Skrevet av Emne: 2 spørsmål, fra kar som er sulten på resultat.  (Lest 2066 ganger)

Utlogget OlavNS

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

2 spørsmål, fra kar som er sulten på resultat.
« : 30. oktober 2004, 08:21 »
Hei der!

Jeg er på deff i høst. Begynte i juli. Tok av rundt 7 kg til oktober. Er aller første gangen. Har lært meg at jeg må føre bedre oversikt altså.. Og, det gjør jeg nå. Er nemlig i gang med Sesong 2. Tok ei uke helt fri, for å rense hjerna litt.

Spørsmål 1:

Starten nå, har vært sånn: søndag 17. (okt), 97,1 kg. Så sikta jeg inn på 2800 kcal daglig, i desse to ukene som har vært. Lørdag 23: 94,8 kg!.. Etter ei uke til, så var jeg i natt 95,4.. Hva skal det ha seg? Og, hvor mye bør jeg kutte ned på kcal-inntaket?

Jeg har ført logg for hver dag. Har "bare" ikke "ført inn" hele greia, og sett hvor mye jeg egentlig fikk i meg. Kan jo være litt mindre enn 2800.

Jeg vil ta av et halvt kg, hver uke, fra til jul. Er veldig seriøs. Vil ikke at ei eneste uke skal være bortkasta. Har greie på basisen. (cardio før frukost, bruker flere bra oljer, koffein før cardio, chilli til maten. Bruker pyruburn også. Energifordelinga er omtrent på 40,20,40 nå).

Spørsmål 2:

Har rotert caloriene, desse ukene. F.eks: Høy, lav, middels, høy, lav, middels, godteri (lørdag til slutt der, hehe) Bør jeg fortsette med dette? Eller heller bruke kun karbo-rotering? (Om jeg hopper videre nå, så vet jeg ikke om calori-rotasjon er tingen for meg. Går videre uten skikkelig erfaring..)
Tusen takk for all hjelp.
Jeg sluker det til meg.

Hilsen Olav

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: 2 spørsmål, fra kar som er sulten på resultat.
« #1 : 31. oktober 2004, 18:24 »
Hei der!

Jeg er på deff i høst. Begynte i juli. Tok av rundt 7 kg til oktober. Er aller første gangen. Har lært meg at jeg må føre bedre oversikt altså.. Og, det gjør jeg nå. Er nemlig i gang med Sesong 2. Tok ei uke helt fri, for å rense hjerna litt.

Hei! har du regnet ut basalomsettningen din? (hvor mye kcal du bruker pr døgn)?

Spørsmål 1:

Starten nå, har vært sånn: søndag 17. (okt), 97,1 kg. Så sikta jeg inn på 2800 kcal daglig, i desse to ukene som har vært. Lørdag 23: 94,8 kg!.. Etter ei uke til, så var jeg i natt 95,4.. Hva skal det ha seg? Og, hvor mye bør jeg kutte ned på kcal-inntaket?

Det kan være at kroppen din har vent seg til et inntak på 2800 kcal og kompanserer for et mindre kcal intakk...
Det kan også ha med hvor mye karbohydrater du spiser.. Karbohydrater binder vann i kroppen.. Og evt om du har spist mye salt (binder også vann i kroppen)


Jeg har ført logg for hver dag. Har "bare" ikke "ført inn" hele greia, og sett hvor mye jeg egentlig fikk i meg. Kan jo være litt mindre enn 2800.

Jeg vil ta av et halvt kg, hver uke, fra til jul. Er veldig seriøs. Vil ikke at ei eneste uke skal være bortkasta. Har greie på basisen. (cardio før frukost, bruker flere bra oljer, koffein før cardio, chilli til maten. Bruker pyruburn også. Energifordelinga er omtrent på 40,20,40 nå).

Høres bra ut!...

Spørsmål 2:

Har rotert caloriene, desse ukene. F.eks: Høy, lav, middels, høy, lav, middels, godteri (lørdag til slutt der, hehe) Bør jeg fortsette med dette?

Hold deg til samme antall kcal hver dag (lavt søndag-torsdag)
ta deg spise dag fredag etter trening og utover kvelden og evt litt på lørdag også om du vil...

 Eller heller bruke kun karbo-rotering? (Om jeg hopper videre nå, så vet jeg ikke om calori-rotasjon er tingen for meg. Går videre uten skikkelig erfaring..)
Tusen takk for all hjelp.
Jeg sluker det til meg.

Hilsen Olav




 Wink


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget OlavNS

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

SV: 2 spørsmål, fra kar som er sulten på resultat.
« #2 : 01. november 2004, 19:52 »
Har ikke rekna ut forbrenninga mi nei. Ser på det som et unødvendig makkverk. For det er vel så mye som kan slingre litt, når en skal rekne ut. Og alle er vel individuelle? Planen min, i sommer, var å trappe ned 300 kcal (fra 3800 som jeg spiste daglig da, og lagg på meg av, til 3500) og så begynne med morgencardio, fem dager i uka. Og så skulle jeg se da, hvordan det gikk. Om jeg ikke var fornøyd med vektnedgangen, så skulle jeg bare trappe ned litt på kaloriene. Men, vekta svinger jo sånn, for hver gang jeg måler... Energifordelinga er lik. Men, har hersa mye med døgnrytmen da.. Kanskje det har noe å si på veiinga. Men, det er det slutt på nå. Står opp tidlig hver eneste dag nå.

