Skrevet av Emne: [Styrke + Kondisjon] Birken-entusiast  (Lest 87528 ganger)

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #105 : 18. juli 2009, 19:59 »
Nå har jeg ikke sett gjennom hele loggen din, men kan da like vel uttale meg; NICE! Cheesy

Tusen takk Smiley Skal bli bedre!

Alt er bedre enn smith! Kutt ut smith, kjør heller skulderpress med stang i skråbenk med justerbar rygg (Les: stol med liten skrå) om det er å oppdrive på senteret ditt Smiley


Blir samme greia, bare at jeg gjør det i stol? Tror heller jeg gjør det stående da. Eller hva sier du JSJ?

Hvordan ser trenings uka di ut da? Om vi skal ta en økt så er det jo fint om vi skal trene ca det samme.

Jeg har en 3 dagers-split jeg trener, og om dagen blir det 6 eller 7 dager i uken. Saken er da at jeg tar pausedagene når jeg føler at jeg trenger det, så jeg har ingen faste ukedager. Jeg ringer deg gjerne på mandagen om kommende eller neste uke passer for deg?

Ser jeg frem til!


Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #106 : 18. juli 2009, 21:00 »
Tusen takk Smiley Skal bli bedre!


Blir samme greia, bare at jeg gjør det i stol? Tror heller jeg gjør det stående da. Eller hva sier du JSJ?

Jeg har en 3 dagers-split jeg trener, og om dagen blir det 6 eller 7 dager i uken. Saken er da at jeg tar pausedagene når jeg føler at jeg trenger det, så jeg har ingen faste ukedager. Jeg ringer deg gjerne på mandagen om kommende eller neste uke passer for deg?

Ser jeg frem til!



En fin variant på skulder press er å kjøre det på ball, sa får mage og rygg litt trening også.  Må sikkert gå litt ned på vektene, men det er en fin øvelse for å få litt variasjon.

Jeg kjører også 3 splitt, så da timer vi det bare en dag vi har det samme og kjører på.
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #107 : 19. juli 2009, 00:14 »
En fin variant på skulder press er å kjøre det på ball, sa får mage og rygg litt trening også.  Må sikkert gå litt ned på vektene, men det er en fin øvelse for å få litt variasjon.

Jeg kjører også 3 splitt, så da timer vi det bare en dag vi har det samme og kjører på.

Flotte greier. Gir deg en lyd tidlig i uken.

I morgen blir det treningsfri. Kjenner korsryggen og venstre skulder trenger et lite pusterom.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #108 : 20. juli 2009, 12:34 »
Joa, takk! Men jeg tar militærpress i smithmaskin, så vet ikke om det er litt juks?
Hehe, gjør det selv. Jeg har prøvd sittende fritt, stående fritt, men jeg jukser på begge to. Jeg dytter liksom stanga litt fremover så jeg bruker mer bryst, og det går jo ikke i smith, så jeg kjører smith:)

Hvis du tar sittende i tillegg, så får du så og si ikke mulighet til å bruke andre muskler (rygg, ben, momentum etc.) enn skuldrene.

10kg etter at du startet å trene er jo dritbra, det er ganske mye kg det altså. Sikkert mer enn jeg har fått til på et år :p

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #109 : 20. juli 2009, 23:34 »
Hehe.. Ganske fornøyd med at jeg nærmer meg den siste 10 kiloen ja. Vurderer likevel sterkt å hive meg på en 12 dagers hvor jeg ligger i underskudd og heller mister ~2kg. Føler fettprosenten øker litt for raskt om dagen. Vi får se hva jeg føler om speilbildet når jeg runder 77 kilo!

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #110 : 21. juli 2009, 19:15 »
Tar meg noen dager fri fra overkroppstrening. Den venstre skulderen/ryggen min er ikke helt i form. Har fått seg en skikkelig trøkk. Hvor sjukt irriterende er ikke det!

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #111 : 23. juli 2009, 18:06 »
På tide med litt variasjon? ser ut til at du har trent 3x8 fram til nå?
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #112 : 24. juli 2009, 00:59 »
På tide med litt variasjon? ser ut til at du har trent 3x8 fram til nå?

