, 1-arms roing med 15x10 er null pes med venstre, men den høyre sliter. Men det er nok derfor jeg har fått skulderkøddet mitt og fysioterapeuten har satt opp de øvelsene. Slyngeøvelser er litt flaut, tilbake til push-ups på knærne... Eplekjekke undertegnede trodde de øvelsene skulle bli grei skuring, men det er skikkelig tungt, spesielt når man skal passe på å unngå komensasjon for svak muskulatur med å trekke opp skulderen etc.

Har også blitt meget fascinert av scapula. Har lest litt om den og blir mer fascinert hele tiden. For et snodig ledd. Jeg har i allefall dedusert at jeg må trekke skapula mere ned. Om jeg også har skeivhet i forhold til medial eller ekstern rotasjon er jeg fortsatt usikker på.

Fortsatt krampaktig utslitt i muskulaturen rett under skulderbladet på motsatt side av der jeg har fått behandling. Begynner å lure på om å behandle ryggen har blitt som å åpne pandoras eske; løser ett problem og en haug med nye renner ut...

Oppbiffing-av-armer-prosjektet har foreløpig kokt ned til bicepskrøll. Litt usikker på om jeg skal banke litt på triceps også, men den får jo kjørt seg en del generelt sett i diverse press. Ro-øvelsene er veldig fokusert på skulderen, så de er ikke så veldig tunge, så det blir ikke så mye biceps der.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Dagens trim, mengde:

- knest. skulderext i slynge
  bw x 6, 6, 6

- knest. push-ups i slynge
  bw x 6, 6, 6

- fulle push-ups i slynge
  bw x 3, 3, 4
  (sjangler mindre med armene nå)

- skulderprotrasksjon i slynge
  5 sek x 10

- maveliggende sidehev
  3 x 10, 10, 10

- 1-arms roing
  15 x 10, 8, 7, 5
  (som vanlig, høyre svak)

- knebøy
  20x10, 40x10, 50x10, 60x5,
  72.5 x 8, 8, 7, 7

- mil. press
  20x10, 25x5, 30x8, 7, 5, 5

- mark, overhåndsgrep
  60x10, 80x10

- mark, blandet grep
  100x5, 5, 5

- bicepslørl
  17 x 10, 10, 10, 10

- leggpress i benpressmaskin
  100 x 20, 20, 15

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Hørt en del på prosjektene til John Frusciante (gitarist i Chili Peppers i perioden Mother's Milk -- Blood Sugar Sex Magick og fra Californiaction og ut).

Mye godsaker, her er et eksempel:

http://www.youtube.com/watch?v=4v9CfE90Sts

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Dagens trim: 2 timer i bakken.

Bah, jeg har nå gått bortimot en uke med en slangs krampe rett nedenfor venstre skulderblad. Skikkelig ubehagelig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!