Men blir jo litt frustrert da, når det blir kaos i systemet mitt... Og har lyst å få orden på det denne uka. Ikke bare veeeeente til lørdag, da det er veiing, og så tenke ut noe da. Ukene bare går..

Jaja. Salt. hm.. Jeg spiser omtrent samme maten, uke etter uke. Jevnt med tunfisk f.eks.

Fant ut at jeg havna på 2400 kcal daglig, de to forrige ukene..! Selv om jeg sikta på 2800. Rare greier. Har ikke kikka mer på det.

Olav

Utlogget OlavNS

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

SV: 2 spørsmål, fra kar som er sulten på resultat.
« #3 : 01. november 2004, 19:59 »
Den kaloriroteringa jeg har drevet med, er dag for dag. Ikke uke for uke. Så da har vel ikke kroppen bare vent seg til lite mat hver dag, og satt på fleskebremsa?

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: 2 spørsmål, fra kar som er sulten på resultat.
« #4 : 01. november 2004, 20:25 »
Har ikke rekna ut forbrenninga mi nei. Ser på det som et unødvendig makkverk. For det er vel så mye som kan slingre litt, når en skal rekne ut. Og alle er vel individuelle? Planen min, i sommer, var å trappe ned 300 kcal (fra 3800 som jeg spiste daglig da, og lagg på meg av, til 3500) og så begynne med morgencardio, fem dager i uka. Og så skulle jeg se da, hvordan det gikk. Om jeg ikke var fornøyd med vektnedgangen, så skulle jeg bare trappe ned litt på kaloriene. Men, vekta svinger jo sånn, for hver gang jeg måler... Energifordelinga er lik. Men, har hersa mye med døgnrytmen da.. Kanskje det har noe å si på veiinga. Men, det er det slutt på nå. Står opp tidlig hver eneste dag nå.


Men blir jo litt frustrert da, når det blir kaos i systemet mitt... Og har lyst å få orden på det denne uka. Ikke bare veeeeente til lørdag, da det er veiing, og så tenke ut noe da. Ukene bare går..

Jaja. Salt. hm.. Jeg spiser omtrent samme maten, uke etter uke. Jevnt med tunfisk f.eks.

Fant ut at jeg havna på 2400 kcal daglig, de to forrige ukene..! Selv om jeg sikta på 2800. Rare greier. Har ikke kikka mer på det.

Olav

Døgnrytmen spiller en stor rolle på hvor mye du veier...
Det har med kroppens utsondring av hormoner..
Det beste er å stå opp til samme tid hver dag, også i helgene.....
Du kan prøve å måle deg i steden for å veie deg, det vil gi et mer riktig bilde om du går riktig vei...
Mål feks midje, lår, overarm.. og samenlign uke for uke..

Ser at du veier nesten 100kg.. om du er 100kg og trener 4-5 gang i uken og er i normal aktevitet utenom treningen bruker du ca 3500 kcal for å vedlikeholde vekten......
Det stemmer jo bra med at du gikk opp i vekt på 3800 kcal..
Du burde ligge på rundt 3000 kcal pr dag for å gå høvelig ned i vekt..
Husk at gåturen på morgenen forbuker kcal.... Det kombinert med lavere kcal inntak kan være årsaken til at du stagnerer litt nå...

Dvs du forbruker for mye kcal i forhold til det du inntar og din kropp velger å holde igjen forbrenningen.
Prøv å få til å spise rundt 3000 kcal igjen og du vil kick starte fettforbrenningen på ny...
Det beste er å ligge på ca 500 kcal mindre enn det du forbruker...
Om du legger til en gåtur på morgenen som du forbrenner 500 kcal av og i tilleg kutter ned på matinntaket 500kcal har du jo totalt kuttet 1000 kcal og det er for mye, og kroppen vil som sagt holde igjen forbrenningen...
Når du i tilleg er nede i kun 2400 kcal sier det seg selv...

Spis mer og gå ned i vekt!

 Food



 Wink


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget OlavNS

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

SV: 2 spørsmål, fra kar som er sulten på resultat.
« #5 : 06. november 2004, 11:43 »
Hei igjen.

Tror det var døgnrytmen som messa veingene mine jeg. Nå har jeg stått opp til omtrent samme tid, hele uka. Veide meg på onsdag. Hadde da gått ned en del siden forrige lørdag. Og, veide meg i dag, og hadde gått ned enda mer:-) (Husker ikke talla nå. Har de bare notert på mobilen enda)

Og, jeg har slutta å ta proteindrikk før morgencardioen. Også det, denne uka. Kanskje det gjorde en del utslag.

Hilsen Olav

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: 2 spørsmål, fra kar som er sulten på resultat.
« #6 : 06. november 2004, 11:53 »
Det høres flott ut...
Bare fortsett å gjøre det du gjør nå!

 Wink



Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!