Skrevet av Emne: Jenter og trening av bryst  (Lest 3117 ganger)

Utlogget mrsbiotherm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Jenter og trening av bryst
« : 04. september 2014, 09:17 »
Jeg har trent noen gode lange år nå, og etterhvert har jeg oppdaget noe jeg synes er lite hos kledelig meg. Har begynt å se ut som https://www.youtube.com/watch?v=g6qbq4Lf1FI -  ikke hele overkropp, men rundt brystområde. Jeg er ikke like muskuløs overhode, men er blitt så bred. Er det noen øvelser jeg kan trappe ned på? Jeg har helt sluttet å trene bryst, og lurer på om latsene også er med på å bygge bredde der?
og NEI, jeg er ikke ei jente som er redd for å bli mann.

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Jenter og trening av bryst
« #1 : 06. september 2014, 17:55 »
Hva skal du trappe ned på hvis du har kuttet ut brysttreningen? Forslaget mitt er å øke fettprosenten. Da gjemmer du musklene mer. Spis feks 2 sjokoladeplater(2000kcal) hver dag i 2-3 uker så mister du nok definisjonen på brystet etterhvert.

Noe du iallefall ikke kan er å gjøre om på genene dine, eller forme musklene slik du vil.

Utlogget mrsbiotherm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Jenter og trening av bryst
« #2 : 07. september 2014, 10:09 »
Hva skal du trappe ned på hvis du har kuttet ut brysttreningen? Forslaget mitt er å øke fettprosenten. Da gjemmer du musklene mer. Spis feks 2 sjokoladeplater(2000kcal) hver dag i 2-3 uker så mister du nok definisjonen på brystet etterhvert.

Noe du iallefall ikke kan er å gjøre om på genene dine, eller forme musklene slik du vil.
Jeg tenkte kanskje fettprosenten var med på å øke "bredden" - er ikke veldig hard nå. Er området rundt bryst/nakke/skuldre. For å sammenligne med dette standarde bildet: http://i0.wp.com/sweatforit.com/wp-content/uploads/2013/05/andreia-brazier-sweatforit11.jpg?fit=900%2C900 . Deres kropp er helt annerledes?

Det er nok genetikken - men lurer på om jeg rett og slett skal kutte ut brysttrening? Vil virkelig ikke ha større volum der. Synes det er så fint når andre jenter har synlige muskler der, men jeg får rett og slett en så stor overkropp/bryst at det ikke ser noe fint ut..


Utlogget mrsbiotherm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Jenter og trening av bryst
« #3 : 07. september 2014, 10:13 »
Hva skal du trappe ned på hvis du har kuttet ut brysttreningen?

Tanken var jo da at volumet muligens ville forsvinne litt(?) dersom jeg kuttet ut å trene det området. Er nå nylig jeg har stoppet med det.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Jenter og trening av bryst
« #4 : 07. september 2014, 10:24 »
Jeg tipper at midtre skuldermuskel er det som gjør bredden. Pluss kanskje trapezius hvis den er stor nok til å støtte oppunder inntrykket av brede skuldre. Jeg tviler på at selve brystmuskelen har noe med saken å gjøre. Tren heller mindre skuldre.

Jeg har brede skuldre og naturlig store skuldermuskler og må innrømme at jeg er litt lat i forhold til skuldertrening.

Forskjellen mellom de bildene du la ut er først og fremst skuldre og traps. Ikke bare størrelsen men også hvordan de musklene buler ut. Sjekk hvordan trapsen buler ut akkurat utenfor stroppene i den første videoen.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!