Skrevet av Emne: Marthe`s logg: lader opp.  (Lest 177578 ganger)

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg:
« #705 : 18. oktober 2011, 19:25 »
Gratulerer med dagen

gratulerer så masse med dagen Smiley
og vi jenter trenger å føle oss litt jentete noen ganger:)håper du har hatt en fortreffelig dag.



TUSEN TAKK Cheesy

dagen igår var veldig fin! avsluttet den med å gå på en nattevakt som varte til 1500 idag  (18 timer) Shocked
Så ble ingen trening idag, og jeg går og legger meg nå, slik at jeg bare kan "sove rundt". Kroppen er helt gåen, hehe


Utlogget Shira

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 891

Sv: Marthe`s logg:
« #706 : 19. oktober 2011, 10:51 »
Åh, gratulere sååå masse med vell overstått!!

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg:
« #707 : 20. oktober 2011, 16:10 »
Tusen takk Smiley




Onsdag 19. oktober. 2011:

Blir mye rot med treninga for tia, æ jobba mye og spis dermed dårlig for tia.
Ska prøv å ta mæ sammen snart, kanskje stekk bort ei stund, og kun jobb me kroppsvekt i en mnd tid ellerno, nokka som får mæ til å få henta energien min tilbake hvertfall...

Bryst + mage:

Benkpress nedover:        2 sets X 8 reps X 45 kg.
                                     2 sets X 8 reps (økning) X 50 kg.

Flyes med hantel:            3 sets X 8 reps X 12 kg.
                                      3 sets X 12 reps X 8 kg <-- supersett.

Skråpress med hantel:     2 sets X 8 reps X 16 kg <-- økning på 1 kg.
                                      1 set  X 12 reps X 10 kg.

Z-stang pullover:             1 set  X 8 reps X 18,25 kg.
                                      1 set  X 6 reps X 23,25 kg.
                                      1 set  X 25 reps X 8, 25 kg.

Liggende vaiertrekk:        1 set  X 8 reps X 12,5 kg.
                                      1 set  X 5 reps X 15 kg.
                                      1 set  X 8 reps X 10 kg.
                                      1 set  X 12 reps X 5 kg <-- kjørte meg helt ut her, siste øvelsen på bryst jeg tok idag.

 


Pilates pull in:                  3 sets X 12 reps

Press sit-ups:                   3 sets X 12 reps X 13,25 kg.

Russian twist:                   3 sets X 12 reps X 5 kg.


Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg:
« #708 : 20. oktober 2011, 21:12 »
Torsdag 20. oktober. 2011:

Idag tok æ helg klokka 15.00!!! Ufatteli hærli denne gangen faktisk Smiley

For å vær latterli ærli så har de to siste ukan på jobb vært forferdelig tung Sad
Æ har vært litt kald og lei mot f.eks vennan mine, når de kommer å klaga over kaldt vær eller stress me ungan sine osv osv.... etter å ha sotte aleina av og på, dag inn og dag ut på skjerma avdeling (ei mini lita leilighet) me en 16 åring fra Gaza som e i en alvorli psykose kor det bl.a e mye oppkast, extrem vold, og et enormt volum hele døgne uten stopp, så syns æ daglidagse problema til folk bi irriteranes å hør om.... Undecided
På tirsdagen trur æ det va, så drømte æ faktisk om mi egen fortid, som æ ikke har unna så mange tanka de siste åran, og har vært plaga me mareritt etter tirsdag om de tingan, så helt tydelig at denne gaza-guttn gjør inntrykk på mi egen fortid som heller ikke e ei gonatthistorie for småbarn...

Idag va æ mørbanka fysisk og psykisk etter et helvettes jobbkjør me så tung problematikk, at æ ville bare grin egentlig, hehe
Kom mæ uansett på trening, og det va helt fantastisk!!! Cheesy Herli stemning, me herlie folk <3
Nu har æ også klart å fått ned min første posjon e Cell Max på mange mnda, da æ fant ut at æ sku prøv det med appelsinjuice istede for vann!! Cheesy Og så har æ tjørva i mæ en hel pakke karbonadedeig me litt tacokrydder på, så appetittn e også topp!  >Cheesy

Imårra trur æ at æ drar fra folk og by gitt. Tar me mæ stor-sekken, bikkja og går høyt opp i fjelle utn vann og strøm for ei stund.... Brukte ofte å kobbel av tunge perioda me en skikkelig "rambo isolasjon" langt bort fra alt me intensiv trening ute.. nu e det på tide at æ tar igjen den metodn !


Lår + legger:

Knebøy (albu mot kne): 1 set X 8 reps X 40 kg.
                                   1 set X 8 reps X 60 kg.
                                   1 set X 8 reps X 65 kg.
                                   1 set X 6 reps X 70 kg <-- var arti å sette seg helt ned på denne vekta Cheesy følte meg ufatteli sterk idag, hihi!
                                 
