avstemning
Spørsmål: Hvordan skal Plumb0 håndtere platået?
Det er ikke noe platå, fortsett som før - 2 (25%)
Hopp over en spisedag - 0 (0%)
Kjør 2-3 dager med masse karbs neste helg - 2 (25%)
Kutt enda mer på kcal - 4 (50%)
Øk kcal, samme karb men med mer fett. - 0 (0%)
Stemmer totalt: 8

Skrevet av Emne: Casa de Plumbo: Skulder & lyskerehab.  (Lest 68934 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Plumbo skal begynne med noen rolige dager
« #210 : 04. august 2009, 15:14 »
Jeg tipper i midten av trettiårene utifra bilder jeg har sett her, det står ikke noe om alder. Hvor gammel er du? Aldri for gammel til NOE som helst, se på Gunnar Bråthen Smiley

Jeg synes det er veldig gøy å se hvordan du har gått ned i fett% og allikevel hatt vektøktning iløpet av forrige måneden. Det er jo knallbra. Du har ekstremt god kontroll på ting, og tar definitvt en del gode valg.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plumbo skal begynne med noen rolige dager
« #211 : 04. august 2009, 15:54 »
Jeg tipper i midten av trettiårene utifra bilder jeg har sett her, det står ikke noe om alder. Hvor gammel er du? Aldri for gammel til NOE som helst, se på Gunnar Bråthen Smiley
Ikke verst gjettet, gammal krok på 33. Wink

Tror nok jeg skulle greie å komme meg igjennom begge deler, men jeg merker at hvis jeg skulle få trent boksing ordentlig må jeg roe en del ned på styrketreningen, både med tanke på tid, men primært med tanke på å ikke slite meg ut.

Men kampsport + styrke er vel neppe noen uvanlig kombinasjon? Lurer på hva som er greiest kombo der, kjøre moderat styrke før kamptrening og ha kanskje en bare-styrke dag i uken hvor man trener tungt?

Jeg synes det er veldig gøy å se hvordan du har gått ned i fett% og allikevel hatt vektøktning iløpet av forrige måneden. Det er jo knallbra. Du har ekstremt god kontroll på ting, og tar definitvt en del gode valg.
Jeg var også litt overrasket over at siste måneden har gått såpass bra når jeg nå satte meg ned og skrev inn loggdataene. Har sovet utrolig dårlig og lite siste ukene og vært mye sliten, og jeg hadde regnet med null fremgang egentlig...

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plumbo skal begynne med noen rolige dager
« #212 : 04. august 2009, 20:18 »
Dagens trim på domus:

- knebøy med stopp (hvis det er noe som heter det)
  50x5, 60x5, 5, 5, 5, 5

- militærpress
  40x5, 45x5, 5, 4, 4, 4

- foroverbøyd roing
  45x5, 50x5, 5, 60x5, 5, 5

- pullups
  5, 4, 4

- dips
  10x5, 5, 4

- bicepskørl
  30x10, 5, 5

Grei økt, men det var utrolig lummert på gymmen, føltes litt ekkelt å puste. Knebøy med stopp eller whatever (stoppe  dødt i bunn 1-2 sek før jeg går opp) var en del tyngre enn vanlig bøy. Men det tok bra i stumpelumpen, hvilket var det jeg prøvde å få til. Smiley Og høyreskulder begynte å gnåle litt igjen på militærpressen, går ned til 40 neste gang. Er snart et år siden den strakk seg og fortsatt ikke helt 100%...

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Plumbo skal begynne med noen rolige dager
« #213 : 04. august 2009, 20:29 »
Knebøy med stopp? Så for meg at du gikk så langt ned at stanga lå på bakken, hehe.

Moren min kjente visstnok en håndballspiller en gang i tiden som fikk resept på deca durabolin pga. en skulderskade... Now's your chance!!!! Tongue

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plumbo skal begynne med noen rolige dager
« #214 : 04. august 2009, 20:43 »
Knebøy med stopp? Så for meg at du gikk så langt ned at stanga lå på bakken, hehe.
Skal litt mer til før jeg er så bad-ass, hehe. Men det var en allright liten vri, føltes som om jeg fikk fokusert bedre på den "dype" delen av knebøy, tipper jeg er svak i gluteus og fikk tatt den bedre.

