Skrevet av Emne: Laktoseintoleranse  (Lest 1131 ganger)

Utlogget bs

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Laktoseintoleranse
« : 28. mars 2005, 00:57 »
Jeg har nylig fått vite at jeg har laktoseintoleranse og kunne trenge noen tips!

Om noen har noen bra sider med mat man kan spise og ikke hadde det vært fint.

En ting jeg lurer på er hva slags proteinpulver som ikke inneholder laktose, og hvilket er best? Jeg bruker whey tech i dag, vet ikke om dette inneholder mye laktose? Har ikke merket noe veldig ubehag ved bruk hvertfall..

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: Laktoseintoleranse
« #1 : 28. mars 2005, 01:08 »
Sliter med det samme selv. Hold deg unna melk! Laktosefri melk finnes fra tina, men synes ikke den er særlig god. Whey Isolate fra proteinfabrikken er helt rein for laktose ogh etter at jeg byttet over til den har jeg ikke hatt noen ubehag i det heletatt. Vært å prøve hvis du har problemer med dine nåværende proteintilskudd.

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Laktoseintoleranse
« #2 : 28. mars 2005, 02:00 »
Et lite tips til de gangene du absolutt ikke klarer å unngå laktose er å innta keru-tabs (tror det var det tablettenen heter) før du spiser/drikker, de spalter laktosen i tarmen.

Laktoseredusert melk inneholder mindre laktose men er ikke laktosefri, derfor noen som også reagerer på denne men den er et godt alternativ for de fleste. I mine øyne ikke egnet til å drikke ren men fin til matlaging m.m. Soyamelk og rismelk er andre alternativer du finner i matbutikker med godt utvalg og i helsekostbutikker. Også en del vegetarprodukter der soya erstatter melk.

Både melange og soft margarin finnes i egne utgaver uten melk.

Kjeks som ikke inneholder melk er bl.a. gjendekjeks og tom&jerrykjeks.

Gjør det til en vane å alltid lese på varer hva de inneholder, på den måten lærer du fort hva du kan spise. Vær oppmerksom på at mange ferdigprodukter og halvfabrikater kan inneholde melk.

Ikke alle med laktoseintoleranse reagerer like mjye på alle produkter, vet om flere som reagerer på det meste men kan spise litt ost, eller ost reagerer de masse poå men litt yoghurt går greit.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!