Skrevet av Emne: En blå bjørn  (Lest 180299 ganger)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
markløft fra i dag:
http://www.youtube.com/watch?v=EaOJpuNZItQ#noexternalembed

Gikk tom for minne etter 5 reps..

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
PSMF | 2. runde | 16-22 januar før syklus 3 med 5/3/1

..Da erre PSMF fra og med imorgen til og med søndag.

Her er noen bilder etter gårsdagens eskapader som involverte 350 ml absinth, og dagens quadruple cheeseburger med ekstra cheese og extra large cola / chipz etter hva som kan karakteriseres som tidenes kjipeste og hardeste økt! Skulle filma det, fack hahaha!











Vekt: ??

5-3-1 | Syklus 2 | Uke 4 - PSMF

Rehab / prehab oppvarming



Skulderpress:

Oppvarming:
30kg x 5
40kg x 5


Arbeidssett:
50 x 5,5,5

..var full enda, spennende og lidende! Var lette vekter selvsagt..

"Big but boring.."

Skulderpress igjen:

40 x 8,8,8,8

Børge press

5kg skiver 20 reps + 5+5+5+5

Vanlig hantelroing

20kg x 20 + 5+5+5+5

.. jeejee

Også var det 25 minutter med ligging på gulvet og sleve litt før man endte på Mc'ern! God, poengfylt økt! <3

Utlogget Imperiosus

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training. What a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable. -Socrates

Å være opptatt av helse er det største hinder for et godt liv -Platon 427 år f.Kr


Glenn Ole Lie

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Begynn å laste opp bildene annerledes. bildet blir stort og må åpnes i ny fane hver gang, trøttsomt Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Begynn å laste opp bildene annerledes. bildet blir stort og må åpnes i ny fane hver gang, trøttsomt Smiley

Ctrl + scroll ut solves it

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Haha, skal kjøre rimelig intenst overskudd i neste syklus på 5/3/1. Veie meg etter PSMF, etter 3 syklus og etter neste uke på PSMF for å se hvor mye har gått opp på så stort overskudd.

Tenkte å spise opp de kaloriene jeg "sparer" inn iløpet av PSMF uken (ca 2000+ kcal dagen x 7 = 14 000ca) + litt til

Så legger det på ca 18 000 kalorier ekstra i overskudd ifh til vanlig på de 3 ukene så spiser 1500 kcal ekstra (5000 kcal) på treningsdager og som jeg alltid gjør på fridager (2500).

Hvorfor? Bare for å teste random støff og eksperimentere med PSMF

Utlogget tramp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 192
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 192

  • The above parallel squat isn't in my vocabulary!
Gutt 19 år (1994)
Vekt: 92-93kg
Høyde: 181cm
-
BP: 120kgx2
ML: 150kgx1
KB: 130kgx3

Bildelogg

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Vekt: 90-93kg

5-3-1 | Syklus 2 | Uke 4
PSMF | 2. runde | 16-22 januar



Knebøy:

Oppvarming:
60 x 5
80kg x 5
100 kg x 3

Arbeidssett:

Syklus 1, uke 3: 155 x 1 (teoretisk maks på 160 kg)
Syklus 2, uke 3: 160 x 3 (pers med 2 reps! Sweeeeet) (TM på 176kg)

120 x 5,5,5

.. skadet hælen på lørdag, i tillegg til to føkka dager hvor ene bestod av absinth gjorde at teknikken og koordinasjonen var litt off i dag.. men var jo bare lette vekter så var ikke noe big deal!

Lett supplering - Ett beinsbenpress, høy fotplassering

40kg x 15 + 5 + 5 + 5 + 5

Liggende lårcurl

60 x 12 + 3 + 3 + 3



MAT

234g prot, 99g karb, 49g fett 1440 kcal ( 2060 kcal mindre enn vanlig )

Karb fra yoghurt (etter trening, burde kanskje ta 50 / 50 før etter å ha lest litt), fett fra yoghurt + karb deig og omega-3.

Foreløpig underskudd 2060 (men så trente jeg ikke samme tyngde som vanlig heller så må vel ta vekk litt for det.. men whatevz)

Imorra blir det ca 20-30g karb og 25g fett ca og 225g prottis

Begynner dagen med en shake ca kl 11, så blirre 400g karb deig, så blirre shake, så blirre kesam.. enkelt og greit!

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
The Experiment – 1
«En periode med overspising, etterfulgt av en periode med tilsvarende underspising»

Intro

Så jeg og min drøfte partner, Mr.Lie, var i god stemning og god på praten.. plutselig kom opp prinsippet rundt det man har så sjukt gode styrkegains / restitusjon ved et større overskudd, i tillegg til optimale gains med tanke på LBM. Jeg, som er i en PSMF-fase / bio-rytme dietten, i tillegg til å være på periodisk faste – fikk en våt åpenbaring når jeg begynte å tenke på å eksperimentere på meg selv (les: ikke erotisk, ja, vet du tenkte på det Ojive!).

