Skrevet av Emne: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.  (Lest 9351 ganger)

Utlogget RONNY S7

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 482

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #45 : 31. mai 2006, 18:05 »
Ville du godtatt en cee analyse bestillt av produsent for 2 år siden?

Du svarte ikke på spørsmålet mitt ang hvor mye creatinin som må til dagelig for at man skal få noen problemer med dette!



Når det gjelder kreatinin nivåer i kreatin og CEE så kan dette ikke måles med et riktig resultat i tørt pulver fordi når kreatin møter veske vil en god del av kreatinet konvertere til kreatinin avhengig av hvor lav ph`n er(lavere ph=mer kreatinin) ved inntak av kreatin som ikke får ph i magen over 6.9 vil veldig mye kreatin konvertere til kreatinin.

Derfor vil den eneste rette måten å måle kreatinin nivåer på være å teste personer ved bruk over tid.

Ved inntak av vanlig kreatin mono av kvalitet vil ph i magen ligge rundt 3,5-4

Ved inntak av CEE(hvis produktet da inneholder cee) vil ph ligge en plass mellom  7 og 9
og siden cee er både vann og fettløselig vil derfor også opptaket bli optimalt. Samtidig som du ikke trenger mer en 2-3 gram for effekt,mens mono ofte doseres 10 gram +


Uansett hvem som har rett og galt i denne diskusjonen!
Hva får du i deg mest kreatinin av:

10g mono pr dag med feks 2%kreatinin(200mg)

2 g CEE med 10%kreatinin(200mg) ? siden cee er både fett og vannløselig vil mindre kreatin konvertere til kreatinin...


Nå har jeg snakket med 3 leger som alle sa at kreatinin ikke var skadelig for kroppen så fremst du ikke har store problemer med nyrene da kreatinin skilles ut gjennom dem. Kreatinin brukes faktisk på sykehus som en indikator på nyrefunksjonen og gis i store doser uten spes bivirkninger siden døgnutskillelsen av kreatinin i urinen er ganske konstant..


Men tilslutt vil jeg si at ej du har rett ang det med mye fake produkter der ute så det er greit å be om en analyse i ny og ned.

Heldigvis så finnes det CEE produkter i norge som inneholder over 98 % CEE og jeg er sikker på at de fleste som selger cee vil legge ut analyse etterhvert.

1.70 og 84-86kg. Armer=44cm

Utlogget ej

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #46 : 31. mai 2006, 20:08 »
Enda en masse tomprat uten underlag. Som om du kommer rett fra skolebenken til de som selger fake CEE.

1. Hvordan kan ph'en på et CEE produkt ligge mellom 7 og 9?
2. Hvordan skal du koble ester til monohydrat uten at store deler av produktet omdannes til kreatinin?
3. Vis meg EN ENESTE skikkelig labanalyse (NIR analyse, ikke HPLC) av ETT ENESTE av de "CEE/ME" produktene som selges i Norge idag som påviser høyt innhold av CEE.
4. Vis meg EN ENESTE analyse av ETT ENESTE av disse produktene som viser innholdet av dicyandiamide og dihydrotriazine (sistnevnte et rimelig farlig stoff).
5. Jeg skiter egentlig i hva dine 3 leger sier om kreatinin. I Danmark er grensen satt til 0,1%. Det er ikke for moro skyld. De har sikkert etpar leger der også. Den Danlab kreatinen vi fører inneholder mindre enn 0,01% kreatinin. I noen av disse fake prod er innholdet VESENTLIG høyere enn 1%. Og, som sagt: innholdet av etpar av de mer farlige stoffer er ikke engang analysert. Hva sier legene dine om det? Har de hørt om dihydrotriazine?
6. Hvor mye kreatinin du tåler daglig over tid FØR nyrene blir skadet, er svært individuelt. Men slik du skriver, virker det som om du ikke er redd for å "møte veggen", så værsågod. Spør legen din om han/hun aner hvor mange som har, og vil få problemer med nyrene. Vet de det ikke, kan de jo gå inn på www.kidney.org og se hva de vet i statene.
Og hva med magekrampe, hodepine, diarre? Vet legene dine at kroppens naturlige forsvarsmekanisme mot gifter som kreatinin er å spe de ut med vann? Vannet tas fra tarmer og muskelvev. Da mister kroppen bl.a. viktige mineraler: kalium og magnesium. Det kan gi utslag i magekramper. Ikke uvanlig blant kroppsbyggere som har fått i seg dårlig kreatin. Så: Be om analyse på ALLE kreatinprodukter du kjøper.
7. Det er vel LITT interessant å vite hvor mye kreatinin det tørre pulveret inneholder? Eller synes du det er greit å betale 1000-lappen pr kg for kreatinin o.a. biprodukter? Nei, søren - unnskyld. Du vil jo at folk skal spise dritten først, og "over tid", og så måle. Eller?

Du skriver, sitat: "Heldigvis så finnes det CEE produkter i norge som inneholder over 98 % CEE og jeg er sikker på at de fleste som selger cee vil legge ut analyse etterhvert".

