Skrevet av Emne: Kostholdet på plass?  (Lest 1729 ganger)

Utlogget Spezza

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Kostholdet på plass?
« : 11. februar 2013, 10:07 »
Hei,

Jeg har fått dette spørmålet en del ganger nå i forbindelse med å bygge muskulatur. "har du kostholdet på plass?" og gjerne etterfulgt av at det betyr opp til 70 % av treningen. Jeg googler og googler, men finner liksom ikke noe fornuftig svar på dette. Spiser normal frokost, lunsj, middag og kvelds. Ser dog at noen proteinshaker kan være nødvendig siden dette er 4 måltider og ikke nok protein med et vanlig norsk kosthold. Det virker som alle som bygger går på et superkosthold som ingen vil lære bort, annet enn å spørre om det er på plass.

 Kunne noen vær så snill og forklart det i klartekst? Har mine ideer, men vil gjerne være sikker med et svar fra dere eksperter her.

Har også lest flere steder om 2 egg til frokost og omelett av 3-5 egg til kvelds, er ikke det skummelt mye egg mtp på kolesterol?

En liten takk må utbringes til dere som bruker voldsomt mye tid her inne på å svare oss "tullinger" som lurer på alt mulig rart!

Utlogget Sixtus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 67

Sv: Kostholdet på plass?
« #1 : 11. februar 2013, 10:24 »
BULKING IN PROCESS:
70kg [||||||||||||||||||||||||||||||||] 80kg

TRENGER DU HJELP TIL VEKTØKNING KLIKK HER

Utlogget Spezza

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Kostholdet på plass?
« #2 : 11. februar 2013, 10:34 »
Er 32 år gammel, trente mye frem til jeg var 17-18 og slitt med knær og motivasjon etter det. Har begynt på nå, er 186cm, 104kg og er tung på feil måte desverre. En god del magefett som skal taes vekk etter en periode med å bygge opp muskulatur.

Sitter og ser litt på linkene dine nå, har vært innom en del av det tidligere, men tar en runde til. Har mye å lære på kostholdsiden

Utlogget Superhelt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 184

Sv: Kostholdet på plass?
« #3 : 11. februar 2013, 10:59 »
Kan ta en nærmere titt etter jobb (16 tia)
Mark: 235
Knebøy: 160
Benk: 145
Alder 23. Høyde 181. 85kg
Superhelt @ www.Norkost.no
Coach Prosjekt 1 1.feb -> (108 - 94g)
Coach Prosjekt 2 1.Jan -> (82-74kg) -Ferdig

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Kostholdet på plass?
« #4 : 11. februar 2013, 11:48 »
Hei,

Jeg har fått dette spørmålet en del ganger nå i forbindelse med å bygge muskulatur. "har du kostholdet på plass?" og gjerne etterfulgt av at det betyr opp til 70 % av treningen. Jeg googler og googler, men finner liksom ikke noe fornuftig svar på dette. Spiser normal frokost, lunsj, middag og kvelds. Ser dog at noen proteinshaker kan være nødvendig siden dette er 4 måltider og ikke nok protein med et vanlig norsk kosthold. Det virker som alle som bygger går på et superkosthold som ingen vil lære bort, annet enn å spørre om det er på plass.

 Kunne noen vær så snill og forklart det i klartekst? Har mine ideer, men vil gjerne være sikker med et svar fra dere eksperter her.

Har også lest flere steder om 2 egg til frokost og omelett av 3-5 egg til kvelds, er ikke det skummelt mye egg mtp på kolesterol?

En liten takk må utbringes til dere som bruker voldsomt mye tid her inne på å svare oss "tullinger" som lurer på alt mulig rart!


Her inne finner du få eksperter, men mange som tror de er det. Hvis du er seriøs så legger du noen kroner i et besøk hos en ernæringsfysiolog.

Utlogget Superhelt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 184

Sv: Kostholdet på plass?
« #5 : 11. februar 2013, 12:45 »
Her inne finner du få eksperter, men mange som tror de er det. Hvis du er seriøs så legger du noen kroner i et besøk hos en ernæringsfysiolog.

