Skrevet av Emne: Neste mål, NM i håndbak.  (Lest 396326 ganger)

Utlogget Zuul

Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2175 : 07. mars 2008, 23:28 »
det som funker på meg er å kjøre ekstremt tøft veldig lenge. nesten på grensen til failure på ulike vekter og repper to-tre ganger. Det er vondt, og man ligger på skadegrensa, men det funker på meg om jeg unngår å overdrive

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2176 : 07. mars 2008, 23:42 »
det som funker på meg er å kjøre ekstremt tøft veldig lenge. nesten på grensen til failure på ulike vekter og repper to-tre ganger. Det er vondt, og man ligger på skadegrensa, men det funker på meg om jeg unngår å overdrive
Jeg har også den erfaringen i benkpress. Her må jeg trå til for fullt hvis jeg skal få progresjon. Problemet er at det stopper på 127,5 kg hver gang.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Zuul

Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2177 : 07. mars 2008, 23:48 »
Har du prøvd tunge negativer, bare kjøre single og doble helt opp under maks en stund, eller å kjøre tre blytunge økter i uka en to-tre uker?

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2178 : 07. mars 2008, 23:50 »
Har du prøvd tunge negativer, bare kjøre single og doble helt opp under maks en stund, eller å kjøre tre blytunge økter i uka en to-tre uker?
Jeg har ikke kjørt tunge negativer pga. en kranglete skulder. Får se om det blir prøvd etter NM. Skaderisikoen er jo større da.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Zuul

Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2179 : 07. mars 2008, 23:51 »
noen ganger er skader prisen for å bli sterkere. sånn er det bare, enten tar man den sjansen, eller så blir man kanskje ikke sterkere.

Kalkulert risiko

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2180 : 07. mars 2008, 23:55 »
noen ganger er skader prisen for å bli sterkere. sånn er det bare, enten tar man den sjansen, eller så blir man kanskje ikke sterkere.

Kalkulert risiko

Ja, enten det eller tålmodighet;)
Blenda!

Utlogget Zuul

Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2181 : 07. mars 2008, 23:57 »
Siden Bob har stått på stedet hvil i tre år er vel kanskje tiden for tålmodighet over, og tiden for å prøve nye ting inne?

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2182 : 08. mars 2008, 00:04 »
Hvor feiler du i løftet ? bunnen, midrange eller toppen?
Non Plus Ultra

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2183 : 08. mars 2008, 00:08 »
Kan jo prøve nye ting, men om han skal trene negativt ville jeg lagt det til en periode der han har ferie fra jobben og spiser ekstra Omega 3 og ellers tar livet med ro;) 3 år er heller ikke så altfor lang tid om man i den perioden har slitt med skader. Vi styrkeløftere kan jo øke styrkemessig til vi oppnår en nokså høy alder, så tid blir da et spørsmål om tålmodighet. Bare se på Inger Blikra, hun har jo hatt jevn fremgang, men kanskje aller mest de siste årene.
Blenda!

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2184 : 08. mars 2008, 00:13 »
Så lenge du løfter med utstyr betyr vel strengt tatt ikke raw-prestasjonene all verden? Er naturligvis klar over at det er en sammenheng mellom rawprestasjonene og de som utføres med utstyr, men det er jo med skjorte man skal løfte mye. Tjener vel selv i området 30kg på utstyret nå, og grunnen er rett og slett at jeg har trent for å løfte mer med det.

Så lenge man får hjelp i bunnen av løftet med utstyr er det vel midrange og lockout som er problemet? Da er benk på benk av ulike høyder en absolutt höydare for å øke med utstyr mener nå jeg. Smalbenk og mediumsmal på kloss må trenes slik jeg ser det.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2185 : 08. mars 2008, 00:18 »
Smal/mediumsmal til kloss/flaske har også vært det som gjorde at min benk "løsnet". Sammen med pushup med vekter på ryggen og pushup med beina høyt. Og selvsagt mer trening med skjorte. Jeg er som tidligere nevnt ikke så kjempeglad i benk, ser mer på den som et bindeledd til mark;). Men psyken er til for å overvinnes:)
Blenda!

