Skrevet av Emne: Help me.  (Lest 1191 ganger)

Utlogget jack95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

  • Hold your head up high, no matter what.
Help me.
« : 15. januar 2012, 03:45 »
Jeg har ett stort problem, det er greit at jeg ikke har så dedikert kosthold og alt det greiene der. Men har en del problemer nå, og har nesten lyst og slutte å trene. Å slutte å trene kommer vell egentlig aldri til å skje da, det er bare tullprat. Føler meg ganske langt nede nå og har minimal framgang, hørres kanskje ut som en liten sippe unge på 10 år. Her er problemene, så kanskje noen vet noe om dette:

1. Løfter skuldrene over hodet, så klikker det i skuldrene, kjennes ut som den ene skulderen går utav ledd. Sykt irriterende, føler jeg ikke får prestert godt i noen overkropps øvelser pga. denne "svikten". Spesielt ikke millitærpress.

2. Hver gang når jeg trener biceps, kanskje bare bicepscurl med 10 kgs hantler. Så svikter på måte den ene armen, og skulderen begynner og hjelpe på den ene armen. Nei, det er ikke for mye vekter, var ikke slik for en tid tilbake. Og den andre armer "fungerer" helt normalt. Så ender opp med at den ene bicepsen får sykt god kontakt, og den andre ikke.

3. Nesten det samme problemet her som nr 2, hver gang jeg trener rygg, så jobber latsen på den ene sida mye mer enn den andre. Og ender opp med at jeg får jævlig god kontakt på den ene sida, og ikke den andre. Har heller ikke mye vekter her, kanskje 45 kg på bredt nedtrekk og det er sånn fremdeles.

Så alt i alt, føler jeg at jeg aldri får trent overkropp noe skikkelig, og føler meg helt skeivtrent og jævlig.


Håper på seriøse svar, takk.

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Help me.
« #1 : 15. januar 2012, 06:28 »
1: tøy skuldrene, kjør litt fjesdrag. varm opp skikkelig. hadde også slik at det klikket i skuldra selv.

2: gå til legen å få sjekka det opp?

3: fokuser mer på å trekke og skvise gjent slik at du kjenner at du bruker alle musklene "like mye"...

Har du trent lenge? gjør det vondt i biceps? isåfall kanskje betennelse??? kanskje du trener for mye?
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Help me.
« #2 : 15. januar 2012, 06:42 »
1: tøy skuldrene, kjør litt fjesdrag. varm opp skikkelig. hadde også slik at det klikket i skuldra selv.

2: gå til legen å få sjekka det opp?

3: fokuser mer på å trekke og skvise gjent slik at du kjenner at du bruker alle musklene "like mye"...

Har du trent lenge? gjør det vondt i biceps? isåfall kanskje betennelse??? kanskje du trener for mye?

Det han sa, + sjekke hos lege eller fysioterapeut/kiropraktor om en nerve ligger i klem. Jeg tror det er det.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget jack95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

  • Hold your head up high, no matter what.
Sv: Help me.
« #3 : 15. januar 2012, 07:24 »
1: tøy skuldrene, kjør litt fjesdrag. varm opp skikkelig. hadde også slik at det klikket i skuldra selv.

2: gå til legen å få sjekka det opp?

3: fokuser mer på å trekke og skvise gjent slik at du kjenner at du bruker alle musklene "like mye"...

Har du trent lenge? gjør det vondt i biceps? isåfall kanskje betennelse??? kanskje du trener for mye?

Har trent 1 år, men disse problemene kom for ett par måneder siden. Har ikke vondt i biceps, men kan godt vær jeg trener for mye ja.


Utlogget jack95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

  • Hold your head up high, no matter what.
Sv: Help me.
« #4 : 15. januar 2012, 07:25 »
Det han sa, + sjekke hos lege eller fysioterapeut/kiropraktor om en nerve ligger i klem. Jeg tror det er det.

Jupp, bestiller time hos legen på mandag da! Og satser på en evt. henvisning til fysio eller kiropraktor. Takk for svar folkens ! Smiley

Utlogget ArneBaron

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Help me.
« #5 : 16. januar 2012, 10:07 »
Kan være tusen ting. Kanskje lurt å gå til lege først som sist.

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Help me.
« #6 : 16. januar 2012, 10:22 »
Pause er undervurdert, ta deg en periode fri. Gå også til lege for å høre hva de sier der, så får du håpe at de kan hjelpe deg der.

“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget jack95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

  • Hold your head up high, no matter what.
Sv: Help me.
« #7 : 17. januar 2012, 01:58 »
Det han sa, + sjekke hos lege eller fysioterapeut/kiropraktor om en nerve ligger i klem. Jeg tror det er det.

Har bestilt meg time hos lege nå! Men vet du hvordan en nerve kommer i klem ? Lurer bare.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Help me.
« #8 : 17. januar 2012, 17:39 »
Har bestilt meg time hos lege nå! Men vet du hvordan en nerve kommer i klem ? Lurer bare.

Nei, jeg har egentlig ikke peiling.
MEN: Grunnen til at jeg tror det kan være det, er at to jeg trener med (Erfarne hobbybyggere begge to), klarte å få en nerve i klem begge to nesten samtidig, bak skulderen. De fikk påvistdette hos legen eller kiropraktor. Og da hadde de samme greia som du, at armen sviktet da de løftet.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!