                                   1 set X 12 reps X 40 kg med stopp nede.
                                   1 set X 12 reps X 40 kg raske reps <--- supersett med det med stopp nede.

Liggende lårcurl:         3 sets X 12 reps X 25 kg.
 
Liggende beinpress:      1 set X 12 reps X 60 kg.
                                   1 set X 12 reps X 70 kg.
                                   1 set X 12 reps X 75 kg.

Utfall /z-stang:             3 sets X 30 skritt X 38,25 kg <-- økning på 2,5 kg. HELT RÅTT  biggrin

Utstrekk i app:             2 sets X 12 reps X 35 kg.

 
Sittende tåhev:            3 sets X 12 reps X 42,5 kg <-- økning på 2,5 kg. lett....

Utlogget Tony71

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 167

Sv: Marthe`s logg:
« #709 : 20. oktober 2011, 21:48 »
Må bare kommentere det siste innlegget ditt... Syns fortsatt du skriver usedvanlig flott og interessant om trening og ellers litt om livet ditt generelt, sikkert derfor det er så spennende å følge med på loggen din Smiley Har selv jobbet på en akutt-avdeling, og kjenner meg godt igjen i det du skriver om det å sitte på skjerma... Kan absolutt være ganske så tøft psykisk å oppleve hvor vanskelig noen mennesker har det, og det kan ofte være vanskelig å koble ut når en kommer hjem etter vakter der man kjenner på så mange ulike følelser!

Men så bra at du har treningen din å "koble ut" med Smiley Kjenner selv at jeg blir i godt humør og glad etter hver eneste treningsøkt, selv om det noen ganger er tungt å  komme seg avgårde...

Anyway... ha det fint i "Rambo-isolasjonen" din, og kom tilbake sterkere enn noensinne! Hilsen en som lever i noe nært Rambo-isolasjon året rundt... hehe, bor i Beiarn Grin   

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg:
« #710 : 21. oktober 2011, 09:35 »
Må bare kommentere det siste innlegget ditt... Syns fortsatt du skriver usedvanlig flott og interessant om trening og ellers litt om livet ditt generelt, sikkert derfor det er så spennende å følge med på loggen din Smiley Har selv jobbet på en akutt-avdeling, og kjenner meg godt igjen i det du skriver om det å sitte på skjerma... Kan absolutt være ganske så tøft psykisk å oppleve hvor vanskelig noen mennesker har det, og det kan ofte være vanskelig å koble ut når en kommer hjem etter vakter der man kjenner på så mange ulike følelser!

Men så bra at du har treningen din å "koble ut" med Smiley Kjenner selv at jeg blir i godt humør og glad etter hver eneste treningsøkt, selv om det noen ganger er tungt å  komme seg avgårde...

Anyway... ha det fint i "Rambo-isolasjonen" din, og kom tilbake sterkere enn noensinne! Hilsen en som lever i noe nært Rambo-isolasjon året rundt... hehe, bor i Beiarn Grin   

Beiarn jah! Cheesy Førr en drøm !

Kan ofte føle på litt på å være "sekundær traumatisert" etter mye heftige historier og mennesker formet av dem....Men det er som oftes etter at jeg har jobba mer enn jeg har sovet at jeg sliter med å koble av, som vanlig funker kveldsturen med bikkja som avkobling nok til å legge jobben igjen på jobb Smiley
Men igjen så er det noen ungdommer som bare brenner seg fast i meg på et vis, som jeg aldri vil klare å legge på "hylla", de rører noe inni meg som er forferdelig vanskelig å forklare. Jeg vil bare ta dem med meg hjem, vise dem alt det gode som livet kan tilby dem.... bah, klump i halsen bare ved å skrive om akkurat dem, hehe
Har verdens vakreste og verdens tøffeste jobb på alle måter tror jeg, og den jør meg hver dag oppmerksom på at man alltid må jage etter det gode i livet, og bort fra det vonde Smiley Det å se hvordan disse ungdommene som har opplevd ubeskrivelige ting, ting som ikke engang engner seg i en film. De gir tillitt om og om igjen til mennesker rundt seg, og aldri gir opp på et vis... helt vanvittig å være vitne til det og være en del av det. Kjenne hvordan de klamerer seg fast i meg hver dag og gir alt av dem til meg, enten ved å slå meg eller like etter ved å ville krype inn i armkroken min,hehe
Så du har helt rett, man kommer hjem med ufattelig mange følelser, og det å høre på vanlige folks problemer blir ofte for mye for meg i enkelte perioder Tongue

"jeg vil leve på ekte, jeg vil elske på ekte, jeg vil smile på ekte, og ikke kaste bort et sekund av mitt eget liv med det uekte"  et godt sitat fra en av de jeg har jobbet med i et kort jeg fikk som avsluttningsgave Smiley

Utlogget Natvik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: Marthe`s logg:
« #711 : 21. oktober 2011, 09:44 »
spor....

