Skrevet av Emne: Kjøper dop for å slanke seg  (Lest 8182 ganger)

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Kjøper dop for å slanke seg
« : 29. juni 2005, 13:02 »
Kjøper dop for å slanke seg


Ungjenter bestiller på nett
 


DØDSFALL: - Virkestoffet Efedrin er et forbudt stoff som også har ført til dødsfall. Nå må unge jenter bli bevisste på hva det egentlig er slankepillene som selges gjennom Internettannonser, sier politiførstebetjent Skule Worpvik ved kriminalavdelingen ved Grenland politistasjon. 
 
 
 Ønsket om å bli slank er årsaken til at stadig flere unge jenter handler dopingmidler på nettet. - De venter på postmannen, men det er vi som kommer på døra, sier politiførstebetjent Skule Worpvik ved Grenland politistasjon.


Det er jenter i ten- og tyveårene som bestiller pillene og kapslene som lover deg en slank og fin kropp. Ikke alle er klar over at de er i ferd med å kriminalisere seg selv, i det de klikker på handlevognen på skjermen.
- Mange av jentene handler i god tro, men ender med å bli etterforsket for innførsel av dopingmidler. Dette kommer på rullebladet. Stadig flere yrker krever nå en politiattest for den de skal ansette. I land som for eksempel USA kan du nektes visum hvis du er dømt eller har vært etterforsket for en straffbar handling, advarer politiførstebetjent Skule Worpvik.


 
Ved å sette fokus på dette problemet håper han at flere jenter blir bevisste på hva de egentlig er i ferd med å gjøre når de faller for fristelsen til å kjøpe slankepiller på nettet.
Jenter som bestiller slankeprodukter inneholdende forbudte virkestoffer utgjør nå størstedelen av beslagene tollvesenet gjør av postforsendelser fra utlandet. Antall saker med kjøp av narkotiske tabletter og anabole steroider over Internett holder seg stort sett stabilt.
- Tollvesenet har hatt en økning på 60 prosent av postforsendelser til Norge som inneholder narkotika og dopingmidler. Den vesentligste økningen står postpakker med slankeprodukter for. I løpet av de to siste ukene har vi etterforsket fem saker, der ordentlige jenter har fått politiet på døra fordi de vil slanke seg på piller, sier politiførstebetjent Skule Worpvik ved Grenland politistasjon.


De fleste av slankepillene som lokker med vekttap inneholder virkestoffet Efedrin.
- Dette stoffet står på dopinglista. I tillegg til å være et forbudt middel, er efedrin livsfarlig å bruke. I Sverige etterforskes nå dødsfall etter bruk av slankepiller som er tilsatt Efedrin, sier politiførstebetjent Worpvik. Slankepreparatene markedsføres på nettet som 100 prosent naturlige.
- På nettet er det også flere forum der unge mennesker kan få "gode" råd om alt fra slanking til bygging av muskler. Rådene er ofte helt ukritiske i forhold til etikk og straffeloven. Nettstedet har ikke noe ansvar for hva som blir skrevet/diskutert på sidene deres, sier politiførstebetjent Worpvik.


Efedrin har en rekke kjente bivirkninger, ifølge lommelegen.no. Det er et sentralstimulerende middel, slik som også amfetamin er. Stoffet er derfor vanedannende og potensielt avhengighetsskapende. Vanlige bivirkninger er psykisk og motorisk uro, søvnløshet, skjelvinger, hjertebank, vannlatingsproblemer. Sjeldnere bivirkninger er kvalme/brekninger, muskelsvakhet, tørste, svimmelhet, hodepine og økt svettetendens. Der har forekommet dødsfall hos friske personer ved bruk av Efedrin, blant annet hjerteinfarkt.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Kjøper dop for å slanke seg
« #1 : 29. juni 2005, 13:04 »
Fra "avisen" Varden. Et ordentlig scoop, spør du meg :Smiley
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Kjøper dop for å slanke seg
« #2 : 29. juni 2005, 13:06 »
Hvorfor bruker journalisten stor "e" i når hun skriver "efedrin"?
Det er ikke et legemiddelmerke.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Kjøper dop for å slanke seg
« #3 : 29. juni 2005, 13:07 »
På nettet er det også flere forum der unge mennesker kan få "gode" råd om alt fra slanking til bygging av muskler. Rådene er ofte helt ukritiske i forhold til etikk og straffeloven. Nettstedet har ikke noe ansvar for hva som blir skrevet/diskutert på sidene deres, sier politiførstebetjent Worpvik.