Dette vet vel egentlig alle som lager disse trådene fra før. Det er mulig å vise til eksempler på hvordan man kan spise for å gå ned i vekt. Er mange her inne som har personlige erfaringer og tips. Selvsagt så funker ikke alt for alle, men kanskje blir X person motivet og føler han ikke står alene.

Du har fullstendig rett i det du sier, men se litt i mellom fingrene på dem som ikke har diplomet på veggen.

Til trådstarter, det er ingen Magi. Du må ha full kontroll på maten. Kan poste mitt matoppsett litt senere, så ser du hemmeligheten Wink (hint: disiplin)
Mark: 235
Knebøy: 160
Benk: 145
Alder 23. Høyde 181. 85kg
Superhelt @ www.Norkost.no
Coach Prosjekt 1 1.feb -> (108 - 94g)
Coach Prosjekt 2 1.Jan -> (82-74kg) -Ferdig

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Kostholdet på plass?
« #6 : 11. februar 2013, 13:02 »
Dette vet vel egentlig alle som lager disse trådene fra før. Det er mulig å vise til eksempler på hvordan man kan spise for å gå ned i vekt. Er mange her inne som har personlige erfaringer og tips. Selvsagt så funker ikke alt for alle, men kanskje blir X person motivet og føler han ikke står alene.

Du har fullstendig rett i det du sier, men se litt i mellom fingrene på dem som ikke har diplomet på veggen.

Til trådstarter, det er ingen Magi. Du må ha full kontroll på maten. Kan poste mitt matoppsett litt senere, så ser du hemmeligheten Wink (hint: disiplin)

Jeg er uenig. Jeg tror ikke at folk som poster her har et snev av anelse om hvor lavt kunnskapsnivået generelt er på slike forum. Når de selv ikke kan noe, blir det vanskelig å sile ut dumme råd.

All honnør til de som er såpass snille at de gidder bruke tiden sin på å svare på ting som man lett kan google frem. Et ferdig matoppsett kan sikkert være til stor hjelp for enkelte, som du sier.

Problemet, sånn jeg ser det, er at mange som absolutt ikke har kunnskap eller selvinnsikten i orden har en tendens til å svare her (Jeg sier ikke at det gjelder deg, superhelt). Hver og en har ansvar for å sjekke slike ting selv, men disse trådene som dukker opp daglig viser jo bare hvor late folk er.

Spezza, du sier du er 32 år. Da bør du være voksen nok til å innse at profesjonell hjelp er veien å gå. Det koster selvsagt mer, men det er tryggere, skreddersydd og garantert mer hensiktsmessig på sikt. 

Utlogget Sixtus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 67

Sv: Kostholdet på plass?
« #7 : 11. februar 2013, 13:15 »
Hvordan tror du en ernæringsfysiolog har skaffet kunnskap ?
Hvis du tror det er medfødt så må du tro omigjen.

ALLE Kan lese seg frem til kunnskap , gjennom media, bøker , egen erfaring , andre person osv.
Akkurat slik folk med diplom har gjort

Så jeg foreslår du ikke undervurderer kunnskaper til folk som en gruppe for en og samme interesse!
BULKING IN PROCESS:
70kg [||||||||||||||||||||||||||||||||] 80kg

TRENGER DU HJELP TIL VEKTØKNING KLIKK HER

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Kostholdet på plass?
« #8 : 11. februar 2013, 13:52 »
Hvordan tror du en ernæringsfysiolog har skaffet kunnskap ?
Hvis du tror det er medfødt så må du tro omigjen.

ALLE Kan lese seg frem til kunnskap , gjennom media, bøker , egen erfaring , andre person osv.
Akkurat slik folk med diplom har gjort

Så jeg foreslår du ikke undervurderer kunnskaper til folk som en gruppe for en og samme interesse!

En ernæringsfysiolog vil ha en vitenskapelig tilnærming til faget. Dermed vil de lettere kunne luke ut feilinfo som man lett kan få gjennom media og bro science som du selvsagt nevner.

Den "diplomen" du omtaler tilsier at de kan mer enn minst 95 % her inne.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!