Rita Immerstein 

Rita har mer enn 20 års erfaring fra sportssenterbransjen og er sertifisert aerobic-, trx- og grid instruktør og deltar aktivt i fitness- og kroppsbygger konkurranser. Hun har master i helsefremmende arbeid, ernæringsutdanning og solid erfaring med diett og styrketrening.

 

De 7 beste treningsstrategiene

Trening11.04.2019667

Har du noen gang tenkt på hvordan du bruker tiden din på gymmet og hvor mye tid du tilbringer hver uke på ditt treningssenter?
Lunsjmåltidet er for mange et av de viktigste måltidene. Noen sliter med å få i seg frokost og trenger et solid måltid litt ut på formiddagen.
Fettforbrenning assosieres ofte med slanking og vektreduksjon, men trenger ikke nødvendigvis handle om det.

Slik er kokosoljens egenskaper

Kosthold28.03.2019335

Vårt inntak av fett i kostholdet har en påvirkning på vår helse. Generelt er bruk av fett fra vegetabilske og marine kilder anbefalt framfor fett fra animalske kilder.
Etter en lang og hektisk dag er det deilig å endelig å godt å få strekket ut kroppen, legge hodet på puta, trekke dyna over kroppen og bare kjenne pulsen og senke seg...eller?
Dropsett er én blant flere spesialmetoder som er kjent for å sikre fullstendig utmattelse av arbeidende muskulatur.

Stevia Vs. aspartam

Kosthold20.03.2019288

Hva skal vi velge når søtsuget melder seg? Velger vi mat og drikke som er tilsatt søtningsstoffer eller vanlig tilberedte matvarer som kan inneholde langt flere sukkerbiter enn vi liker å tenke på?
De fleste av oss spiser kanskje 3-4 måltider hver dag. Om dette er nok til å holde energien hele dagen er avhengig av innholdet i hovedmåltidene og hva slags aktivitetsnivå du har.

Treningsprogram for nybegynnere

Trening08.03.2019310

Har du lyst til å begynne med styrketrening? Kanskje det er slik at du alltid ender opp i aerobic-salen eller på spinninga og så blir det så som så med styrketrening?

5 tips for vektnedgang

Kosthold07.03.2019290

Det er mange helsegevinster ved en vektreduksjon. Kostholdet blir ofte bedre ved at andel sukker og mettet fett reduseres. Det skaper en mulighet og økt bevissthet for å søke mer kunnskap og læring om kosthold og trening.
Metabolisme er en betegnelse på den kjemiske prosessen i kroppen som omsetter luft, mat og andre materialer til stoffer som kroppen behøver for å kunne fungere.
Få mer ut av treningen med å vite hvor intenst du trener.
Knestående øvelser trener beina effektivt og er en fin variasjonsmulighet.
Nå er det nytt år - start det nye året med et nytt program.
Det er stor forskjell på fersk varmmat og kalde matrester som varmes opp igjen.
Slik bør du spise og trene for å få de resultatene du ønsker.

Hjemmetrening

Trening28.11.2018603

Få utbytte av din hjemmetrening.
Slik reduserer du sukkerforbruket i ditt kosthold.

Bygg muskler med brød

Kosthold03.09.2018144

Vi nordmenn har brød som karbohydratkilde i vår husmannskost. Hva er best?

Løpe inne eller ute?

Trening24.08.201864

Hva får du mest uttelling av - tredemølla eller løpeturen ute?
Disse 4 temaene er avgjørende for få en sunn og sprek kropp.

Bygg kroppens viktigste muskel

Trening31.07.2018427

Hvilken muskel er kroppens viktigste?
Skal du ned i vekt? Følg middelhavskosthold.

Hva er lykopen?

Kosthold24.07.201834

Finn ut hvorfor det er bra for deg å velge matvarer som er rike på lykopen.

Trening gir deg mange bonuser

Trening23.07.2018181

Les mer om fordelene og effektene av trening.
Med disse treningsøktene kan du trene når og hvor som helst.
Fiberrik mat gir deg mange helsefordeler.

Gir jobben deg uhelse?

Trening11.07.201828

Noen yrker gir større helserisiko.
Ikke kast maten fordi den er gått ut på dato. Så lenge etter "Best før" dato kan du spise maten.

De beste skulderøvelsene

Trening27.06.2018190

Vil du ha større skuldre? Bruk disse øvelsene.