Skrevet av Emne: [Styrke + Kondisjon] Birken-entusiast  (Lest 87543 ganger)

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #90 : 16. juli 2009, 09:27 »
Hehe.. Kult!

Interessant kamp jeg sitter og titter på, men jeg fikk vondt langt inn i hjerteroten da jeg så taklingen på Charles Gordon i 2. quarter. Den ankelen blir mildt sagt revet tvers av. Skremmende saker.. Har dere hatt noen skrekkeksempler i Oslo Vikings?

Er ikke noe mer skader i am fotball enn noe annen idrett egentlig. Men man får små smeller hele tiden som kan være litt plagsomt. Jeg liker å trekke frem en setning som en amerikansk trener sa til meg en gang. Alle atleter kan spille amerikansk fotball, men ikke alle kan gjøre det med smerte og en ting er sikkert smerte får du .Men da er det bare å ”jogg it of” Er jo liksom det som er litt kult da at det ikke er en sport for alle. 
Det største problemet i Norge er at folk her ikke alltid skjønner at det er en helårs idrett og at mann på vinteren må løfte tungt og trene allsidig så kroppen tåler den harde påkjenningen gjennom sesongen. Det er en grunn til at det i feks vanlig fotball spilles 20-40 kamper i året og at man i am fotball spiller 13-15 kamper. Men det er da små skader man sliter med her og der, man får seg jo noen trøkker. Og brukket finger/ hånd osv er jo bare å teipe.

Men har sett ett lårbrudd en gang og da hørte jeg det sa knekk over hele banen, litt kjip lyd, og ikke så godt for han som fikk bruddet. Ellers er det jo en ankel og ett kne som ryker her og der men gjennom 12 år i sporten er jeg ikke skremt ennå. Wink
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #91 : 16. juli 2009, 15:16 »
Er ikke noe mer skader i am fotball enn noe annen idrett egentlig. Men man får små smeller hele tiden som kan være litt plagsomt. Jeg liker å trekke frem en setning som en amerikansk trener sa til meg en gang. Alle atleter kan spille amerikansk fotball, men ikke alle kan gjøre det med smerte og en ting er sikkert smerte får du .Men da er det bare å ”jogg it of” Er jo liksom det som er litt kult da at det ikke er en sport for alle. 
Det største problemet i Norge er at folk her ikke alltid skjønner at det er en helårs idrett og at mann på vinteren må løfte tungt og trene allsidig så kroppen tåler den harde påkjenningen gjennom sesongen. Det er en grunn til at det i feks vanlig fotball spilles 20-40 kamper i året og at man i am fotball spiller 13-15 kamper. Men det er da små skader man sliter med her og der, man får seg jo noen trøkker. Og brukket finger/ hånd osv er jo bare å teipe.

Men har sett ett lårbrudd en gang og da hørte jeg det sa knekk over hele banen, litt kjip lyd, og ikke så godt for han som fikk bruddet. Ellers er det jo en ankel og ett kne som ryker her og der men gjennom 12 år i sporten er jeg ikke skremt ennå. Wink

Jeg kjenner noen få som er "faste utøvere", og jeg har flere ganger blitt spurt om å bli med på trening osv. Men jeg er litt redd for å slå meg altfor mye, hehe.

Hvordan er nivået på spillerne da? Er litt kjedelig å hive seg innpå et lag hvor flertallet er ganske gode, og du selv suger balle.

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #92 : 16. juli 2009, 21:24 »
Hehe.. Jeg er langt fra skremt, og selv i NFL skjer det jo ikke så ofte alvorlige skader. Det var tydelig i nevnt kamp, at spillerne var preget av skaden. Minst 30 packersspillere var borte for å vise sin støtte.

Litt blåmerker og småskader er bare sunt!

Dagens økt:

Skuldre og mage
Knebøy - 3x8 - 72.5, 75, 77.5
Militærpress - 3x8 - 57.5, 60, 62.5
Ab Crunch Machine - 3x8 - 86, 86, 86
Fronthev - 3x8 - 16.5, 16.5, 16.5
Incline situps - 3x8 - 25, 27, 30
Shrugs - 3x8  - 35, 35, 37

Tenker jeg må opp på idrettshøyskolen med kompis for å teste 60 meteren så fort som mulig Smiley

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #93 : 17. juli 2009, 10:43 »
Jeg kjenner noen få som er "faste utøvere", og jeg har flere ganger blitt spurt om å bli med på trening osv. Men jeg er litt redd for å slå meg altfor mye, hehe.

Hvordan er nivået på spillerne da? Er litt kjedelig å hive seg innpå et lag hvor flertallet er ganske gode, og du selv suger balle.

Alle har startet med å suge balle hehehe.. og eneste måten å bli god på er å trene.
Så kom igjen og bruk de muskelene du har fått deg! Dette er en rå sport!
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #94 : 17. juli 2009, 10:45 »
Hehe.. Jeg er langt fra skremt, og selv i NFL skjer det jo ikke så ofte alvorlige skader. Det var tydelig i nevnt kamp, at spillerne var preget av skaden. Minst 30 packersspillere var borte for å vise sin støtte.

Litt blåmerker og småskader er bare sunt!

