Skrevet av Emne: Lurer på litt forskjellig her  (Lest 694 ganger)

Utlogget Gutt91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Lurer på litt forskjellig her
« : 28. februar 2008, 22:51 »
Heisann, takk på forhånd til alle dere som svarer på denne posten  Cheesy

Jeg lurer på litt forskjellig. Jeg er 16 år og har litt ekstra fett å drasse på (både på mage og på bryst).
Jeg har hørt mange forskjellige råd og slikt om hva jeg bør gjøre osv. og jeg har nettopp begynt på en 3-splitt nå, samt at jeg vil kjøre en deff. Det jeg lurer på da er: Hvis jeg kjører en deff, vil jeg da miste mye av armene mine (har ganske mye muskler på armer og skuldre)? Jeg har og prøvd å spise hver 2-3 time, relativt sunt, samt drikke 2-3 liter vann for dagen, men jeg føler liksom at jeg stiger litt i vekt, at jeg ikke mister så mye av fettet mitt (trener kondisjon 3 x 30 minutter hver uke, tungt intensivt). Jeg bruker i tillegg proteinpulver hver gang etter jeg har trent (dvs. 3 ganger per uke), er dette lurt, eller vil noe av dette lagres som fett?


Jeg jobber også 2 ganger i uken, så derfor er jeg tvunget til å spise mat i sentrum. Fungerer det da bra å spise 0.4 kg salat med egg, skinke, sjampingjong og litt slikt (de har ikke kylling og tunfisk der)? Har dere noen andre forslag?

Mitt siste spørsmål lyder som følger: Har noen tips til hvordan man kan bli kvitt fettet på brystet? Forsvinner dette av seg selv ved kondisjonstrening og ved et godt kosthold samt. brysttrening? Vil veldig gjerne få frem selve kassen, og ikke ha fettet som stikker utover.

Vet det var litt mange spørsmål her, men jeg blir veldig glad om dere svarer meg på dette innlegget. På forhånd takk!  biggrin

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

Sv: Lurer på litt forskjellig her
« #1 : 28. februar 2008, 23:20 »
når du springer blir nok fett over hele kroppen brent bort. men det er lurt og spise sunt Wink
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Sv: Lurer på litt forskjellig her
« #2 : 29. februar 2008, 08:34 »
Legg deg noen hundre kcal i minus. Ikke drop mer enn 0.5kg i uka, da øker sansynligeten for at du mister mye muskler også, ikke bare fett. At du må spise i sentrum spiller vel ingen rolle? Ta med deg mat hjemmefra.
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget Joche

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 122

Sv: Lurer på litt forskjellig her
« #3 : 29. februar 2008, 08:40 »
Som sagt så må du bare ligge i kaloriunderskudd (3-500kcal pr. dag), så vil fettet forsvinne til fordel for muskler. Sakte, men sikkert. Den salaten er nok fin den. Egg og skinke er gode kilder. Proteinpulver etter trening er også bare bra, så lenge den ikke gjør at kaloriinntaket ditt overstiger forbruket.

Det finnes ikke noen spesifikk metode for å bli kvitt fettet akkurat på brystet, men du må bare trene slik at det forsvinner jevnt over hele kroppen.

Coreøvelser hvor du utfører et stort arbeid (mye vekt over en lengre distanse) er bra for å øke metabolismen. (Små apparatøvelser har så og si ingen effekt her). Dessuten burde du kanskje vurdere å bytte ut den vanlige kardioen med gerilja eller andre intervalløvelser. Finnes mye om disse på forumet her

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!