Hva om man ligger i en periodisk fase med et stort overskudd, hvordan vil kroppen reagere ifh til trening / generelt velvære, forskyvning mtp fettmasse / muskelmasse. Er en kalori en kalori?  Kan man manipulere det i så stor grad at man kan ha optimale økninger, uten den desidert verste sideeffekten – stor økning i fettmasse – om man implementerer noen av de nyere prinsippene?

Jeg har ikke sett så mye på studier, eller hva info som er tilgjengelig. Jeg vil gjerne utforske dette litt selv først, før jeg eventuelt begynner å gjør dette til en litt lengre affære.

Hyptosen

Som nevnt, jeg har ikke lagt så mye tanker i dette enda.. det var mer pirrende for nysgjerrigheten enn det å skrive en lang, lang artikkel.  Dermed har jeg ikke en vid hypotese på hva teorien bak dette valget er. Jeg har kommet opp til noen utfall som jeg presenterer litt lengre nede. Det jeg vet derimot er at leptin stimuleres av mye karbohydrat / lite fett sent, leptin stimuleres også av periodisk faste – hvordan vil dette påvirke eksperimentet?

Sitat
On average, a natural male doing everything right will be doing very well to gain ½ of pound muscle per week. A female might gain half that or about ½ pound muscle every 2 weeks.

Grunnene til jeg ser på dette her er jo også selvsagt å se hvor drøyt jeg kan legge opp ting, for optimal fremgang, uten at man går nevneverdig opp i fettprosent sett over tid.  Ergo, om man implementerer noen gode triks, nyere forskning og en grei makromanipulering; hvor bra / dårlig kan det bli? Kan jeg legge på meg MER enn 1,5 lbs muskler på denne måten? Eller vil vinninga gå opp i spinninga under PSMF uken? Kan jeg forskyve ration mellom fett og muskler? Blir jeg bare mer bleikfeit og jævlig?

Sitat
1. utfall: Jeg går et hakk opp i muskelmasse, og et hakk ned i fettprosent

Q:
Dette er jo fult mulig, men hva betyr dette fremover?
Er det noe som er mer effektivt enn dette, og enklere?
Hva prosesser har ført til dette, spesifikt?
Børge Fagerli anbefaler blant annet ikke periodisk faste om det er maksimal muskelmasse som skal bli oppnådd


Sitat
2. utfall: Alt går til helvete og jeg ender opp som en bleikfeit klump (1500 kcal x 4 dager x 3 uker = 18 000 kcal ekstra ifh til hvordan jeg vanligvis spiser - 2,5kg fett ca som vil ta meg opp 2-3% kroppsfett)
Dette hadde vel vært verste utfall, ser ikke helt hvordan det skal gå seg til, men alle muligheter slenges ut.

Sitat
3. utfall: Jeg går helt i null, etter PSMF, men øker i styrke ergo jeg vil tjene på det sett over lengre tid.
Hm.. betviler denne også, og i såfall.. hvorfor? Hva utløser dette?

Sitat
4. utfall: Jeg går ikke opp i muskelmasse, men opp i fettprosent ergo jeg vil tape på det over tid. (usannsynlig)
Hm.. betviler litt denne og.

Sitat
5. utfall: Jeg går OPP i muskelmasse, og styrke. Jeg går OPP i fettmasse.
Denne her er vel litt mer realistisk, og er responsen til en standard bulkefase. Dog vil en standard bulkefase ikke inkludere periodisk faste eller BRD..

Utførelse / spørsmål

Kommer til å ligge på 5000 kcal på treningsdager og baseline på fridager ca 2500 kcal som vanlig.  Kommer til å følge 5/3/1 denne 4-ukers syklusen her og oppdatere loggene mine daglig; hvordan er energinivået, trøkket, restitusjon, hvordan øktene føles osv.

Det blir tatt formbilder hver dag, jeg har ikke fettklype eller noe «avansert måler» så blir gut-feeling og måling på vanlig vekt ved start, siste dag før PSMF og etter PSMF.
Dette er ikke noe spesielt ekstremt, men for en person som legger på seg fortere enn man kan nyse så er det veldig spennende!

Sitat
3 egg, 1 ss peanøttsmør, 50g havregryn, 3 dl h-melk = 45g prot, 50g karb, 43g fett

BCAA
                        
1 scoop shake, 1 banan + 3 dl h-melk = 30g prot, 35g karb, 10g fett   
                        
400g karb deig, 150g pasta, + sævs + 1 liter sjokomelk + stekesmør = 80g protein, 200g karb, 40g fett   
                        
BCAA   
                        
150g kylling + 700g potetmos + 5 dl lettmelk + 500 ml kesam m fun light + 1 ss tran= 107g protein, 185g karb, 20g fett   
                        
BCAA   
                        
Gainer og 5 omega-3 tabs 30g protein, 155g karb, 10g fett
                        
292g protein, 620g karb, 123g fett og 4773 kcal + ca 70 kcal per scoop bcaa = 4983 kcal

Hvorfor BCAA mellom måltider?

