Skrevet av Emne: spørsmål til antidoping norge  (Lest 2617 ganger)

Utlogget fit4fight

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 53

spørsmål til antidoping norge
« : 02. juni 2005, 18:42 »
nå som koffein ikke står på doping listen lenger lurer jeg på hvorfor det er lovlig igjen?..
har også lagt merke til at clenbuterol ikke er oppført som "doping". vil det si at det er kun lovlig dersom man bruker det som asmatiker og har papirer på det?  :Smiley

mye jeg lurer på men tar litt av gangen..

jeg velger å legge ut en post her i stedet for og sende en mail sånn at andre kan se deres svar også;D

skulle andre lure på noe ang doping/doping listen er det bare og poste inn her slik at antidoping norge kan svare!

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: spørsmål til antidoping norge
« #1 : 03. juni 2005, 01:33 »
S3. Beta-2 agonister

Forbud
Følgende stoffer er forbudt:

Alle beta-2 agonister er nå forbudt både i og utenfor konkurranse.  Dette inkluderer både D og L isomere former av stoffene der dette er relevant.

Begrensinger i forbud
Det foreligger forenklet fritaksordning for bruk av formoterol, salbutamol, salmeterol og terbutalin. Forenklet fritaksordning gjelder kun dersom nevnte stoffer benyttes som inhalasjonspreparater for å forhindre og/eller behandle astma og treningsfremkalt astma/bronkial forsnevring. All annen bruk av beta-2 agonister som ledd i medisinsk behandling krever ordinært fritak. Regelverket for fritak fra dopinglisten må følges i slike tilfeller. Skjema for både forenklet og ordinært fritak finnes under medisinsk fritak i menyen til venstre.

Grenseverdier
Dersom laboratoriet rapporterer en konsentrasjon av salbutamol (fritt pluss glukuronid) større enn 1000 nanogram per milliliter, vil dette anses som en positiv prøve, også dersom det foreligger et gyldig fritak fra dopinglisten, såfremt utøver ikke kan bevise at det unormale resultatet var en konsekvens av terapeutisk bruk ved inhalert salbutamol.


Clenbuterol gis ikke til mennesker lenger, på grunn av den lange halvveringstiden.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget .:P-Nutz:.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 686
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 686

SV: spørsmål til antidoping norge
« #2 : 03. juni 2005, 02:21 »
Var koffein virkelig ulovlig? Var det ulovlig å drikke kaffe da?  Huh
Life is so much easier when you just don't give a f#~%!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: spørsmål til antidoping norge
« #3 : 03. juni 2005, 13:58 »
Ikke ulovlig, det finnes jo grenseverdier.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

SV: spørsmål til antidoping norge
« #4 : 06. juni 2005, 10:49 »
nå som koffein ikke står på doping listen lenger lurer jeg på hvorfor det er lovlig igjen?..

Nå er dette bare meg som tenker høyt....

Den største enkelt sponsoren til IOC er Coca-Cola Company. Denne giganten baserer det meste av omsentningen av å selge "leskedrikker" med koffein.... mmm kanskje det ikke var tilfeldig at det var akkurat koffein som forsvant ifra doping lista i denne omgang? Det var jo utøvere som ble tatt for koffein, som hevdet at de kun hadde drukket "oppkvikkende" cola/kaffe blandinger. Det finnes vel ting på doping lista som er mindre prestasjonsfremmende en dette?
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!