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg:
« #712 : 21. oktober 2011, 11:00 »
Fredag 21. oktober. 2011:

Jepp jepp, uroen banker på døra, og jeg stikker alene til inget mindre majestetisk plass enn: Saltfjellet Smiley
Kan ikke være særlig mørkeredd eller i dårlig form her Tongue hehe
Kjenner ofte på suget når jeg vandrer i mørke alene opp igjennom fjellsia opp mot hytta som ligger en mil opp i fjellet. Kjenner man på suget (å være litt redd) så kjenner man seg i live, hihi
Her blir det fred og ro, intensiv trening, arbeid, gå på topper, og ikke minst primitiv mat forran bålet Smiley
Ingenting som gir meg mer ro enn å sitte i bilen, å kjøre langt bort fra alt og alle, høre på herlig musikk, tilbringe tid alene mot naturen, og kjenne hvor hardt det kan være å bare holde seg i live Cheesy Alt annet føles da LETT iforhold, hihi


Dagens sang:

http://youtu.be/9MUA9hoDa40

Utlogget Shira

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 891

Sv: Marthe`s logg:
« #713 : 22. oktober 2011, 09:32 »
Håper du og Tarek koser deg på fjellet! Cheesy

Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: Marthe`s logg:
« #714 : 22. oktober 2011, 10:40 »
Mandag 17. oktober. 2011:

til knallrøde vakre roser med hjerter <3 hihi  

Wink

155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg:
« #715 : 23. oktober 2011, 15:47 »
Wink



Blomster jah Cheesy Blomsterdama som kom med dem på døra,haha

Håper du og Tarek koser deg på fjellet! Cheesy

vi har kosa oss jah! Kommer en mer utdypa logg om turn når jeg har fått gått igjennom ting her hjemme. Men en ting er sikkert, det er ei tulle som er meget fornøyd med at jeg rømte bort fra alt og begynte å strikke på et nytt tøva-sett til henne Cheesy

Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: Marthe`s logg:
« #716 : 24. oktober 2011, 16:29 »
Nydelige bilder! DU er helt enestående du! Bygger muskler men strikker på fjellet! Og i tillegg har du et så stort hjerte! SMASK!
155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg:
« #717 : 24. oktober 2011, 17:37 »
Nydelige bilder! DU er helt enestående du! Bygger muskler men strikker på fjellet! Og i tillegg har du et så stort hjerte! SMASK!

Åhhh Cheesy

Tusen takk! Smiley varma å hør gitt! hihi
Æ jir jerne nu framover! Blir spennanes nu! Cheesy hihi

Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: Marthe`s logg:
« #718 : 24. oktober 2011, 17:50 »
Åhhh Cheesy

Tusen takk! Smiley varma å hør gitt! hihi
Æ jir jerne nu framover! Blir spennanes nu! Cheesy hihi

OM det blir Grin
155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg:
« #719 : 24. oktober 2011, 20:26 »
Mandag 24. oktober. 2011:

Fikk en helt latterli pump idag! To siste øvelsan gikk til helsikken pga den, haha. Hadde ikke SJANGS å peis på, klarte såvidt å bøy armen på sluttn av treninga  Grin
Pumpen fikk oppmerksomhet fra andre i gymmen, så den vistes faktisk på utsia også  woot
Føles helt bløt ut og som en sprengferdi vannballong  Undecided
Men ja, lenge sia æ har syns ei armøkt har vært så bra som idag! Følte mæ sterk, og så sterk ut også, haha Full av pump, bloåra og muskla over skuldra og nakke som titta mer enn gjerne fram. Æ bare digga det, høy på sæ sjøl kalles det vel  >Cheesy

Biceps + triceps:

Kjører supersett med en bicepsøvelse og en tricepsøvelse:

Underhåndschins i app:                          1 set X 8 reps X 50 kg.
                                                            1 set X 8 reps X 60 kg <-- økning på 2,5 kg.
                                                            1 set X 8 reps X 62,5 kg <-- sammenlagt økning på 5 kg.
Close grip push-ups:                            3 sets X 12 reps X 10 kg extra <-- økning på 2,5 kg.



Pushdown:                                          3 sets X 12 reps X 25 kg. 
Bi.curl m/tau i vaier:                             1 set  X 8 reps X 30 kg.
                                                           1 set X 8 reps X 35 kg <-- økning på 5 kg.
                                                           1 set X 8 reps X 40 kg <-- sammenlagt økning på 10 kg.



Franskpress m/hantel:                          3 sets X 12 reps X 6 kg.
Bicepscurl m/hantel:                             3 sets X  8 reps X 12 kg.  Latterlig pump, og måtte gå ned i vekt.

Tri.ex i midtstilt vaier m/u.håndsgrep:     3 sets X 12 reps X 20 kg.
Bi.curl i midtstilt vaier:                           3 sets X 12 reps X 25 kg. samme so øvelsen over, måtte gå ned.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!