Moren min kjente visstnok en håndballspiller en gang i tiden som fikk resept på deca durabolin pga. en skulderskade... Now's your chance!!!! Tongue
Aiaiai! Tongue Har allerede vært en tur hos legen ifjor, og da fikk jeg beskjed om å trene den vekk. Og det har hjulpet ganske mye, men den er ikke helt god ennå. Men jeg lot skulderen være i ro mer eller mindre i tre måneder før, og det gikk tilsynelatende bra, men når jeg fikk en litt keitete belastning på den så ble den helt vond igjen. Benk var også litt vondt i starten, men å bare kjøre på, men forsiktig, ser ut til å ha gjort mye bra.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Plumbo skal begynne med noen rolige dager
« #215 : 05. august 2009, 02:54 »
Jeg føler av en eller annen grunn at jeg bruker hoftene og innside lår når jeg er langt nede, men det er vel litt forskjellig.

Hvor mye ga du forresten for matvekten din? Og hvor kjøpte du den? Må få meg en sånn.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plumbo skal begynne med noen rolige dager
« #216 : 05. august 2009, 07:52 »
Jeg føler av en eller annen grunn at jeg bruker hoftene og innside lår når jeg er langt nede, men det er vel litt forskjellig.
Vi har nok forskjellig beinstilling eller noe slikt...?

Hvor mye ga du forresten for matvekten din? Og hvor kjøpte du den? Må få meg en sånn.
Husker ikke helt, det er flere år siden jeg kjøpte den. Men tipper det ligger i størrelsesorden 2-300 kr.

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Plumbos reality check
« #217 : 05. august 2009, 11:53 »
Hvor mye ga du forresten for matvekten din? Og hvor kjøpte du den? Må få meg en sånn.
Disse digitale vektene finner du i de fleste duppeditt-butikker. Prøv Clas. Ohlson.

Men Plumbo, styrke og kampsport går helt fint. Min erfaring er at det er best å trene styrke en dag og kampsport den neste. Rett og slett fordi jeg har lyst til å gi 110% på begge treningene.

Begge deler går jo mye ut på eksplosivitet og følelsen av å bare stå der og ta imot slag uten å kunne svare er kjip.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plumbos reality check
« #218 : 05. august 2009, 14:22 »
Problemet er at det blir boksing 3 ganger i uka eller så, og med 3 ganger styrke i tillegg blir det trening så godt som hver dag... Smiley

Er ikke noe værre enn å bare prøve. Wink

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Plumbos reality check
« #219 : 05. august 2009, 16:15 »
Problemet er at det blir boksing 3 ganger i uka eller så, og med 3 ganger styrke i tillegg blir det trening så godt som hver dag... Smiley

Er ikke noe værre enn å bare prøve. Wink
Skjønner ikke hva som er problemet med det?

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plumbos reality check
« #220 : 05. august 2009, 19:58 »
Skjønner ikke hva som er problemet med det?
Problemet er at jeg antageligvis må kutte litt på intensiteten i styrketreningen, blir ikke mye plass til restitusjon?

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Plumbos reality check
« #221 : 06. august 2009, 10:49 »
Du får da ca 24timer mellom styrke og boksing? Funker fint for meg, men kanskje det er noe som skjer i cellestrukturen etter fylte 30? Ja at kroppen trenger 48timers konstant hvile og mat for å forhindre at laktatnivåene blir farlig høye?

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plumbos reality check
« #222 : 06. august 2009, 10:58 »
Du får da ca 24timer mellom styrke og boksing? Funker fint for meg, men kanskje det er noe som skjer i cellestrukturen etter fylte 30? Ja at kroppen trenger 48timers konstant hvile og mat for å forhindre at laktatnivåene blir farlig høye?
Hehe. Men det skjer en forandring. Da jeg var yngre trente jeg kampsport bortimot hver ukedag i tillegg til gym, gym valgfag osv. uten at det var noe problem overhodet. Merker nå at styrke 3 gjør meg lett daff og av og til småøm dagen etter. Er jo annen type trening, så det kan spille en rolle.

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Plumbos reality check
« #223 : 06. august 2009, 11:02 »
No pain, no gain!  :Smiley

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plumbos reality check
« #224 : 06. august 2009, 11:07 »
No pain, no gain!  :Smiley
Selfølgelig. Er egentlig mest bekymret for overbelastning, men jeg skal prøve. Wink Funderer egentlig mest på den greiest måten å kombinere det på.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!