Skrevet av Emne: Kosttilskudd ved fettbrenning  (Lest 4933 ganger)

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Kosttilskudd ved fettbrenning
« #15 : 24. mars 2010, 11:30 »
Eg har pleid og ta en til to protein drikker hver dag, som tilsvarer ca 60g proteiner. I tillegg til at eg spiser sundt. Har ett bra kosthold, hvor eg ikke spiser eller drikker mye fett/sukker. Spiser grønt forran snacks og velger ut oljer og lyst kjøtt forran andre ting. Men aner ikke hvor mye eg inntar for dagen..

Får ta og løpe dobbelt så langt, så forsvinner det vel, man brenner vel en del under styrketreningen og. Uten at eg vet det nøyaktige kallorier eg inntar/brenner på en dag.

Noen måte og finne ut slik, for en som ikke har anelse?

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1093

Les og regn ut - veldig enkelt Smiley

Utlogget Torcs

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Kosttilskudd ved fettbrenning
« #16 : 24. mars 2010, 11:33 »
Har ikke disse tabellenen i hodet. Har vært borti en del informasjon om dette med kcal per time/aktivitet. Du finner mye om dette om du googler litt.

Men dette er nok svært inviduelt. Har f.eks hørt at Petter Northug forbrenner over 3000kcal på en 30km. Dette tar ca. 1time for han. Ergo så stemmer nok ikke at en forbrenner 405kcal per time på langrenn for alle for å si d sånn.

Kilde: http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2002/1023887562.86

Utlogget jayz0r

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Kosttilskudd ved fettbrenning
« #17 : 24. mars 2010, 11:53 »
Er ikke nødvendigvis ute etter så store magemuskler. Men markerte i forhold til kroppen. Slik at man ser magemusklene, og ikke fettet. Har ingen interesse av og ha store klumper stikkende ut av kroppen! Men at man ser at mange er bra trent og den ser bra ut. (alle sin drøm i guess) Tongue

Hmmm hva eg spiser?
Starter dagen med frokostblanding(uten for mye søtsaker), og melk, tar gjerne ett eple til lunch, og spiser ett godt måltid til middag, ofte svin/kyllingkjøtt med pasta/ris - WOK med grønnsaker. Så spiser eg kvelds med veldig grovt brød og pålegg som ost, syltetøy, skinke  elns.

Men eg veier aldri hva eg spiser. Absolutt aldri. Burde eg det? :-p
Eg spiser det eg vil, og går ikke rundt sulten. Men passer på hva eg spiser, så når eg spiser, så spiser eg ett bra alternativ.

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Kosttilskudd ved fettbrenning
« #18 : 24. mars 2010, 11:55 »
Om du hever kostholdet ditt noen hakk og tar det litt seriøst vil du få resultater av innsatsen din på trening.

Å spise det du vil "men et sunt alternativ" kan være en bra løsning så lenge du har veldig god kontroll og erfaring. Men det sier jo seg selv at om du ikke får resultater av "dietten" din nå - så må noe forbedres?

Frokostblanding er shit(mye sukker og unødvendig tull) - bytt ut med havregryn

Utlogget jayz0r

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Kosttilskudd ved fettbrenning
« #19 : 24. mars 2010, 12:00 »
Om du hever kostholdet ditt noen hakk og tar det litt seriøst vil du få resultater av innsatsen din på trening.

Å spise det du vil "men et sunt alternativ" kan være en bra løsning så lenge du har veldig god kontroll og erfaring. Men det sier jo seg selv at om du ikke får resultater av "dietten" din nå - så må noe forbedres?

Frokostblanding er shit(mye sukker og unødvendig tull) - bytt ut med havregryn

Spiste en del havregryn før, men ble ganske så lei - Smakte lite. Tilsatt syltetøy for å få smak, men da sa noen at det var poengløst siden syltetøyet innholdt mye sukker eller noe slik.

Men, hever eg kostholdet, altså spiser mer. Vil ikke kroppen brenne mindre fett da?

Utlogget jayz0r

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Kosttilskudd ved fettbrenning
« #20 : 24. mars 2010, 12:14 »
En ting til,

eg trener veldig ofte rett etter skolen, eg studerer og går på skole 2minutter unna treningen. eg spiser gjerne en god frokost, og ett eple på skolen. For å så trene. Men er dette en dum ting, siden eg ikke har fått i meg nok mat før trening?

Burde eg trene senere, etter at eg har spist mer? eller går det bra så lenge eg spiser godt etter trening?

Utlogget Moonkiller

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 78

Sv: Kosttilskudd ved fettbrenning
« #21 : 24. mars 2010, 12:28 »
Det er litt viktig med mat i magen før trening, men uansett du har ekstra høy forbrenning innen 1 time etter trening. så spis med en gang etter trening ihvertefall:)
Hei, jeg er en gutt på 19år som har drevet med kickboxing(Sør-odal kickboxing klubb) 1år og vekter siden jeg var 14år.

