Skrevet av Emne: Strongman Trening??  (Lest 1091 ganger)

Utlogget Thomas00

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 49

Strongman Trening??
« : 27. mai 2010, 16:22 »
Hei alle sammen:) har endelig fått muligheten til å trene strongman som jeg har lengtet etter i lang tid. Har trent ca. en uke nå, men dette er helt nytt for meg så jeg lurte på hva dere andre trener av øvelser og hva dere kobinerer av øvelser?Smiley
Har tilgang på det meste av utstyr: dekk, yoke, steiner, farmers, apollon, loading. Har også muligheten til å trene vanlige gymøvelser både i strongmanlokalet og i en styrkeløftklubb, tenkte å trene annenhver uke med strongman og på gym?Smiley

Noen som kan hjelpe meg, håper på svar?Smiley

Utlogget Smiley!

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

Sv: Strongman Trening??
« #1 : 27. mai 2010, 16:55 »
Er fler som trener annahver uka ja.. vet ikkje om noen i Norge -men har hørt om det ihvertfall.. Strongman er såpass nytt at de fleste kjører sitt eget løp og tilpasser treninga slik det funker for dem. -altså ingen standar måter å trene på.

Det som er viktig mem gymtreninga, er kjenrestyrke (rygg, mage). magetrening betyr ikkje 40situps på en par sett. men med øvelser du kan belaste, som fks abs pulldown, beinhev og lignende.. Markløft, goodmornings, knebøy, osv er gode øvelser for kjernestyrke.   
 Så er det pressing over hodet. Her er det bare å holde oppe god variasjon -finn øvelser som funker bra for deg. Tung triceps og biceps trening er også viktig. biceps har en stor rolle i strongman. Ikkje noen jakt på den berømte pumpen til baywatch gutta..
 Draøvelser spiller også en stor rolle. Da fks kabelroing, nedtrekk osv.
 
Strongman er belastende. Deload perioder er viktig. samt skadeforebyggende tiltak.

Så kommer progresjon. viktig! ellers kommer man ingen veg. før loggbok. Mange velger å følge styrkeløft lignende programmer som alltid har en eller annen måte å holde progresjonen oppe på.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!