Skrevet av Emne: Marthe`s logg: lader opp.  (Lest 178417 ganger)

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #195 : 03. august 2010, 18:41 »
Mandag 03.august.2010:

Idag skulle jeg bare en snartur opp på hytta med bikkja for å titte litt, men vi endte opp med å gå varde til varde i dette området istedefor Tongue

Vi gikk i 4 timer idag, kun stopp for å drikke litt fra de mange fjellvannene og elvene som vi passerte på turen. Denne turen var utrolig god for meg idag (som oftes er fokuset mitt at det er bra for bikkja treningsmessig), jeg har tenkt mye på hva jeg har oppnådd og klart så langt i mitt liv.
Det å kunne gå i disse fjellene, og være her oppi nord er et stor mål for meg... jeg har faktisk klart det Smiley

Men ja, regnfulle skyer idag, og våt luft, og noe kjølig = perfekt vær for meg og bikkja å klatre opp etter bratte fjell på,haha   Vi har måtte tenkt mye hvilke løyper vi skulle ta opp igjennom de bratteste hengene i fjellet, og må ha samarbeidet godt ilag mens vi gikk. Helt herlig med sånt samarbeid med bikkja der han går ved siden av meg hele turen og vi jobber ilag.

Så om det blir beintrening imårra er uvist i å med lår og det har fått gjennomgått ekstremt mye idag. Det har vært en herlig, tung og sinnsykt lang tur idag, med reggae som gå-musikk på øret hele veien  Grin

PS. kommer nok noen bilder ut på bildeprofilen fra turen seinere ikveld, men nå skal jeg til min mor og spise krabbe Smiley

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: Marthe`s treningslogg
« #196 : 03. august 2010, 19:07 »
Så gym diablo er altså the stuff?
Jeg har aldri vært der.. Har planer om prøvetime men har ikke kommet meg så lang. For nå får det være nok med medlemskap friskhuset og polargym Wink

Bor du i Bodø, eller?

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #197 : 03. august 2010, 21:11 »
Så gym diablo er altså the stuff?
Jeg har aldri vært der.. Har planer om prøvetime men har ikke kommet meg så lang. For nå får det være nok med medlemskap friskhuset og polargym Wink

Bor du i Bodø, eller?

For meg er diablo greia hvertfall, ikke masse folk og trøkk og  venting for å få ting, de er like over 300 medlemmer nå, og får meldemsstopp nå før jul engang.
Kjempegodt tilrettelagt for folk som driver med vektløfting og ikke alt mulig annet pakk,hehe

Ja, jeg flytta tilbake til Bodø nå på lørdagen som var Smiley

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Marthe`s treningslogg
« #198 : 03. august 2010, 21:12 »
 :Smiley  :Smiley

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: Marthe`s treningslogg
« #199 : 03. august 2010, 21:13 »
For meg er diablo greia hvertfall, ikke masse folk og trøkk og  venting for å få ting, de er like over 300 medlemmer nå, og får meldemsstopp nå før jul engang.
Kjempegodt tilrettelagt for folk som driver med vektløfting og ikke alt mulig annet pakk,hehe

Ja, jeg flytta tilbake til Bodø nå på lørdagen som var Smiley

Ja, har hørt at de ikke ville ha så mye mer enn 300 medlemmer.
For så vidt ganske greit det da. Og så lenge som de legger tilrette for at man kan få gjøre (i stor grad) som man vil på trening er det knallbra.
På Friskhuset er det jo ikke lov til ditt og datt.. Blir gal av det :S

Jobber du i Bodø?

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #200 : 03. august 2010, 22:12 »
:Smiley  :Smiley

Smiley

Ja, har hørt at de ikke ville ha så mye mer enn 300 medlemmer.
For så vidt ganske greit det da. Og så lenge som de legger tilrette for at man kan få gjøre (i stor grad) som man vil på trening er det knallbra.
På Friskhuset er det jo ikke lov til ditt og datt.. Blir gal av det :S

Jobber du i Bodø?

Diablo er jo et sted du trener når du vil og det er ingen trenere osv som er der og patruljerer som på frisk og andre steder. Du er er jo "alene" og må klare deg selv. Det kan være positivt og negativt tenker jeg, men nå vet jeg ikke så mye hvordan det fungerer der borte, i å med jeg nettopp har starta, men så langt var det bra, ryddig og fint selv om det ikke er noen som går å rydder konstant Tongue

Jeg har litt ferie nå som jeg nettopp har flytta, men starter opp med det samme som jeg gjorde sørpå her oppe, med akuttplassert ungdom.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #201 : 04. august 2010, 15:17 »
Onsdag 04.august. 2010:

Min andre treningsøkt på Diablo idag, og jeg trives like godt Cheesy hihi
Idag hadde jeg en GOD og BRA beinøkt, så nå begynner jeg å falle på plass på diablo.
Jaggu, ble jeg ikke bedd med på fjelltur etter økta også, hadde det ikke vært for at jeg var på så lang tur igår og tok en så tung økt på beina idag, så hadde jeg nok heve meg med, så med et sånt miljø på gymmen, så er det nok enda større sjangser for at jeg blir å stortrives her  biggrin

Program 1:

Knebøy:                                 1 set X 8 reps X 62,5 kg.
                                             1 set X 8 reps X 65 kg <-- økning på 2,5 kg.
                                             1 set X 5 reps X 65 kg.