Utlogget Zuul

Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2186 : 08. mars 2008, 00:25 »
Å skader ryggen bruker å gjøre underverker med benken min Grin

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2187 : 08. mars 2008, 00:26 »
Smal/mediumsmal til kloss/flaske har også vært det som gjorde at min benk "løsnet". Sammen med pushup med vekter på ryggen og pushup med beina høyt. Og selvsagt mer trening med skjorte. Jeg er som tidligere nevnt ikke så kjempeglad i benk, ser mer på den som et bindeledd til mark;). Men psyken er til for å overvinnes:)

Kloss er så definitivt tingen! Jeg har ikke brydd meg om strikk eller kjetting til nå da jeg ikke har sett noen grunn til å forandre noe som har fungert. Skal dog se på disse metodene etterhvert, men det får bli etter de større stevnene i år.

Som du kanskje har fått med deg er jeg av en annen oppfatning når det kommer til benk, og jeg prøver hele tida å finne nye måter å øke i benk på. Er nå på lavt mosjonistnivå, men håper å komme opp på et respektabelt nivå med ny skjorte og forbedre teknikk (les: spenn).

Uansett; til Bob må jeg få anbefale følgende øvelser:
- Smalbenk
- Mediumsmal benk med kloss av ulike høyder
- Dips
- Tate-press
(JM-press skal visst være bra for de som får den til).

Men de to viktigste er naturligvis de to øverste. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Store Mage

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 725
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 725

  • SDVV SC
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2188 : 08. mars 2008, 09:37 »
Nå er vel jeg den siste som bør mene noe om benk, men men...

Min fremgang i benk kommer ene og alene av tålmodighet og atter tålmodighet. Jeg har ikke forsøkt maksløft uten skjorte siden jeg begynte med styrkeløft, mao trener alltid lett uten skjorte, men med skjorte derimot har jeg kjørt på temmelig mye. Benker mye med kloss også, dips, teknikktrening og skulderøvelser har vært tingen for meg. Har også fått gode tips av Kirketeig.

Men jeg har laaangt igjen før jeg er i mål, laaangt!

Stå på Bobby, dette går bare en vei - oppover! Wink
Sølv NM benkpress 2011 og 2012
Stevneperser: 255 - 180 - 230

Konkurrerende utøver - styrkeløft - Røros SK



Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2189 : 08. mars 2008, 13:11 »
Takker for tips. Smiley

Problemområdet mitt ligger 90 grader i albuene. Dvs. der skjorta slutter å virke.
Jeg kjører mye med kloss og strikk. Den sistnevnte synes jeg har bedre effekt enn med kloss.
Sett over tid er det problemområdet mitt som gjør at rawbenken står fast. For de øvrige fasene i løftet har blitt betydelig sterkere på de siste 3 årene. Jeg er bunnsterk og toppsterk i løftet.
Trener en del dips og her er jeg ganske bra synes jeg selv. Har for en tid siden tatt 5 reps med 60 kg rundt midja. (Dype)

Etter NM har jeg en plan om å kjøre mye flies og omvendt grep i benken + smalbenk. Det er det eneste jeg kan se for meg virke positivt på brystmusklaturen. Den er underutviklet og det synes godt nå ettersom resten av kroppen har blitt større.
Sliter med å få kontakt med brystmusklene i vanlig benkpress. Føler det tar bedre i smal. Er ogs sterkere i smal. Derfor holder jeg ganske smalt i vanlig benkpress også. (lillefingrene på ringen)

Jeg ble litt overrasket på RM på Røros i fjor høst. Jeg hadde der et håp om 150 kg, men endte opp med 152,5 kg. Det var en pers på hele 7,5 kg.
Jeg synes skjorta mi er veldig "lett" å løfte med.
Nå er benkformen bare generelt dårlig og vil nok komme seg mot NM. *Håper jeg*
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!