Høyde:1.90
Vekt:80Kg 05.08.2011

Bilder/logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=95135.msg1415097#msg1415097

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Sv: Kosttilskudd ved fettbrenning
« #22 : 24. mars 2010, 15:06 »
Det ble ikke sakt noe om å bygge store muskler her Smiley men forbrenne fett, og da er utholdenhet en fin ting. men men, du som tydeligvis har jobb innen kost , så du vet nok bedre enn meg Smiley
Mulig jeg misforsto deg litt og beklager dette, det jeg bare vil påpeke er at ekstrem høyrepetisjonstrening på maven vil gi lite resultater i form av mavemuskler og det som er viktig for å kunne vise fram en veltrent mave med lite fett er at det faktisk finnes så mye muskler der at man ikke trenger å være på 3%BF for at de skal synes. Og på den annen side så finnes det betydelig mer effektive måter å trene kardio på enn crunchøvelser, jeg tror personlig man får betydelig bedre resultater med tanke på mavemuskler ved å trene tung knebøy, justere kostholdet og ta seg en 20minutters intervallsprintøkt noen dager i uken enn 1500situps pr dag.

Å ha ekstrem utholdenhet er nok fint men skal man se på fettforbrenning som mål så kreves det mindre arbeid for en person med normal utholdenhet enn en med ekstrem utholdenhet for å få resultater.






Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Kosttilskudd ved fettbrenning
« #23 : 24. mars 2010, 15:12 »
Spiste en del havregryn før, men ble ganske så lei - Smakte lite. Tilsatt syltetøy for å få smak, men da sa noen at det var poengløst siden syltetøyet innholdt mye sukker eller noe slik.

Men, hever eg kostholdet, altså spiser mer. Vil ikke kroppen brenne mindre fett da?


heve kostholdet i form av "heve det et nivå", altså gjøre det bedre, ikke bokstavelig talt i kalorier..


Utlogget jayz0r

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Kosttilskudd ved fettbrenning
« #24 : 24. mars 2010, 15:50 »
Har ikke veldig mye fett på kroppen. og trener tungt, med få repitisjoner. Er veldig tynn av natur. Men er ikke lett, for har ikke veldig mange rundt meg som er dyktig på hva eg bør gjøre, og hva eg bør spise. Så eg må nesten finne ut av det selv. Så derfor eg spør om hjelp, så eg vet hva eg bør gjøre.

men, eg spiser veldig sundt. Er ikke veldig mye negativt som går i meg. Kanskje mengden kunne økt, spiser meg aldri mett. Spiser meg bare ikke sulten, og flere ganger!


Utlogget jayz0r

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Kosttilskudd ved fettbrenning
« #25 : 25. mars 2010, 12:44 »
Hmm, så la oss si eg gjennom en dag har dette:

Frokost: Havegryn eller Frokostblanding m/melk + en proteindrikk
2-3 skiver til til lunch med grovt brød
en eller to frukter mellom lunch og middag.
TRENING
en god middag med kylling/svinekjøtt, ris/pasta.
kveldsmat, skiver, speilegg,. + en proteindrikk.


Og i løpet av dagen drikker eg ca 2 liter melk generelt.

For lite? Noe eg burde endre på? legge til?

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Kosttilskudd ved fettbrenning
« #26 : 25. mars 2010, 12:47 »
Hmm, så la oss si eg gjennom en dag har dette:

Frokost: Havegryn eller Frokostblanding m/melk + en proteindrikk
2-3 skiver til til lunch med grovt brød
en eller to frukter mellom lunch og middag.
TRENING

en god middag med kylling/svinekjøtt, ris/pasta.
kveldsmat, skiver, speilegg,. + en proteindrikk.


Og i løpet av dagen drikker eg ca 2 liter melk generelt.

For lite? Noe eg burde endre på? legge til?
Umulig å si noe uten at mengder nevnes.

Utlogget jayz0r

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Kosttilskudd ved fettbrenning
« #27 : 25. mars 2010, 16:36 »

spiser du 100 g havregryn + 2 dl melk får du i deg ca 420 kalorier til frokost.
350 kcal fra havregryn, 70 fra melk(circa)

proteinshake(2 scoops +2 dl melk)
ca 300

3 skiver med f.eks ost blir ca 450 kcal

Om du spiser 200 g kylling og 100 g ris får du i deg
300 kcal ca fra kylling
350 kcal fra ris
totalt 650

to skiver 240 kcal
to egg ca 200 kcal(stekt)
=440
pluss 300 kcal fra proteinshake.


Ja, eg spise gjerne 600g kyllingkjøttdeig til middag, når eg lager middag. De har liksom 300g eller 600g, og 300 er for lite synes eg! Vet ikke næringsinnholdet på den da. Ellers så spiser eg bra føler eg. Og ofte. Men legger ikke det helt store på meg. Bygger jo muskler osv, men blir ikke noe særlig tyngre egentlig.

Men har fått mye nyttig her. Takk Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!