Skrevet av Emne: Kreatin - non-responder?  (Lest 2131 ganger)

Utlogget ChristianR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

Kreatin - non-responder?
« : 22. oktober 2012, 15:49 »

Har brukt kreatin i nesten tre uker nå (med oppladningsfase). Er null vektøkning iløpet av disse ukene et tegn på en non-responder? Kan ærlig talt ikke si at jeg kjenner så mye til noen økning i styrke heller, men det er litt vanskelig å si. Jeg har et program hvor jeg progresserer hver eneste økt, men om kreatinen har hindret meg i å stagnere hitill eller om jeg hadde hatt samme progressjon uten er usikkert.

Er det mer eller mindre skadelig for en non-responder å bruke kreatin? (hvis det er slik at f.eks kreatin-lagrene allerede er fulle)

- Personlig Trener
- Webcoach
- Kostholdsveileder

www.sterkogskadefri.no

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: Kreatin - non-responder?
« #1 : 22. oktober 2012, 15:51 »
Drikk mer vann! (kreatin binder myyye vann)

Ellers har du ett godt kothold, og god trening? Uten ett godt kosthold, og med feil trening, hjelper ikke kreatin. Kreatin kan være med å forbedre yteevnen, og hjelpe muskelbygging, vis du allrede stagnerer fra å ha gått opp av deg selv ved god trening, og godt kosthold.

Ved kaloriunderskudd, dårlig/feil trening, så hjelper ikke kreatin. Sikker på at det ikke er noe rundt der som kan være feil?
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Kreatin - non-responder?
« #2 : 22. oktober 2012, 16:02 »
Det er nok uskadelig å bruke kreatin i normale mengder. Men det er en del steroidbrukere som har fått problemer pga. steroidbruk og som skylder på kreatinet siden de begynte å bruke det samtidig.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget ChristianR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

Sv: Kreatin - non-responder?
« #3 : 22. oktober 2012, 16:40 »
Drikk mer vann! (kreatin binder myyye vann)

Ellers har du ett godt kothold, og god trening? Uten ett godt kosthold, og med feil trening, hjelper ikke kreatin. Kreatin kan være med å forbedre yteevnen, og hjelpe muskelbygging, vis du allrede stagnerer fra å ha gått opp av deg selv ved god trening, og godt kosthold.

Ved kaloriunderskudd, dårlig/feil trening, så hjelper ikke kreatin. Sikker på at det ikke er noe rundt der som kan være feil?

Du sier noe der. Treningen tror jeg er optimal, men kostholdet kan jobbes med. Jeg spiser bare rent; torsk, svin, kylling, ris, cottage cheese etc etc, men i for små mengder, noe som gjør at jeg ligger i kalori-underskudd. Jeg får sørge for at jeg får i meg nok kalorier om dagen å fortsette med kreatin noen uker til å se om det gir noen forbedring. Kan vel også alltids drikke litt mer vann.

Takker for svar!!
- Personlig Trener
- Webcoach
- Kostholdsveileder

www.sterkogskadefri.no

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: Kreatin - non-responder?
« #4 : 22. oktober 2012, 16:43 »
Ja, så ut som du spiste rett i allefall, kanskje bare får små mengder! sleng inn noen ekstra måltider om dagen, og forsett med kreatinen din! Ta med deg en vannflaske overalt som du sutter på hele dagen.. blir fort noen flasker med vann Wink!

Kreatin er ikke noe vidundermiddel, men kan gi det lille ekstra du trenger av og til!
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!