Det er ikke så langt blitt fremvist ETT ENESTE bevis for at noe produkt på det norske markedet inneholder 98% CEE. Og det er solgt rimelig lenge her til lands. Derfor er tiden nå overmoden for at du, og andre, legger frem en skikkelig analyse.
MERKELIG at de ikke har gjort det ennå. MERKELIG at de ikke deltar i denne debatten. Og MERKELIG at de fortsetter å selge de overprisede produktene sine UTEN å informere kundene om hvor mye skitt de faktisk inneholder.

Det hadde f** ikke gått om det var Gilde....

Men det er IKKE merkelig at de mister all tillit i toppidretten.

Mvh Jan Myhre
Salgsselskapet E&J / ej-shop.no
Jeg er ikke kjent for å være en "rævslikker". Den jobben gjør mange andre så mye bedre Wink

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #47 : 31. mai 2006, 20:34 »
Moderator: sorry klarte å dobbel poste..

folk som bruker tilskudd og forsvarer det , gir faen  i anlyse,  så lenge det gir resultater og ikke har forstore bivirkninger  "man har ikke vondt av noe man ikke vet"  GET IT!?   

Men hva hvis produsenten egentlig selger deg Kreatin Monohydrat merket CEE. Er du virkelig naiv nok da til å si "Yes, jeg er virkelig fornøyd, jeg driter egentlig i om jeg kunne kjøp det samme for 400kr billigere hvor som helst ellers? Så lenge jeg får effekt"

Det samme gjelder hvis en kjøper et kostilskudd som inneholder stoffer som står på dopinglisten. Hvis du stoler på produsenten spør du ikke etter en analyse. Når dagen kommer og personen som har kjøpt kosttilskuddet tilfeldigvis deltar i OL elns... UUUPS doping? "Men det står jo ikke på pakken..!". Da kan du klø deg i hode å si: "Det man ikke vet, har man ikke vondt av!"

Det er ikke snakk om at enkelte gir faen, det handler om prinsipper. Hvis folk skal få selge og markedsføre produkter som er rein svindel så ender du vel opp med at du kjøper katt isteden for kylling på COOP Mega grunnet "Jeg gir vel faen.. så lenge det står kylling på pakken, og at det likner litt!” Vel, det var kanskje et litt dårlig eksempel, men kjøttdeig for eksempel er ikke et produkt som er så alt for lett å se hva inneholder, samme gjelder pølser!

Kalkunpølse som ikke inneholder 1g kalkun yea!
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #48 : 06. juni 2006, 15:07 »
Min mening samt resultater fra div forskning blir å komme frem i CEE vs creatine monohydrate artikkelen jeg blir å skrive..

Om du vil jeg skal skrive den artikkelen før de to andre jeg tenker på må du stemme inn din stemme i linken her..
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=42168.0

Forøvrig synes jeg det er fint at Ejshop tenker på kundenes beste..

NB i artikelen blir endel snusk fra produsentenes side tatt opp og det er verdt å lese.....



Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget ej

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #49 : 13. juni 2006, 19:46 »
Min mening samt resultater fra div forskning blir å komme frem i CEE vs creatine monohydrate artikkelen jeg blir å skrive..

Om du vil jeg skal skrive den artikkelen før de to andre jeg tenker på må du stemme inn din stemme i linken her..
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=42168.0

Forøvrig synes jeg det er fint at Ejshop tenker på kundenes beste..

NB i artikelen blir endel snusk fra produsentenes side tatt opp og det er verdt å lese.....



Gleder meg til å lese artikkelen om CEE. Jeg er personlig i dialog med "mennene bak" både CEE og Kre-Alkalyn. Det er også interessant...
Hadde jeg hatt tid, og noen ville betalt meg godt, skulle jeg også skrevet en artikkel Smiley

Enda bedre hadde artikkelen din blitt om du hadde tatt med et intervju med de som selger CEE, og andre kreatinprodukter. Du kunne f.eks. spurt de om hvordan de kan fortsette å selge slike produkter uten å tilby kundene sine skikkelige labanalyser når de vet hvor mye fake som finnes Smiley

Lykke til!

Mvh Jan Myhre
Salgsselskapet E&J / ej-shop.no
Jeg er ikke kjent for å være en "rævslikker". Den jobben gjør mange andre så mye bedre Wink

Utlogget Big Boy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 494
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 494

  • BEAT THE LOGBOOK OR GO HOME!
SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #50 : 01. september 2006, 18:27 »
BUMP - hvilke tester har dere fått hånd på som gjør til at dere (EJ) selger Kre-Alkalyn nå?

- Even
Min Sponsor: Norkost

TEAM BODYTECH



Intervju



Konkurrende utøver i Kroppsbygging

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #52 : 01. september 2006, 21:42 »
Jeg er sponset av en annen netthandel, og Roy, som jeg er i teamet til, og som jeg handler rimelig hos, har heller ikke noe med EJ å gjøre...
Soje som er eksperten til EJ, er garantert ikke min long lost tvilling..

Hvor vil jeg med dette??

Jo... Ej virker på meg å være en av de skikkelig seriøse aktørene i kosttilskuddsmarkedet! Og dem finnes det faen ikke mange av! Smiley Og min uttalelse er ikke basert på tilhørighet eller sponsing. tvert imot. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!