Sitat
For å øke proteinsyntesen ytterligere, kan det se ut som det kan lønne seg å innta en liten mengde leucine mellom måltidene også. I kombinasjon med en liten mengde karbohydrater vil man kunne se en refratorisk respons på proteinsyntesen. Dette gjelder først og fremst om du spiser med 3-5 timers mellomrom, og inntar dette et par timer før neste måltid.
I en presentasjon over hvordan du skal maksimere proteinsyntesen, anbefaler proteinforskeren Layne Norton å innta 4-6 gram BCAA mellom måltidene, gjerne i kombinasjon med 40 til 60g karbohydrat. Er man i tillegg flink til å innta et maritimt omega-3 tilskudd som lakse-, fiske- eller selolje sammen med et par av dagens måltider, burde alt ligge til rette for muskelvekst.

*http://fitnessbloggen.no/maten-som-gjor-at-du-bygger-muskler-i-maksimalt-tempo/

Hvorfor omega-3 sent?

Sitat
Omega-3 fettsyrene DHA, EPA og DPA som du finner i Vital Arctic Oil har positive effekter når de lagres i fettvevet, der de forteller cellen at den skal lagre mindre og mobilisere mer fett, så man kan argumentere for å plassere tilskudd av det i siste måltider hvis du ikke spiser fet fisk tidligere på dagen.

Hvorfor h-melk i shaken etter trening?

Sitat
Legg også merke til at fett som inntas etter trening både ser ut til å kunne gi en høyere anabol effekt, og å lagres intramuskulært (som IMTG) i stedet for i fettvev.

Hvorfor karbohydrater sent / mer fett tidlig?

Sitat
Ved høyt inntak av karbohydrater senere på dagen og på kvelden, får du en økning i det naturlige leptinsignalet (inntrer ca 2-4 timer etter innsovning), som gir økt fettforbrenning gjennom natten og utover den påfølgende dagen.

Sitat
Ved inntak av fettrike måltider på kvelden, forstyrrer du kroppens metabolske tilpasningsevne og øker fettlagring, risikoen for fedme, forhøyer insulinnivåer og reduserer insulinfølsomhet.
Sitat
Ved inntak av fettrike måltider på morgenen og ettermiddagen, øker du kroppens metabolske fleksibilitet og tilpasningsdyktighet. Du innstiller systemet for høyere fettforbrenning gjennom hele dagen. Aktiviteten til LPL enzymet, som er ansvarlig for å dele opp sirkulerende fettsyrer og gjøre dem tilgjengelige for lagring, er høyere i muskelceller enn i fettceller tidlig på dagen. Fett vil da med høyere sannsynlighet bli brent av som energi eller lagres som lipiddråper i muskelen (IMTG) for senere forbrenning.

Siste ord

Det er nok mye jeg ikke har overveid, eller i det hele tatt tenkt på! Så rop ut om det er noe dere lurer på, mener burde være annerledes eller om dere har noe jeg burde tenkt på å fjerne / legge inn. Dette her er i hovedsak for å se hvordan MIN kropp reagerer så før du prøver dette selv så forstå din egen kropp.
Kanskje jeg burde ha lagt inn noe kokosolje f.eks eller hva om jeg lå lavere på kcal? Osv osv.. alt dette må utprøves. Er også andre ting man kunne snust rundt på for å gjøre det bedre. Hva om en slankere person prøvde seg? Tjukkere?

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/general-philosophies-of-muscle-mass-gain.html

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/initial-body-fat-and-body-composition-changes.html

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Interessant! Frister veldig å henge meg på, men tror det får bli en annen gang dessverre. Tar ingen sjanser på å bli en feit slask før sommeren Cheesy Men kommer til å følge med hver dag!

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Dagens trim:

90 min gåtur

Dagens mat:

shake
400g karb deig
eggehviter + jordbær

155g protein, 40g karb, 22g fett og 978 kcal

Blir nok en saftig shake kl 21 og kl 23 for de resterende 70g proteinene som vil plassere meg

225g protein, 47g karb, 25g fett og 1313 kcal

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Kun shakes det går i? Tongue
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Kun shakes det går i? Tongue

Simpel mann, med simple behov. Erru klar over hvor stress det er å lage mat når du spiser 1000 kcal om dagen? ;P

Ville heller hatt intravenøsnæring enn å måtte flytte på et lem!

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Kommer du til å kjøre PSMF i 2 uker, og deretter sykt overskudd i 2 uker? Trodde du skulle begynne i overskudd og deretter deffe med PSMF jeg. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!