Dagens økt:

Skuldre og mage
Knebøy - 3x8 - 72.5, 75, 77.5
Militærpress - 3x8 - 57.5, 60, 62.5
Ab Crunch Machine - 3x8 - 86, 86, 86
Fronthev - 3x8 - 16.5, 16.5, 16.5
Incline situps - 3x8 - 25, 27, 30
Shrugs - 3x8  - 35, 35, 37

Tenker jeg må opp på idrettshøyskolen med kompis for å teste 60 meteren så fort som mulig Smiley

Det er ikke noe å bli skremt av heller, det er jo bare godt å ha litt vondt! hehe
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #95 : 17. juli 2009, 12:07 »
Alle har startet med å suge balle hehehe.. og eneste måten å bli god på er å trene.
Så kom igjen og bruk de muskelene du har fått deg! Dette er en rå sport!
Hehe. Jaja, jeg har jo blitt spurt et par ganger, så hvorfor ikke :p Etter sommeren må jeg jo få meg jobb (pga russetid), og det blir en del trening, men jeg kan jo høre med gutta hvor ofte det er trening og kamper osv. Det hadde jeg absolutt vært gøy å være med på noe sånt Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #96 : 17. juli 2009, 12:08 »
Dagens økt:

Skuldre og mage
Knebøy - 3x8 - 72.5, 75, 77.5
Militærpress - 3x8 - 57.5, 60, 62.5
Ab Crunch Machine - 3x8 - 86, 86, 86
Fronthev - 3x8 - 16.5, 16.5, 16.5
Incline situps - 3x8 - 25, 27, 30
Shrugs - 3x8  - 35, 35, 37
Bra sterk i skuldrene du, altså Smiley Men hva er incline situps? Rygghev? :p

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #97 : 17. juli 2009, 23:48 »
Bra sterk i skuldrene du, altså Smiley Men hva er incline situps? Rygghev? :p

Joa, takk! Men jeg tar militærpress i smithmaskin, så vet ikke om det er litt juks?

Det er en skråbenk for situps, men jeg legger alltid en ekstra aerobicbenk under for å få ekstra stor vinkel. Manualene for ekstra vekt holder jeg ~5 cm over brystkassen med hendene. (:

Dagens økt:

Bryst og triceps
Benk - 3x8 -77.5, 82.5, 87.5 (feil på 7 som sist. Tør ikke presse ut siste alene)
Skråbenk - 3x8 - 25, 27, 27 (har nok mer å gå på her)
Dips - 3x8 - kv+20, kv+20, kv+20
Flat flyes - 3x8 - 16.5, 16.5, 16.5
Skråbenk flyes - 3x8 - 16.5, 16.5, 19.5
Liggende ext. - 3x8 - 14, 14, 16.5

Tok meg også en tur på vekten igjen. Og etter skuffelsen på 74 kilo er jeg nå oppe på over 76. Vekten på Elexia mente jeg veide 76.7 i nettoen, men dette var riktignok etter en kaffe og litt frokost. Så vi kaller det en 76 kilo. Nærmer meg milepælen 10 kilo siden jeg startet å trene!

Og som jeg har lovet i lang tid. På tide med nye bilder! Igjen beklager jeg at jeg ikke klarer å spenne lats...

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #98 : 18. juli 2009, 02:23 »
Hold deg unna smithmaskinen! Jeg syns alt skal gjøres fritt. Kan forsåvidt holde deg unna kaffen og Wink

Veldig bra bilder, sykt markert.
Blablabla

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #99 : 18. juli 2009, 10:26 »
WOW dette ser jo drit bra ut!
Fortsett med det du gjør. Mulig du skal prøve å øke litt på maten.
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget Christer-R

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 446
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 446

  • feit1
Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #100 : 18. juli 2009, 18:14 »
Fy faen, jeg har sååå lyst på genene dine  Angry Syk fremgang!

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #101 : 18. juli 2009, 19:32 »
Hold deg unna smithmaskinen! Jeg syns alt skal gjøres fritt. Kan forsåvidt holde deg unna kaffen og Wink

Veldig bra bilder, sykt markert.

Skal vurdere å slutte med smith, jeg bare syntes det er deilig at korsryggen får et lite avbrekk. Greia med at jeg skal slutte med kaffe ser jeg ikke :p

Og takk for skryt!


WOW dette ser jo drit bra ut!
Fortsett med det du gjør. Mulig du skal prøve å øke litt på maten.

Tusen takk!  Jeg startet ikke på proteiner før for 6 dager siden, så tror det skal hjelpe meg med å holde en stabil økning i muskelmassen.

Fy faen, jeg har sååå lyst på genene dine  Angry Syk fremgang!

Cheesy Snakk om komplement! Takker og bukker

Utlogget Christer-R

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 446
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 446

  • feit1
Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #102 : 18. juli 2009, 19:35 »
Skal vurdere å slutte med smith, jeg bare syntes det er deilig at korsryggen får et lite avbrekk.

Alt er bedre enn smith! Kutt ut smith, kjør heller skulderpress med stang i skråbenk med justerbar rygg (Les: stol med liten skrå) om det er å oppdrive på senteret ditt Smiley

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #103 : 18. juli 2009, 19:36 »
Hvordan ser trenings uka di ut da? Om vi skal ta en økt så er det jo fint om vi skal trene ca det samme.
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #104 : 18. juli 2009, 19:42 »
Nå har jeg ikke sett gjennom hele loggen din, men kan da like vel uttale meg; NICE! Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!