Skrevet av Emne: EGG før trening.  (Lest 6552 ganger)

Utlogget Yey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 202
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 202

  • ...
EGG før trening.
« : 23. november 2004, 16:35 »
Er det greit å spise 4 egg 30 min før en treningsøkt? Burde jeg ta en protshake i tillegg, eller dekker eggproteinet det inntaket..? Og Karbs.. Høres kanskje litt nasty ut, men funker det med litt juice til eggene..? Eller skal jeg ta en proten bar i garderoben før treninga? heh.....

yngve

  • Gjest
SV: EGG før trening.
« #1 : 23. november 2004, 16:41 »
Treige karbohydrater og proteiner 1 time før trening. Eventuellt raske karbohydrater (for eks. energidrikk) under trening. Raske karbohydrater og proteiner rett etter trening. 1 time senere spiser du et vanlig måltid.

Hold deg unna raske karboydrater før treningen. Litt juice i eggene for fornøyelsens skyld kan vel gå bra, siden proteinene i eggene senker GI.

Utlogget Yey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 202
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 202

  • ...
SV: EGG før trening.
« #2 : 23. november 2004, 16:46 »
Nydelig med så raskt svar, Yngve. Perfekt timing, for er 1t 30 min til trening så da skal jeg ta å lage meg noen egg.. + en skål med havregryn.. De er vel trege ettersom jeg husker...

Takk igjen

janne

  • Gjest
SV: EGG før trening.
« #3 : 23. november 2004, 18:07 »
Litt pasta ca 1-1,5time før trening er også veldig bra karbs til trening. Også er det viktigere med proteiner ETTER trening enn rett før...... Det som imidlertid ER viktig er å spise proteiner jevnt utover hele dagen, til hvert måltid. 2-3g pr/kg kroppsmasse er bra å få i seg gjennom en dag om målet er å bygge muskler.

yngve

  • Gjest
SV: EGG før trening.
« #4 : 23. november 2004, 19:49 »
Nydelig med så raskt svar, Yngve. Perfekt timing, for er 1t 30 min til trening så da skal jeg ta å lage meg noen egg.. + en skål med havregryn.. De er vel trege ettersom jeg husker...

Takk igjen

Bare hyggelig. Smiley

Jeg ville ha spist kun havregryn før treningen og spart eggene til etter treningen. Det er sant det fitnessjanne skriver. Viktigere med proteiner etter treningen.

Utlogget Yey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 202
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 202

  • ...
SV: EGG før trening.
« #5 : 24. november 2004, 00:13 »
Jeg tar raske carbs etter trening og shaker 15 min etter det igjen, så prot og carbs får jeg etter trening... Men har nemlig hørt noe om at proteiner ca rett før trening øker proteinsyntesen..? hmm. hehe =)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: EGG før trening.
« #6 : 24. november 2004, 09:19 »
Jeg ville i så fall kun brukt eggehvitten etter trening, og ikke plummen. Akkurat der og da trenger du ikke det fettet det inneholder.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Yey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 202
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 202

  • ...
SV: EGG før trening.
« #7 : 24. november 2004, 20:30 »
Okej, litt flaks der jeg da siden jeg ikke liker det gule. SPiser bare eggehviten =]

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!