Omvendt curl

Trening11.11.2019Rita Immerstein0

Tren opp underarmene med omvendt curl.

Omvendt curl er en øvelse som fungerer godt som en variasjonsøvelse og den isolerer treningen til brachialis

Muskulatur:
M.brachialis og m.biceps brachii, Assisterende muskler: m.brachioradialis, fleksorer i hender og fingre.

Beskrivelse:
Grip omkring stangen med skulderbredt pronert grep. Lås overarmene inntil kroppen slik at albueleddene er plassért litt foran skulderleddene. Bøy i albuene og press stangen opp mot skuldrene. Senk tilbake og gjenta. Fokuser på å holde overkroppen i ro under utføreslen

Progresjon og variasjonsmuligheter:
Kan utføres med både hantler og stang og sliter du med å holde overkroppen i ro kan du lene deg inntil en vegg.

Sett og repetisjoner:
3x10

 


Rita Immerstein 

Rita har mer enn 20 års erfaring fra sportssenterbransjen og er sertifisert aerobic-, trx- og grid instruktør og deltar aktivt i fitness- og kroppsbygger konkurranser. Hun har master i helsefremmende arbeid, ernæringsutdanning og solid erfaring med diett og styrketrening.

Blås opp underarmene på 3 uker

Trening28.05.2019532

Har du lyst på større underarmer? Følg dette 3 ukers programmet.
Dropper du isolasjonsøvelsene til fordel for flerleddsøvelser?
Noen kroppsbyggere har noen vanvittige underarmer.

7 øvelser for muskuløse triceps

Trening13.09.201869

Få større overarmer, fokuser på triceps. Sjekk ut disse øvelsene.

Blås opp underarmene på 3 uker

Trening28.05.2019532

Kosttilskudd - bruker du for mye?

Kosthold11.12.201934

Hvor mye kosttilskudd bruker du egentlig?
Progresjon er viktig for å få resultater av treningen.
Dette er 500 kcal!

Sunn proteinrik julebakst

Kosthold05.12.2019249

Er du i gang med bakingen til jul? Prøv dette.
Se studien.