hehehe
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Kjøper dop for å slanke seg
« #4 : 29. juni 2005, 13:12 »
Hvorfor bruker journalisten stor "e" i når hun skriver "efedrin"?
Det er ikke et legemiddelmerke.

Høres jo litt mer farlig ut da vil jeg tro.

Hørte forøvrig her om dagen at salget av DNP hadde skutt i været. Dert ville jeg vært mer bekymret for, enn noe som mest av alt gjør det til en sexuell nytelse å pisse........

Men jeg har nå en gang sagt hva jeg mener om ECA-stack'er - det ene fører fort til det andre, og jeg synes personlig det er greit at det håndheves strengt. Ikke forde - de greiene der får en vel greit tak i uten å bestille det fra utlandet vil jeg tro.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Kjøper dop for å slanke seg
« #5 : 29. juni 2005, 13:13 »
På nettet er det også flere forum der unge mennesker kan få "gode" råd om alt fra slanking til bygging av muskler. Rådene er ofte helt ukritiske i forhold til etikk og straffeloven. Nettstedet har ikke noe ansvar for hva som blir skrevet/diskutert på sidene deres, sier politiførstebetjent Worpvik.

hehehe

Jepp - det har jo vært et par av de eca-diskusjonene her også ja  Grin


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Kjøper dop for å slanke seg
« #6 : 29. juni 2005, 13:19 »
Hørte forøvrig her om dagen at salget av DNP hadde skutt i været. Dert ville jeg vært mer bekymret for, enn noe som mest av alt gjør det til en sexuell nytelse å pisse........

En del mer bekymringsfullt det ja. Men men......

Uansett, det tragiske her er jo at ECA i seg selv er utrolig lite virkningsfullt da, er liksom ikke rare gårturen det tilsvarer. Faktisk er det jo 2-3 ganger så mer virkningsfullt å røyke - det er helt lovlig også.... Grin.

Men fra spøk til alvor, DNP leker man jo ikke med, og ECA funker i veldig veldig liten grad. Beste middel her er vel å opplyse om hva trening og kosthold faktisk kan gjøre for en. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Kjøper dop for å slanke seg
« #7 : 29. juni 2005, 13:42 »
Så har ECA'n andre funksjoner enn å øke forbrenningen vett du:)
Eat Lift Sleep

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Kjøper dop for å slanke seg
« #8 : 29. juni 2005, 13:46 »
Så har ECA'n andre funksjoner enn å øke forbrenningen vett du:)

Jo da, men det er ikke det disse her er ute etter.....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Kjøper dop for å slanke seg
« #9 : 29. juni 2005, 13:58 »
Tja, om det er grunnen til at de kjøper det eller ei, pleier det dempe apetitten ganske bra uansett. Økt energinivå gjør også at de orker å trene mer og lengre.
Eat Lift Sleep

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: Kjøper dop for å slanke seg
« #10 : 18. juli 2005, 15:47 »
Ja, jeg kjenner en som holdt på å dø av dnp... farlige greier det der. Husker han fortalte meg at han måtte skifte sengelaken 2 ganger om natten fordi han svettet så mye...
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
SV: Kjøper dop for å slanke seg
« #11 : 18. juli 2005, 22:23 »
Ja, jeg kjenner en som holdt på å dø av dnp... farlige greier det der. Husker han fortalte meg at han måtte skifte sengelaken 2 ganger om natten fordi han svettet så mye...

Hva var det han holdt på å dø av da med DNP ?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!