Nja, det fungerer jo for meg så ser ikke helt hvorfor jeg skulle forandre på det?

Blir veldig variabel trening om dagen. Fikk tatt en økt med PT for å lære meg basisen i vendinger, men det er liten tvil om at det kommer til å ta tid før den sitter. Stod vel i 30 min og repeterte med han, og dette er noe som bare må gjøres typ annenhver dag i lang tid.

Etterpå var korsryggen kjørt, og ble en lettere brystøkt. Skulderen min er fortsatt vond, og jeg prøver å ikke belaste den så mye. Å ha en skade som det ødelegge treningen er frustrasjon på høyt nivå. Spesielt når man er sjukt gira på å trene.

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #113 : 24. juli 2009, 08:51 »
Jeg forklarte det i innlegget ovenfor om du ser.

Nei, du mener noe i innlegget ovenfor, som jeg nå ber deg begrunne. Hvor har du dette fra?
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #114 : 24. juli 2009, 09:18 »
Nja, det fungerer jo for meg så ser ikke helt hvorfor jeg skulle forandre på det?

Blir veldig variabel trening om dagen. Fikk tatt en økt med PT for å lære meg basisen i vendinger, men det er liten tvil om at det kommer til å ta tid før den sitter. Stod vel i 30 min og repeterte med han, og dette er noe som bare må gjøres typ annenhver dag i lang tid.

Etterpå var korsryggen kjørt, og ble en lettere brystøkt. Skulderen min er fortsatt vond, og jeg prøver å ikke belaste den så mye. Å ha en skade som det ødelegge treningen er frustrasjon på høyt nivå. Spesielt når man er sjukt gira på å trene.
Det handler om å sjokkere kroppen, blir den "vant" til lave repetisjoner over lang tid, "skjønner" den hva som skjer. Men hvis du fortsatt har god fremgang, så er det vel ingen grunn til å endre noe.

If it ain't broke, don't fix it Smiley

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #115 : 24. juli 2009, 09:57 »
Planen var i alle fall å fortsette med dette frem til høsten, og til jeg kommer inn i en fast rutine igjen. Så jeg vurderer litt den "release your potential" så fort jeg har flyttet, og fadderuken er over i Trondheim Smiley

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #116 : 28. juli 2009, 19:06 »
Bare en liten update for å gi en lyd om at jeg fortsatt trener. Kommet inn i rutinen igjen nå, med 8~ dager med litt lettere trening og avbrekk. Skulderen er nesten helt fin igjen, og jeg er snart klar for å øke i benk og markløft igjen! Dette går unna Smiley

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #117 : 29. juli 2009, 00:29 »
Bare en liten update for å gi en lyd om at jeg fortsatt trener. Kommet inn i rutinen igjen nå, med 8~ dager med litt lettere trening og avbrekk. Skulderen er nesten helt fin igjen, og jeg er snart klar for å øke i benk og markløft igjen! Dette går unna Smiley

God å høre at du har hentet deg inn raskt.
Iset du mye og fikk du behandling?
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #118 : 29. juli 2009, 10:06 »
Jeg iset skulderen kraftig ned de påfølgende to kveldene etter jeg snakket med deg. Fant også ut at en venninne av meg studerer noe fysiolignende greier, så hun fikk knadd opp ryggen og skulderen min skikkelig godt. Tipper det gjorde susen!

Ser du er tilbake i Oslo, så da er du også kanskje snart klar for en økt på elexia?  :Smiley

Planen min de neste dagene ser slik ut:

Torsdag - Skuldre og mage
Fredag - Bryst og triceps
Lørdag - Rygg og biceps
Søndag - Skuldre og mage

I dag tror jeg at jeg står over å trene, selv om som vanlig har veldig lyst. Drakk nesten en hel vin i går på date (vellykket sådan), så selv om jeg føler meg helt fin nå, er det vel greit å gi kroppen litt tid på å hente seg inn?

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: fra slappfisk til treningsnarkoman
« #119 : 29. juli 2009, 12:18 »
Og grunnen til at ben ikke har en egen dag, er fordi knebøy og mark er fordelt på 2 av dagene.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!