Strake mark:                        3 sets X 8 reps X 65 kg <-- økning på 2,5 kg.

Liggende lårcurl:                   3 sets X 8 reps X 10 kg <-- første gang jeg tar liggende, og jeg har vondt bak det ene kneet her også, dette er en øvelse jeg sliter med altså :S

Leg Extension:                     3 sets X 8 reps X 47,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

Utspark bakover i maskin:    3 sets X 10 reps X 40 kg.

Innside av lår i maskin:        3 sets X 8 reps X 30 kg.

Utside av lår i maskin:          3 sets X 8 reps X 30 kg. 

Ønsker å ha tilbake de to siste øvelsene her i kabel igjen, så skal kjøpe meg noen reimer selv å ha til det.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #202 : 05. august 2010, 05:07 »
Natt til torsdag 05.august.2010:

Av og til så får jeg ikke sove... det skjer relativt ofte egentlig.  Jeg er så sykt lemster i kroppen, at jeg bare våkner av at jeg ligger å strekker og strekker meg i alle mulige retninger, og har direkte vondt i hele kroppen. Dette er spesielt om jeg kjører beina steinhardt (en stor muskelgruppe, spesielt når man er så liten så meg, så er det jo sikkert 90 % av meg  :Smiley )haha.

Det er utrulig slitsomt, man vet ikke helt hvor man skal gjøre av seg. Jeg har noen ganger taklet det med å ta noe smertestillende faktisk, men da har jeg jobb jeg skal opp til. Nå "rir" jeg han bare ut Tongue
*No pain, No gain* er et ordtak jeg bruker til å trøster meg med, mens jeg går rundt midt i natta og kjenner på at dette her er rett og slett jævlig og vondt. Man offrer mye til tider for denne kroppen som mange "vanlige" dødelige ikke forstår...

Det er tungt og vondt å bli sterk , og mange søvnløse netter  >Cheesy

pingle70

  • Gjest
Sv: Marthe`s treningslogg
« #203 : 06. august 2010, 10:31 »
Ser du har vendt nesen nordover igjen, og ser jo ut til at du har funnet deg tilrette allerede. Lykke til og stå på! Du kjører fremdeles hardt ser jeg Wink

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #204 : 06. august 2010, 14:02 »
Ser du har vendt nesen nordover igjen, og ser jo ut til at du har funnet deg tilrette allerede. Lykke til og stå på! Du kjører fremdeles hardt ser jeg Wink

Takk takk Smiley

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #205 : 06. august 2010, 14:09 »
Fredag 06. august. 2010:

Program 2:

Fronthev m/kabel:                   1 set X 8 reps X 10 kg <-- smerter i høyre skulder, måtte gå ned i kg.                                         3 sets X 12 reps X 5 kg.

Krysstrekk nedenifra og opp:  3 sets X 8 reps X 20 kg <-- økning på 2,5 kg .

60% sidehev:                        3 sets X 8 reps X 12,5 kg.

Arnoldpress:                           1 set X 8 reps X 12,5 kg.
                                            2 sets X 5 reps X 15 kg <-- økning på 2,5 kg, og ENDELIG på 15 kgs manualene Cheesy tror jeg har hatt en psykisk sperre for å øke til disse hantlene,hehe

Facepull m/kabel:                    1 set X 10 reps X 30 kg.
                                              1 set X 10 reps X 35 kg <-- økning på 5 kg.
                                              1 set X 10 reps X 40 kg <-- økning.


Hantel kickback:                     3 sets X 10 reps X 15 kg <-- økning på 2,5 kg.

Triceps-dips mellom benker:    3 sets X 10 rep X 27,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

Triceps nedpress m/tau:           1 set X 8 reps X 32,5 kg <-- her gikk jeg ned i vekt, føltes mye tyngre ut å ta nedpress på stativet på diablo enn på elexia :O hehe
                                             2 sets X 8 reps X 30 kg.

Tri. nedpress m/omvendt grep:  3 sets X 8 reps X 35 kg.

Utlogget Blækfæt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Marthe`s treningslogg
« #206 : 06. august 2010, 14:21 »
Hantel kickback:                     3 sets X 10 reps X 15 kg <-- økning på 2,5 kg.


Var spesielt imponert over denne Smiley

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #207 : 06. august 2010, 14:26 »
Var spesielt imponert over denne Smiley

hihi, ja er fornøyd over å endelig tørre å ta i 15 kgs manualene, forutenom hantelroing så har jeg aldri klart å kommet meg over 12,5 kg. Men jeg har jo psyko triceps, så dette gikk jo bare godt Cheesy

Utlogget Burrek

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 157
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 157

  • Det SKAL svi !
Sv: Marthe`s treningslogg
« #208 : 10. august 2010, 10:04 »
Så gym diablo er altså the stuff?
Jeg har aldri vært der.. Har planer om prøvetime men har ikke kommet meg så lang. For nå får det være nok med medlemskap friskhuset og polargym Wink

Bor du i Bodø, eller?

Diablo Rocks!! Cheesy

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #209 : 10. august 2010, 13:08 »
Diablo Rocks!! Cheesy

Helt klart!
Har vært innom endel gym, dette e desidert det beste Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!